דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 837

 אני סובלת  מרמת כולסטרול גבוהה, ומאז לקיחת תרופות להורדת רמת הכולסטרול, כמו  סימבקור, סימוביל, פריבליד  וליפיטור, אני סובלת מכאבי רגלים חזקים מאוד. ניסיתי את כל התרופות האלה, ואף אחת לא התאימה לי. מה ניתן לעשות? גם רמת הכולסטרול לא ירדה.
אני סובלת מרמת כולסטרול גבוהה, ומאז לקיחת תרופות להורדת רמת הכולסטרול, כמו סימבקור, סימוביל, פריבליד וליפיטור, אני סובלת מכאבי רגלים חזקים מאוד. ניסיתי את כל התרופות האלה, ואף אחת לא התאימה לי. מה ניתן לעשות? גם רמת הכולסטרול לא ירדה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרופות שהזכרת, סימוביל וליפיטור, הן ממשפחת הסטאטינים, ותופעת הלוואי של כאבי שרירים היא תופעה ידועה ומוכרת. ישנן תרופות נוספות ממשפחת הסטאטינים, אך יש סיכוי שגם תרופות אלו יגרמו לאותה הבעיה. תרופה בשם אזטימיב ניתנת גם היא לטיפול ברמת כולסטרול גבוהה, והיא בעלת מנגנון פעולה שונה מזה של תרופות ממשפחת הסטאטינים. אזטימיב פועלת על ידי הורדת ספיגת הכולסטרול במעי, וניתן ליטול אותה ביחד עם סטאטינים. http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=344 קרא עוד

 אני בשבוע ה-17 של הריוני. אני מעוניינת לצאת לטיול הכולל לינה באוהלים, מסלול קצר, ולמחרת מסלול ארוך יותר של כ-6 ק"מ. המסלול מוגדר כמסלול בינוני (לא קל אך לא קשה מידי) וכולל הליכה בנחל ובסופו טיפוס מתון. האם יש איזשהו סיכון להריון ביציאה לטיול מסוג זה? על מה כדאי להקפיד?   בשבוע 20 להריוני אני מתכננת טיסה ושייט של 8 ימים באלסקה. האם הטיסה והשייט עלולים באזשהו אופן להזיק להריון? האם ניתן ליטול תרופות למניעת בחילות ים (אם יהיו כאלה)?
אני בשבוע ה-17 של הריוני. אני מעוניינת לצאת לטיול הכולל לינה באוהלים, מסלול קצר, ולמחרת מסלול ארוך יותר של כ-6 ק"מ. המסלול מוגדר כמסלול בינוני (לא קל אך לא קשה מידי) וכולל הליכה בנחל ובסופו טיפוס מתון. האם יש איזשהו סיכון להריון ביציאה לטיול מסוג זה? על מה כדאי להקפיד? בשבוע 20 להריוני אני מתכננת טיסה ושייט של 8 ימים באלסקה. האם הטיסה והשייט עלולים באזשהו אופן להזיק להריון? האם ניתן ליטול תרופות למניעת בחילות ים (אם יהיו כאלה)?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קודם כל, בשעה טובה על ההריון וכל הכבוד על יצר ההרפתקנות! באופן כללי בזמן הריון אין מניעה לעסוק בספורט, אלא להיפך - פעילות גופנית, כל עוד היא מתונה, מבורכת. אך כדאי להימנע מספורט "אקסטרים" שעלול לסכן אותך ואת ההריון. כיוון שאינני מכירה אותך ואין לי נתונים לגבי הכושר הגופני שלך - אם את עוסקת בפעילות כלשהי במהלך ההריון ומהו מצב ההריון - איני יכולה לענות באופן חד-משמעי. אם אין לך בעיה מיוחדת, נראה שהטיול והטיסה אינם מסכנים את ההריון, אבל חשוב רק להקפיד על כמה עקרונות בסיסיים: לשתות הרבה מים להיות קשובה לגופך: בכל פעם שאת מרגישה שאת מתעייפת, או שאת חשה קושי, עליך לעצור, לשבת לנוח, לאגור כוחות ורק אז להמשיך. בזמן הטיסה חשוב מאוד לקום וללכת לפחות פעם בשעה. לפני הטיסה או הטיול, כדאי להיוועץ ברופא המטפל ולקבל את אישורו. תהני, ושיהיה המשך הריון קל ובריא! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 מה פירוש המילים הבאות בתוצאות של צילום חזה: 'שינויים ניווניים בע"ש'?
מה פירוש המילים הבאות בתוצאות של צילום חזה: 'שינויים ניווניים בע"ש'?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שינויים ניווניים הם שינויים המתרחשים עם הגיל, למשל שחיקה של חוליות. ע"ש הוא קיצור של "עמוד השדרה". אני מצרפת קישור רלוונטי: http://www.infomed.co.il/questions/q_122404_5.htm קרא עוד

 בשולי בדיקת CT נתגלה אצלי "מוקד היפרדנסי זעיר בחוליית צוואר". מה משמעות הדבר? האם נחוצות בדיקות נוספות?
בשולי בדיקת CT נתגלה אצלי "מוקד היפרדנסי זעיר בחוליית צוואר". מה משמעות הדבר? האם נחוצות בדיקות נוספות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אזור היפרדנסי הוא איזור בעל צפיפות חומר גבוהה. אזור היפודנסי הוא אזור בעל צפיפות חומר נמוכה. אני ממליצה לך לחזור עם התשובה לרופא המטפל, ואני בטוחה שהוא יסביר לך את משמעות הממצא ויחליט על המשך הבירור. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 אני בהריון בשבוע 7. לקחתי לוסק עד עכשיו 3 כדורים לא באופן רציף.  האם זה יזיק לעובר שלי? האם אפשר בכלל לקחת לוסק בהריון ?
אני בהריון בשבוע 7. לקחתי לוסק עד עכשיו 3 כדורים לא באופן רציף. האם זה יזיק לעובר שלי? האם אפשר בכלל לקחת לוסק בהריון ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מצ"ב קישורים לתשובות לגבי לקיחת לוסק בזמן הריון: http://www.infomed.co.il/questions/q_062505_1.htm קרא עוד

 ברצוני לדעת מה יכולות להיות תופעות הלוואי של תרופה בשם Plaquenil, וכמו כן מה יכולות להיות ההשלכות החיוביות של התרופה? האם הן יכולות להפסיק נשירת שיער חזקה? התרופה ניתנת לי בשל בדיקות סרולוגיות בלתי תקינות, חיובי ssa/ssb, anti ENA, ANA
ברצוני לדעת מה יכולות להיות תופעות הלוואי של תרופה בשם Plaquenil, וכמו כן מה יכולות להיות ההשלכות החיוביות של התרופה? האם הן יכולות להפסיק נשירת שיער חזקה? התרופה ניתנת לי בשל בדיקות סרולוגיות בלתי תקינות, חיובי ssa/ssb, anti ENA, ANA
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ברצוני לדעת מה יכולות להיות תופעות הלוואי של תרופה בשם Plaquenil, וכמו כן מה יכולות להיות ההשלכות החיוביות של התרופה? האם הן יכולות להפסיק נשירת שיער חזקה? התרופה ניתנת לי בשל בדיקות סרולוגיות בלתי תקינות, חיובי ssa/ssb, anti ENA, ANA. Plaquenil או Hydroxychloroquine היא תרופה הניתנת כטיפול נגד מחלת המלריה הנגרמת מעקיצת יתוש, אך לא פועלת נגד כל סוגי המלריה. כמו כן התרופה ניתנת, בדרך כלל בשילוב עם עוד תרופות, לטיפול במספר מחלות אוטואימוניות, כגון לופוס וארתריטיס ראומטואידית. הטיפול במחלות אלו ניתן בדרך כלל כטיפול קו שני לאחר שתרופות הקו הראשון אינן מצליחות לטפל בבעיה. התרופה ניתנת לפעמים גם לטיפול במחלות זיהומיות נוספות, כגון אנדוקרדיטיס (דלקת של שריר הלב) ו- Q fever. תופעות הלוואי השכיחות של התרופה הן כאבי בטן, בחילות, חוסר תיאבון, שלשולים, סחרחורות וכאבי ראש. אני לא מכיר התוויה של התרופה כעוזרת להפסקת נשירת שיער. אני ממליץ לך לפנות לייעוץ של רופא עור על מנת שיוכל לאבחן את הסיבה לנשירת השיער ממנה את סובלת ולטפל בה. ישנם גם כמה מוצרים אותם ניתן לקנות בלי מרשם רופא בחנויות הפארם, ובנוסף - נטילת כמוסות אבץ גם כן עוזרת להפסקת נשירת השיער. ד"ר גיל טאובר - אינפומד [08/09/2007] קרא עוד

 ערב אחד התחלתי להרגיש לא טוב, והיה לי חום של 38.6 מעלות. לקחתי אקמול. כל הלילה לא ישנתי כי היה לי כאב פנימי בשכמות עם כל נשימה. בבוקר הלכתי לרופאה, ששלחה אותי לצילום חזה, ונאמר שיש לי הצללה פרהילרית. מה זה אומר?   הרופאה אמרה שזאת דלקת ריאות. אני לא משתעלת. לא היה לי חום למעט מבאותו יום. אני מרגישה יחסית טוב, רק כואב לי בשכמות כשאני נושמת עמוק, והכאב מורגש גם כשאני מתיישבת, נשכבת או עושה פעולות דומות. האם נתקלת בדבר כזה?
ערב אחד התחלתי להרגיש לא טוב, והיה לי חום של 38.6 מעלות. לקחתי אקמול. כל הלילה לא ישנתי כי היה לי כאב פנימי בשכמות עם כל נשימה. בבוקר הלכתי לרופאה, ששלחה אותי לצילום חזה, ונאמר שיש לי הצללה פרהילרית. מה זה אומר? הרופאה אמרה שזאת דלקת ריאות. אני לא משתעלת. לא היה לי חום למעט מבאותו יום. אני מרגישה יחסית טוב, רק כואב לי בשכמות כשאני נושמת עמוק, והכאב מורגש גם כשאני מתיישבת, נשכבת או עושה פעולות דומות. האם נתקלת בדבר כזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הצללה בצילום חזה מציינת אזור בריאות בו קיים תהליך פתולוגי (כלומר לא תקין). במרבית המקרים מדובר בתסנין ריאתי המעיד על תהליך דלקתי, בדרך כלל על דלקת ריאות. "פרה-הילארית" - זו הגדרת המיקום בו נראית ההצללה. במקרה זה מדובר בהצללה הממוקמת באזור הסמוך לשער הריאה. ייתכן מאד שמדובר בדלקת ריאות, וסביר שהיא רשמה לך אנטיביוטיקה אם זו אבחנתה של הרופאה שלך. הרבה פעמים, רק לאחר התחלת ההחלמה של הדלקת מופיע השיעול, לכן ייתכן שהשיעול יופיע בימים הקרובים. בנוגע לכאבים בין השכמות – כאב המופיע בנשימה עמוקה בדרך כלל נובע מקרום הריאה או מהשרירים והעצמות של בית החזה. במקרים נדירים מקור הכאב הוא קרום הלב, ואז התמונה יותר סוערת. דלקת ריאות המערבת גם את קרום הריאה יכולה להוביל לכאבים פלאוריטיים (כאבים בזמן נשימה עמוקה) כאלה. מאידך, יתכן שמקור הכאבים (בעיקר אם הם מוחמרים בשכיבה או כתוצאה מלחץ מקומי) הוא השרירים והצלעות, וזו תמונה שבהחלט יכולה להתאים לזיהום ויראלי חולף, הכולל חום וכאבי שרירים ועצמות, ושסביר להניח שיחלוף תוך ימים ספורים של מנוחה וטיפול נוגד כאבים סטנדרטי. אם מצבך אינו משתפר או אם הוא מחמיר, ומופיעים כאבים בחזה או קוצר נשימה, יש לפנות שוב לבדיקת רופא. רפואה שלמה, ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 בלעתי כדור מסוג פרוויגיל (מודפיניל) 100מ"ג.  בעייתי שאני לא ישן סדיר, מרגיש מנומנם ולא מצליח להתרכז.  מה המאפיין של הכדור הזה וההשלכות שלו?  אני הלום קרב.
בלעתי כדור מסוג פרוויגיל (מודפיניל) 100מ"ג. בעייתי שאני לא ישן סדיר, מרגיש מנומנם ולא מצליח להתרכז. מה המאפיין של הכדור הזה וההשלכות שלו? אני הלום קרב.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

Modafinil שייך לקבוצה הפרמקולוגית של הסטימולנטים (מעוררים). הוא משמש להגברת העירנות בחולים הנוטים לישנוניות בשעות היום, בעיקר בגלל הפרעה בשם נרקולפסיה (הפרעה של מערכת העצבים המרכזית, הגורמת לישנוניות), הפרעות בשינה בגלל עבודה במשמרות וכן כטיפול משלים במקרים של דום נשימה חסימתי בשינה. שימושים נסיוניים הם במקרים של ADHD וטיפול בעייפות עקב טרשת נפוצה והפרעות נוספות. תופעות הלוואי השכיחות של התרופה הן כאבי ראש ובחילה. תופעות לוואי נדירות הן כאבים בחזה, עליה בלחץ הדם, דפיקות לב, בצקות, עצבנות, סחרחורות, דיכאון, חרדה, קשיי שינה, אי שקט, בלבול, שלשולים, ירידה בתיאבון, עצירות, שינויים בחוש הטעם, הפרעה בתפקודי כבד, כאבי גב, נימול, רעד, הפרעות ראיה, כאבים בעיניים, נזלת, אסתמה והזעה. קיימים תיאורי מקרה של מאניה, פסיכוזה ופגיעה ביכולת הייצור של מוח העצם. הרשימה נשמעת ארוכה ומפחידה, אבל אני חייבת להזכיר לך שמדובר בתופעות לוואי נדירות, ושלמעשה כמעט לכל תרופה יש רשימת תופעות לוואי באורך דומה. יש להימנע משימוש באלכוהול בזמן נטילת התרופה, או לצמצם את השימוש למינימום. קרא עוד

 אני משתמשת בפריזמה ופלוטין 5 שנים. אני רוצה להיכנס להריון. האם הטיפול בפלוטין מהווה בעיה?
אני משתמשת בפריזמה ופלוטין 5 שנים. אני רוצה להיכנס להריון. האם הטיפול בפלוטין מהווה בעיה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנם מחקרים שנעשו על חיות שמעידים על כך שהתרופה יכולה לפגוע בעובר. אבל אם חייבים לקחת את התרופה, זה אפשרי בהתייעצות רופא מטפל. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

בעיות בזקפה והטיפול בהן        אני בן 42 ובזמן האחרון יש לי בעיה, והיא שהפין שלי בזמן קיום  יחסי אישות עם אישתי אינו מתקשה.  שאלתי היא האם יש תרופה לתופעה ?
בעיות בזקפה והטיפול בהן אני בן 42 ובזמן האחרון יש לי בעיה, והיא שהפין שלי בזמן קיום יחסי אישות עם אישתי אינו מתקשה. שאלתי היא האם יש תרופה לתופעה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הפרעה בתפקוד מיני יכולה להתבטא בחוסר חשק, בהפרעה בזקפה (כשהפין אינו מתקשה), בשפיכה מוקדמת או בהפרעה בשפיכה. במקרה של הפרעה בזקפה יכולה הבעיה לנבוע מבעיה פיסיולוגית כמו הפרעה בכלי הדם, הפרעה במערכת העצבים, סוכרת, מחלות שונות או תרופות, או מסיבות פסיכולוגיות כמו חוסר חשק, חרדה בעת קיום יחסי מין ועוד, או משילוב של השניים. קיימים כיום טיפולים רבים, תרופתיים ופסיכולוגיים, לטיפול בבעייה כאובה ומביכה זו. כדי לתת את הטיפול המתאים יש לאתר קודם את הגורמים לבעייה. על כן, מומלץ לפנות לרופא משפחה, אורולוג או מרפאה מוכרת לטיפול מיני על מנת שיאתרו את הבעייה וימליצו על טיפול מתאים. יש להיזהר ממרפאים או מרפאות שאינם מוכרים על ידי משרד הבריאות ושמבטיחים זקפה טובה בעבור כסף רב. [29/01/2001] קרא עוד

רופאים מומלצים
מרפאת שיניים G Magic Touch כרמיאל
מרפאת שיניים G Magic Touch כרמיאל רפואת שיניים
4.9
( 163 חוות דעת )
"חוויה נעימה מקצועית ואדיבה."
ד"ר טליה מאיר
ד"ר טליה מאיר עור ומין
5.0
( 401 חוות דעת )
"כל הביקורים שהייתי אצל ד״ר טליה מאיר יצאתי הרגשה שאיפכת לה שאני מבין, הטיפול בחינה מקצועית היה מעולה, רופאה ראויה לשבח!"
פרופ' משה פפא
פרופ' משה פפא כירורגיה
5
( 12 חוות דעת )
"פרופסור פפא טיפל ומטפל בי למעלה מ 30 שנה בצורה מקצועית ביותר, סבלנית, רגישה ונעימה ותמיד נתן לי הרגשה טובה של בטחון. כל הכבוד לו, שיבורך."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו