דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 831

 לאחרונה גילתי שיש לי רחם הפוכה (= אחורי) שלוש שנים אני מנסה להיכנס להריון בלי הצלחה  רופא נשים טען שיש בעיית "תיקשורת" -היות ובבדיקת זרע בצוואר הרחם התוצאה הייתה 0  הבדיקות דם והביוץ אצלי מצוינות  ובדיקת זרע של בעלי טובה מאוד  מה עושים ?
לאחרונה גילתי שיש לי רחם הפוכה (= אחורי) שלוש שנים אני מנסה להיכנס להריון בלי הצלחה רופא נשים טען שיש בעיית "תיקשורת" -היות ובבדיקת זרע בצוואר הרחם התוצאה הייתה 0 הבדיקות דם והביוץ אצלי מצוינות ובדיקת זרע של בעלי טובה מאוד מה עושים ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לרחם אחורי אין כל השלכה מבחינת הסיכוי להיכנס להריון. ייתכן ובעלך סובל מretrograde ejaculation, ולכן למרות ספירת זרע טובה, אינך מצליחה להרות. ניתן לאבחן זאת בעזרת בדיקת שתן, גשו לאורולוג. קרא עוד

 בבדיקת CT מוח שביצעתי נמצא: "נגע היפודנסי קטן באיזור קפסולה אקסטרמה מימין. לאחר אוטם ? " - מה זה אומר?
בבדיקת CT מוח שביצעתי נמצא: "נגע היפודנסי קטן באיזור קפסולה אקסטרמה מימין. לאחר אוטם ? " - מה זה אומר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קשה לענות מבלי לראות את הסריקה, אולם על פי התיאור, המפענח חושב שמדובר באוטם מוחי קטן, באיזור גרעיני הבסיס במוח. קרא עוד

 יש לי פצע מוגלתי בקרסול. קיבלתי שתי תרופות לכך משני גורמים שונים:  Bactroban Ointment ו-  Synthomycine
יש לי פצע מוגלתי בקרסול. קיבלתי שתי תרופות לכך משני גורמים שונים: Bactroban Ointment ו- Synthomycine
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יש לי פצע מוגלתי בקרסול. קיבלתי שתי תרופות לכך משני גורמים שונים: Bactroban Ointment ו- Synthomycine 3% Ointment. איזו משחה עדיפה? מה ההבדל בין המשחות? למה כל אחת מיועדת? בקטרובן הוא תכשיר אנטיביוטי לטיפול בזיהומים עוריים, ויש לו טווח פעולה רחב. מידע על התרופה תוכל לקרוא בדף הבא מתוך אינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=467 סינתומיצין (Chloramphenicol) הוא גם תכשיר אנטיביוטי מקבוצה אחרת (סוג אחר של אנטיביוטיקה), למידע נוסף: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=128 שתי המשחות מתאימות לטיפול בזיהומים עוריים. אם אתה מתלבט ולא יודע במה להשתמש, התחל עם הבקטרובן. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד [04/11/2008] קרא עוד

 האם אפשר למות מדלקת קרום המוח?
האם אפשר למות מדלקת קרום המוח?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

דלקת קרום המוח, או מנינגיטיס בלועזית, כשמה כן היא: תהליך דלקתי הפוגע בקרומים הרכים המצפים את המוח ואת חוט השדרה. ניתן לחלק את דלקות קרום המוח לשתי קבוצות עיקריות: דלקות חיידקיות, ודלקות שאינן חיידקיות (aseptic meningitis). האחרונות נגרמות בעיקר על ידי וירוסים. הדלקות החיידקיות הן המסוכנות והמדאיגות יותר, מכיוון שבמקרים אלה, אחוז הסיבוכים גבוה יחסית (פגיעה בשמיעה, בראיה, ובמקרים קשים אף נכות מסויימת). כמו כן, מוות אפשרי בכ-10% מהמקרים. חשוב לציין שאחוזי התמותה גבוהים יותר אצל ילדים ואצל אנשים מבוגרים מאוד. לכן חשוב לאבחן את המחלה במהירות ולהתחיל טיפול אנטיביוטי מוקדם ככל האפשר. הדלקות שאינן חיידקיות נגרמות לרוב מווירוסים, כפי שציינתי, הן פחות מדאיגות, מכיוון שלרוב אינן גורמות סיבוכים או מקרי מוות. הטיפול לרוב כולל השגחה, ובמקרים מסויימים טיפול אנטיוויראלי בהתאם לסוג המחולל. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 25. לפני כשנה וחצי עברתי ניתוח להסרת גידול מוח - אוליגודנדריוגליומה מדרגה 2. מאז אני עובר  בדיקת MRI חצי שנתית.   מנתוני הבדיקה האחרונה, הגידול שהוסר במרביתו לא עבר שינוי, אך בבצקת חלה החמרה. עוד לפני גילוי המחלה, נוכחתי כי סטרואידים הקלו עלי מאוד מאוד, בדיעבד אני יודע שהם הקלו על הבצקת.   כרגע אני לוקח רק כדורי  אפקסור, כי הגידול והבצקת גרמו לדיכאון אנדוגני, ואני נחשב כנכה 100% על ידי ביטוח לאומי. עם זאת, אני מנהל אורח חיים יחסית תקין, כולל לימודים ועבודה.   האם טיפול בבצקת עם  דקסאמתאזון, אפילו לתקופה ארוכה (או אולי בדרכים אלטרנטיביות), לא עדיף מפסיביות של "לתת לזמן לעשות את שלו", שבינתיים מובילה להחמרה בבצקת?    הגידול ממנו סבלת, אוליגודנדריוגליומה (oligodendrioglioma), ושנכרת כמעט במלואו, נדיר למדי. כמו גידולים אחרים בכל מקום בגוף, וגם במוח, גידול זה יכול להיות בעל מאפיינים תאיים וכרומוזומליים שונים. ובהתאם לאלה, ובהתאם למיקומו, גודלו וההפרעות הנגרמות מעצם קיומו, ניתן לקבל החלטה על סוג הטיפול.   לא ציינת אם קיבלת הקרנות או כמותרפיה, ואם כך אני מניח שלא נזקקת לטיפולים אלה. עקב גילך הצעיר ומיעוט הממצאים הקליניים ייתכן שסוג הגידול ממנו סבלת הוא שפיר יחסית.   בעקבות הניתוח סבלת מבצקת מוחית, ובצקת זו הוחמרה לאחרונה לפי ממצאי בדיקת ה- MRI, אולם מצבך התפקודי לא השתנה בעקבות כך. הטיפול בבצקת המוחית חייב להיות בהתאם לסיבתה. טיפול בסטרואידים כגון דקסאמתאזון (dexamethasone) אכן מקובל במצבי בצקת מוחית, וגם לך טיפול זה עזר כשניתן, קרוב לוודאי, בתקופה הראשונה לאחר הניתוח.   יש להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי סיבת החמרת הבצקת, ובהתאם לכך לשקול בדיקות נוספות ואופציות טיפוליות בהתאם.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
אני בן 25. לפני כשנה וחצי עברתי ניתוח להסרת גידול מוח - אוליגודנדריוגליומה מדרגה 2. מאז אני עובר בדיקת MRI חצי שנתית. מנתוני הבדיקה האחרונה, הגידול שהוסר במרביתו לא עבר שינוי, אך בבצקת חלה החמרה. עוד לפני גילוי המחלה, נוכחתי כי סטרואידים הקלו עלי מאוד מאוד, בדיעבד אני יודע שהם הקלו על הבצקת. כרגע אני לוקח רק כדורי אפקסור, כי הגידול והבצקת גרמו לדיכאון אנדוגני, ואני נחשב כנכה 100% על ידי ביטוח לאומי. עם זאת, אני מנהל אורח חיים יחסית תקין, כולל לימודים ועבודה. האם טיפול בבצקת עם דקסאמתאזון, אפילו לתקופה ארוכה (או אולי בדרכים אלטרנטיביות), לא עדיף מפסיביות של "לתת לזמן לעשות את שלו", שבינתיים מובילה להחמרה בבצקת? הגידול ממנו סבלת, אוליגודנדריוגליומה (oligodendrioglioma), ושנכרת כמעט במלואו, נדיר למדי. כמו גידולים אחרים בכל מקום בגוף, וגם במוח, גידול זה יכול להיות בעל מאפיינים תאיים וכרומוזומליים שונים. ובהתאם לאלה, ובהתאם למיקומו, גודלו וההפרעות הנגרמות מעצם קיומו, ניתן לקבל החלטה על סוג הטיפול. לא ציינת אם קיבלת הקרנות או כמותרפיה, ואם כך אני מניח שלא נזקקת לטיפולים אלה. עקב גילך הצעיר ומיעוט הממצאים הקליניים ייתכן שסוג הגידול ממנו סבלת הוא שפיר יחסית. בעקבות הניתוח סבלת מבצקת מוחית, ובצקת זו הוחמרה לאחרונה לפי ממצאי בדיקת ה- MRI, אולם מצבך התפקודי לא השתנה בעקבות כך. הטיפול בבצקת המוחית חייב להיות בהתאם לסיבתה. טיפול בסטרואידים כגון דקסאמתאזון (dexamethasone) אכן מקובל במצבי בצקת מוחית, וגם לך טיפול זה עזר כשניתן, קרוב לוודאי, בתקופה הראשונה לאחר הניתוח. יש להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי סיבת החמרת הבצקת, ובהתאם לכך לשקול בדיקות נוספות ואופציות טיפוליות בהתאם. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 באם הנני נוטלת ריגיין לטיפול בנשירת שיער תורשתית ובמקביל מתכננת הריון, האם עליי להפסיק, כבר בשלב זה, את השימוש בתרופה? כמו כן, האם מותר להשתמש בתרופה בזמן הריון?
באם הנני נוטלת ריגיין לטיפול בנשירת שיער תורשתית ובמקביל מתכננת הריון, האם עליי להפסיק, כבר בשלב זה, את השימוש בתרופה? כמו כן, האם מותר להשתמש בתרופה בזמן הריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אינפורמציה אודות התרופה קיימת באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug3.asp?dID=162 קרא עוד

 אני בת 24 וכל דיאטה שניסיתי לא הצליחה. מה לעשות ? גם דיאטנית לא  עזרה במיוחד. בנוסף יש לי פריצת דיסק (S5 בגב התחתון) ובעיות  ברכיים, שחיקת סחוס ופיקה סדוקה, דבר המקשה על ביצוע התעמלות . יש לי  בערך כ- 20 ק"ג עודף משקל. אודה לכם אם תמצאו לי פתרון.
אני בת 24 וכל דיאטה שניסיתי לא הצליחה. מה לעשות ? גם דיאטנית לא עזרה במיוחד. בנוסף יש לי פריצת דיסק (S5 בגב התחתון) ובעיות ברכיים, שחיקת סחוס ופיקה סדוקה, דבר המקשה על ביצוע התעמלות . יש לי בערך כ- 20 ק"ג עודף משקל. אודה לכם אם תמצאו לי פתרון.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כעיקרון, חיזוק שרירי בטן וגב יעזרו לכאבי גב הקשורים בפריצת דיסק. כנ"ל מתיחות לגב ולרגליים. זה מתאפשר ע"י תרגילים מכוונים, בשיעורי התעמלות מתונים, פלדנקרייז, או לדוגמה, דרך יוגה. ירידה במשקל תושג כמובן ע"י דיאטה וכן ע"י פעילות אירובית- הליכה, ריצה, שחייה. אם הברכיים מאוד כואבות, נשמע שהדבר הטוב עבורך הוא שחייה. שחייה גם תחזק מאוד את הגב וגם תעזור להורדה במשקל. קרא עוד

 אימי חלתה לפני כ 10 שנים במחלה נוירומוסקולרית ע"ש charcot marie,  כך על פי המידע שניתן לנו ע"י הרופאים.  ברצוני לקבל מידע על המחלה, והאם ישנה דרך לטיפול רפואי במחלה זו ?
אימי חלתה לפני כ 10 שנים במחלה נוירומוסקולרית ע"ש charcot marie, כך על פי המידע שניתן לנו ע"י הרופאים. ברצוני לקבל מידע על המחלה, והאם ישנה דרך לטיפול רפואי במחלה זו ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

Charcot Marie Tooth היא מחלה נוירולוגית תורשתית שמאופיינת בהתנוונות איטית ומתקדמת של שרירי הרגל התחתונה, כף הרגל, כף היד והאמה, וכן אובדן קל של התחושה באצבעות הידיים והרגליים. התסמינים עשויים להיות שונים מחולה לחולה. יש חולים שיסבלו מתסמינים קלים מאוד, אם בכלל, כמו קשת גבוהה בכף הרגל והפרעות קלות בהליכה. חולים אחרים עשויים לחוש כל אחד מהתסמינים הבאים במידת חומרה שונה מאדם לאדם: הפרעות בתפקוד היד וביציבות, עוויתות בשרירי הרגליים והאמות, אובדן רפלקסים תקינים בגפיים, חולשת שרירים ברגליים ובידיים, עקמת, והפרעות בראייה ובשמיעה. ישנן מספר מוטציות גנטיות שעשויות לגרום למחלה, והן משפיעות באופן שונה על התורשה של המחלה. הצורה הנפוצה ביותר של המחלה היא אוטוזומלית - דומיננטית, כלומר אם לאחד ההורים יש את המחלה, יש סיכוי של 50% שהילדים יחלו. עם זאת, קיימות צורות תורשה אחרות עם פחות סיכוי להעברה לילדים. התסמינים מופיעים בדרך כלל עד גיל 30. אין טיפול במחלה, למעט טיפול תומך במדרסים, נעליים מיוחדות ופיזיותרפיה. המחלה אינה קטלנית ולא פוגעת בתוחלת החיים. רוב החולים בה ממשיכים לעבוד כרגיל, ונדירים המקרים בהם יש צורך בכסא גלגלים עם הזמן. מחלה זו היא המחלה הנוירולוגית התורשתית הנפוצה ביותר. שמה ניתן לה על פי שמותיהם של שלושה רופאים צרפתיים אשר גילו אותה בסוף המאה ה 19. היא מאובחנת בבדיקה נוירולוגית קלינית ובבדיקת EMG. כמו כן קיימת בדיקה גנטית לקיומן של חלק מהמוטציות הגורמות למחלה, בבדיקת דם. לפרטים נוספים קרא כאן: http://www.ninds.nih.gov/disorders/charcot_marie_tooth/charcot_marie_tooth.htm קרא עוד

 בעקבות כאב גב ש"השכיב" אותי במיטה למשך שלושה ימים (אני עדיין חש כאבים בקימה למרות שעברו כבר כמעט חודשיים מאז), עברתי C.T  הממצאים היו כדלהלן :  ב L3 ,L4: הודגם בלט דיסק היקפי  ב L4 ,L5: השק הדורלי לחוץ ע"י בלט דיסק היקפי  אימפרסיות של הנוקלאי פולפוזיס ב L3 ,וב L5-L4  בגוף L5 מימין קרוב לוודאי המנגיומה.  מה המשמעות? האם זה הפיך ? מהו הטיפול המומלץ ? פיזיותרפיה? כירופרקט? דיקור ?  האם פעילות גופנית מותרת ?
בעקבות כאב גב ש"השכיב" אותי במיטה למשך שלושה ימים (אני עדיין חש כאבים בקימה למרות שעברו כבר כמעט חודשיים מאז), עברתי C.T הממצאים היו כדלהלן : ב L3 ,L4: הודגם בלט דיסק היקפי ב L4 ,L5: השק הדורלי לחוץ ע"י בלט דיסק היקפי אימפרסיות של הנוקלאי פולפוזיס ב L3 ,וב L5-L4 בגוף L5 מימין קרוב לוודאי המנגיומה. מה המשמעות? האם זה הפיך ? מהו הטיפול המומלץ ? פיזיותרפיה? כירופרקט? דיקור ? האם פעילות גופנית מותרת ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ה CT העלה מספר בלטי דיסק בגבהים של חוליות מותניות L3, 4 , 5. מדובר בשינויים ניווניים של עמוד השדרה, אשר יכולים להיות במספר דרגות. במקרה שלך נשמע כי מדובר בצורה הקלה יותר שהיא בלט דיסק. פריצת דיסק תהווה צורה קשה יותר המציינת נזק נרחב יותר לדיסק הבין-חולייתי, ואשר יכולה להיות מלווה בלחץ על שורשי עצבים, דבר הגורם לכאבים חזקים בגב הקורנים לרגליים, וחולשה עצבית. במקרה שלך, סביר שמדובר בכאבים חולפים, וסביר שחלק גדול מהכאב מקורו מעווית ותפיסה של שרירי הגב. טיפול בכדורים משככי כאבים ונוגדי דלקת בשלב ראשון יעזור תוך כמה ימים. טיפולים חזקים יותר כוללים כדורים נרקוטיים. פיזיותרפיה, מניפולציה כירופרקטית ודיקור כולן דרכים יעילות לטיפול. פעילות גופנית מותרת ואף חיונית, בתנאי שעושים אותה נכון. כדאי להתייעץ עם פיזיותרפיסט בנוגע לפעילות המומלצת. קרא עוד

 כיצד ניתן לאבחן מחלת דושן טרם הלידה?
כיצד ניתן לאבחן מחלת דושן טרם הלידה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחלת ניוון השרירים על שם דושן היא מחלה תורשתית. התורשה היא רצסיבית בתאחיזה לכרומוזום X. אבחון טרום-לידתי מבוצע כיום על ידי דגימת סיסי שליה בשבוע ה-12-10, או בניקור מי שפיר, בשבוע ה-20-16. לאחר מכן מתבצע אבחון מולקולרי, ואם נמצא עובר פגוע, ניתן לשקול הפסקת הריון. כיום נבדקת גם האפשרות לבצע אבחון "טרום השרשה" בעוברים שנוצרו בהפריה מלאכותית. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' שמחה מיזל
פרופ' שמחה מיזל קרדיולוגיה
5.0
( 46 חוות דעת )
"הכל לפי טעמי ומרוצה מהגישה אלי ,ואני מציע גם לחברים שלי עם אותם בעיות ללכת אליו"
ד"ר מוריס ונטוררו
ד"ר מוריס ונטוררו כירורגיה
4.0
( 4 חוות דעת )
"מקצועי מאוד וכן קיבלתי הסבר ברור לגבי מצבי הבריאותי וגישה מאוד נעימה וסבלנית."
ד"ר סמואל זיתון
ד"ר סמואל זיתון פסיכיאטריה
5
( 14 חוות דעת )
"ד"ר סמואל זיתון הקשיב לי בתשומת לב רבה. והוא נתן לי תרופה שעזרה מהר מאוד. אני מאוד אסירה תודה לו על עזרתו. הוא רופא נפלא."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו