דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 849

תחושת ההירדמות בידיים נקראת גם paresthesia . מדובר בעקצוץ,  נימול, תחושת שריפה. זהו כאב עצבי שנובע מפגיעה בעצבים.   אם התופעה מוגבלת רק לשינה הרי שהסיבה נובעת קרוב לוודאי  מתנוחות מסוימות של הזרוע בשינה, בהן יש לחץ על עצבי היד, ותחושת  הירדמות בהתאם, ואין צורך בטיפול. אולם אם מדובר בתופעות שחוזרות על  עצמן בתדירות גבוהה ובתנוחות שונות, יש לבצע בדיקות נוירולוגיות  מקיפות.
תחושת ההירדמות בידיים נקראת גם paresthesia . מדובר בעקצוץ, נימול, תחושת שריפה. זהו כאב עצבי שנובע מפגיעה בעצבים. אם התופעה מוגבלת רק לשינה הרי שהסיבה נובעת קרוב לוודאי מתנוחות מסוימות של הזרוע בשינה, בהן יש לחץ על עצבי היד, ותחושת הירדמות בהתאם, ואין צורך בטיפול. אולם אם מדובר בתופעות שחוזרות על עצמן בתדירות גבוהה ובתנוחות שונות, יש לבצע בדיקות נוירולוגיות מקיפות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תחושת ההירדמות בידיים נקראת גם paresthesia . מדובר בעקצוץ, נימול, תחושת שריפה. זהו כאב עצבי שנובע מפגיעה בעצבים. אם התופעה מוגבלת רק לשינה הרי שהסיבה נובעת קרוב לוודאי מתנוחות מסוימות של הזרוע בשינה, בהן יש לחץ על עצבי היד, ותחושת הירדמות בהתאם, ואין צורך בטיפול. אולם אם מדובר בתופעות שחוזרות על עצמן בתדירות גבוהה ובתנוחות שונות, יש לבצע בדיקות נוירולוגיות מקיפות. [28/11/2004] קרא עוד

 לפני חודש קיימתי יחסי מין עם קונדום ומאז יש לי גירוד סביב איבר המין ובאיזור המפשעה- העור לא נראה מגורה אך יש עקצוץ.  לא הופיעו פצעים או שלפוחיות ומרחתי בפנטן לחיטוי.  אני תוהה מה עליי לעשות?  ומה הסבירות להרפס בהתאם לתיאור הסימפטומים?
לפני חודש קיימתי יחסי מין עם קונדום ומאז יש לי גירוד סביב איבר המין ובאיזור המפשעה- העור לא נראה מגורה אך יש עקצוץ. לא הופיעו פצעים או שלפוחיות ומרחתי בפנטן לחיטוי. אני תוהה מה עליי לעשות? ומה הסבירות להרפס בהתאם לתיאור הסימפטומים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיבה השכיחה ביותר לגרד מסביב הפין ובערווה היא ניגוע בכיני ערווה. אם אתה משתמש תדיר בקונדום, סיבה שכיחה נוספת היא רגישות ללטקס. התסמינים שאתה מתאר אינם מתאימים באופן קלסי להדבקה בהרפס המתבטא בהפרשה מהפין או בפריחה שלפוחיתית. בברכה דר' איציק לוי מומחה בפנימית ומחלות זיהומיות קרא עוד

 בשל אי-סדירות בווסת קיבלתי מרשם מרופאת נשים לתרופה Duphaston. את הכדורים הייתי צריכה לקחת במשך 10 ימים, ואז היתה צריך להופיע הווסת, אולם עברו מספר ימים וטרם הופיע הווסת. רציתי לשאול כמה ימים לאחר נטילת התרופה זה יכול להתעכב?
בשל אי-סדירות בווסת קיבלתי מרשם מרופאת נשים לתרופה Duphaston. את הכדורים הייתי צריכה לקחת במשך 10 ימים, ואז היתה צריך להופיע הווסת, אולם עברו מספר ימים וטרם הופיע הווסת. רציתי לשאול כמה ימים לאחר נטילת התרופה זה יכול להתעכב?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

Duphaston היא תרופה המכילה פרוגסטרון. כתבת שעברו מספר ימים אבל לא ציינת כמה, יומיים? עשרה? בדרך כלל המחזור יופיע לאחר ארבעה עד עשרה ימים. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 בכל פעם כשאני וחבר שלי מקיימים יחסי מין, כשהוא מנסה לחדור, יש לי נעילה שלא משתחררת עד ששמים קונדום או חומר סיכה. אנו מעדיפים בלי קונדום, כי אני משתמשת בגלולות למניעת הריון. ממה זה נובע? ומה אפשר לעשות כדי שזה ייפסק?
בכל פעם כשאני וחבר שלי מקיימים יחסי מין, כשהוא מנסה לחדור, יש לי נעילה שלא משתחררת עד ששמים קונדום או חומר סיכה. אנו מעדיפים בלי קונדום, כי אני משתמשת בגלולות למניעת הריון. ממה זה נובע? ומה אפשר לעשות כדי שזה ייפסק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

האם כאשר את משתמשת בחומר סיכה, הבעיה נפתרת לחלוטין ואין כאבים? אם הבעיה אכן עוברת, הפתרון הוא הכנת המקום לפני החדירה על מנת לגרום לנוזלי הגוף לסכך את האיזור. אחת מתופעות הלוואי של גלולות למניעת הריון היא יובש של הנרתיק. במקרים כאלה יכול להיות צורך בחומר סיכה. ישנה גם תופעה שנקראת וגיניסמוס - זהו כיווץ לא רצוני של הנרתיק בזמן החדירה. ברוב המקרים הדבר נובע מפחד ואי-נוחות עם יחסי המין, אך ישנן גם סיבות אחרות, כגון דלקות, חבלה ועוד. חומר סיכה בדרך כלל אינו עוזר בווגיניסמוס, והחדירה קשה גם לאחר סיכוך האזור. אני ממליצה לפנות לרופא הנשים בשביל בדיקה וכדי לקבל עצות לגבי ההמשך. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 חברה שלי פספסה את הגלולה החמישית בחבילה. אנו מקיימים יחסי מין ללא קונדום , כך גם היה ביום הביוץ. חברתי חשה עכשו כאבי בטן משונים ורצינו לדעת מה הסבירות שהיא בהריון? מתי ניתן לעשות בדיקה עצמית (צריכה לקבל מחזור בעוד שבוע).
חברה שלי פספסה את הגלולה החמישית בחבילה. אנו מקיימים יחסי מין ללא קונדום , כך גם היה ביום הביוץ. חברתי חשה עכשו כאבי בטן משונים ורצינו לדעת מה הסבירות שהיא בהריון? מתי ניתן לעשות בדיקה עצמית (צריכה לקבל מחזור בעוד שבוע).
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אשתדל לענות על כל שאלותיך: 1. פספוס של גלולה אחת בלבד מחבילת גלולות למניעת הריון מוריד את האפקטיביות של הגלולה במעט מאד (אחוז- אחוזים בודדים), והאפקטיביות של נטילת הגלולות כראוי הינה 99.9% . מעובדות אלו סביר מאד להניח כי אם חברתך פספסה גלולה אחת בלבד, הסיכוי שהיא בהריון נמוך מאד, אם כי לא בלתי אפשרי. 2. כאבי הבטן אותם אתה מתאר אינם ספציפיים ויכולים להיות תוצאה של עשרות סיבות, כך שהקשר בין פספוס הגלולה - הריון - כאבי בטן הינו קישור חלש. באם הכאבים יחמירו או יימשכו יש מקום לפנות לבדיקת רופא. 3. בדיקה לאבחון הריון נעשית ע"י הדגמת נוכחות HCG בדם או בשתן . בדם ההורמון מופיע כשבוע לאחר ההפריה, בשתן כשבועיים-שלושה לאחר ההפריה. בדיקת הריון ביתית ניתן לרכוש בכל בית מרקחת. אם לחברתך לא יופיע הדימום הווסתי כצפוי - יש מקום לביצוע בדיקת הריון. קרא עוד

 אני בת 44. האם מומלץ לי לקחת הורמונים לגיל המעבר? קראתי כל כך הרבה חומר בעד ונגד שקשה לי להחליט. הגינקולוג שלי ממליץ בחום, אבל אני עדיין לא בטוחה.
אני בת 44. האם מומלץ לי לקחת הורמונים לגיל המעבר? קראתי כל כך הרבה חומר בעד ונגד שקשה לי להחליט. הגינקולוג שלי ממליץ בחום, אבל אני עדיין לא בטוחה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

האם את סובלת מתופעות של גיל המעבר? הרבה פעמים ההחלטה לקבל הורמונים תלויה ברמת הסבל של האישה. ישנן נשים רבות שלא מסוגלות לחיות עם גלי החום, שינויי מצב רוח, עם יובש בנרתיק ועם התופעות האחרות, ולכן הן לוקחות הורמונים ונהנות מן השיפור באיכות החיים. יש כאלו שלא סובלות מתופעות כאלה כלל, ולכן להן אין טעם לקחת את ההורמונים. אם את זקוקה לטיפול הורמונלי, ניתן גם לנסות לקבל אותו בצורה של מדבקות, וכך מינון ההורמונים שהגוף מקבל נמוך יותר. לסיכום, נטילת הורמונים בגיל המעבר תלויה בכל אישה ואישה. אם יש צורך, אין שום מניעה לקחת אותם. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אילו תרופות גורמות לפוטוסנסיטיביות בשמש וגורמות לפריחה וגרד במיוחד בקיץ?
אילו תרופות גורמות לפוטוסנסיטיביות בשמש וגורמות לפריחה וגרד במיוחד בקיץ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פריחה וגרד הן תופעות לוואי מאוד כלליות של תרופות מרובות, בעיקר כתוצאה מהתפתחות רגישות לתרופה או אלרגיה אליה. בדף הבא תמצא רשימה של תרופות שעלולות לגרום לפוטוסנסיטיביות, רגישות לשמש: http://www.emedicine.com/derm/topic108.htm קרא עוד

 אני סובלת מפטריה בנרתיק - Candida Albicans- שאובחנה ע"י בדיקת תרבית. ניסיתי טיפולים בפתילות ובכדורים למיניהם. בעבר הפטריה עברה אך חזרה שוב, אך כעת היא לא מגיבה לכדורים שאני נוטלת. יש לציין שנטלתי flucanol ומכיוון שזה לא השפיע, נטלתי Vermox, כשזה לא גרם לשינוי נטלתי sporanox ובנוסף, אני שוטפת עם פמינה, בהמלצת הרופאה שלי, ומכיוון שראיתי שאינכם ממליצים שימוש בשטיפה אינטימית, מצאתי לנכון לציין עובדה זו.
אני סובלת מפטריה בנרתיק - Candida Albicans- שאובחנה ע"י בדיקת תרבית. ניסיתי טיפולים בפתילות ובכדורים למיניהם. בעבר הפטריה עברה אך חזרה שוב, אך כעת היא לא מגיבה לכדורים שאני נוטלת. יש לציין שנטלתי flucanol ומכיוון שזה לא השפיע, נטלתי Vermox, כשזה לא גרם לשינוי נטלתי sporanox ובנוסף, אני שוטפת עם פמינה, בהמלצת הרופאה שלי, ומכיוון שראיתי שאינכם ממליצים שימוש בשטיפה אינטימית, מצאתי לנכון לציין עובדה זו.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ציינת אם את סובלת ממחלות רקע כלשהן. בהנחה שאין לך סוכרת או מחלה אחרת שגורמת לדיכוי חיסוני, ובהנחה שהקפדת ליטול את התכשירים לפי ההוראות, עלייך להפסיק את כל התכשירים ולבצע תרבית נוספת עם בדיקת רגישויות. ייתכן והפטריה עמידה לחלק מהתכשירים. ד"ר נגה פוקס - אינפומד קרא עוד

 אני בת 18, סובלת מהתקפי חרדה כבר כחודשיים. ההתקף הראשון אירע בבית באמצע הלילה כשלא הצלחתי להירדם, הרגשתי שהגוף שלי נרדם כולו, חנק, הזעה, כל הסימפטומים של חרדה. מאז ועד עכשיו זה חוזר לסירוגין. לפעמים ישנם ימים שלמים שבהם יש פחד וחרדה בעוצמות משתנות. אני סובלת מכאבי ראש, לחץ דם גבוה בעת ההתקף, הזעה, דפיקות לב מואצות, ובקיצור כל הסימפטומים הכתובים.   הלכתי לרופא, עשיתי אקג, הכל היה תקין. אני גם סובלת מפעילות מועטת של בלוטת התריס ואנמיה. החשש הגדול ביותר שלי שזוהי מחלה הקשורה למוח ולא רק משהו נפשי. זה מעסיק אותי כל יום וכל היום, ואני לא מסוגלת לחיות את החיים בצורה נורמלית. אני רק בת 18, ובעצם השאלה שלי היא, האם משהו גופני יכול להיות הסיבה לתחושות אלו בגיל צעיר? או שזו רק חרדה? אני מאוד חוששת מבדיקה נוירולוגית, ממה שאני עלולה לגלות. אני רוצה לחזור לחיים נורמליים, להבין מה יש לי ולדעת איך לטפל בזה.
אני בת 18, סובלת מהתקפי חרדה כבר כחודשיים. ההתקף הראשון אירע בבית באמצע הלילה כשלא הצלחתי להירדם, הרגשתי שהגוף שלי נרדם כולו, חנק, הזעה, כל הסימפטומים של חרדה. מאז ועד עכשיו זה חוזר לסירוגין. לפעמים ישנם ימים שלמים שבהם יש פחד וחרדה בעוצמות משתנות. אני סובלת מכאבי ראש, לחץ דם גבוה בעת ההתקף, הזעה, דפיקות לב מואצות, ובקיצור כל הסימפטומים הכתובים. הלכתי לרופא, עשיתי אקג, הכל היה תקין. אני גם סובלת מפעילות מועטת של בלוטת התריס ואנמיה. החשש הגדול ביותר שלי שזוהי מחלה הקשורה למוח ולא רק משהו נפשי. זה מעסיק אותי כל יום וכל היום, ואני לא מסוגלת לחיות את החיים בצורה נורמלית. אני רק בת 18, ובעצם השאלה שלי היא, האם משהו גופני יכול להיות הסיבה לתחושות אלו בגיל צעיר? או שזו רק חרדה? אני מאוד חוששת מבדיקה נוירולוגית, ממה שאני עלולה לגלות. אני רוצה לחזור לחיים נורמליים, להבין מה יש לי ולדעת איך לטפל בזה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מה שאת מתארת בהחלט נשמע כמו התקפי חרדה, ותוכלי לראות באתר בתשובות נוספות בהקשר לנושא זה שיש טיפול יעיל, ואני בהחלט ממליצה לך לא להתמהמה ולהתחיל בטיפול לחרדה (תרופתי, פסיכולוגי, או משולב). הבעיות הגופניות שציינת, תת-פעילות של בלוטת התריס ואנמיה, יכולות לגרום לתופעות גופניות לא נעימות בפני עצמן, ואני מקווה שבעיות אלו מטופלות ושאת במעקב רפואי. לגבי החשש ממשהו נוירולוגי - אין כל מניעה לטפל קודם כל בחרדה, ולאחר שתחושי שיפור, אם ימשך החשש שישנה בעיה, אז תוכלי להמשיך את הבירור, זאת אומרת, ללכת לבדיקה נוירולוגית. מכיוון שאת מספרת שהרופא בדק אותך, ולא התרשם שיש צורך בבדיקה נוירולוגית דחופה (אם הוא היה מודאג, אפילו קצת, אז הוא היה מיידע אותך ודורש שתפני לבדיקה!), גם אני הייתי נוטה להיות רגועה. בהצלחה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 בתקופה האחרונה יש לי רעד באצבעות וקפיצות שרירים, במיוחד באגודלים. כל בדיקות הדם,  בדיקת EEG,  בדיקת MRI של המוח והבדיקות הנוירולוגיות היו תקינות, והנוירולוגית טוענת שהכל נראה תקין, אבל אני ממש רועד. מה עלי לבדוק יותר לעומק?
בתקופה האחרונה יש לי רעד באצבעות וקפיצות שרירים, במיוחד באגודלים. כל בדיקות הדם, בדיקת EEG, בדיקת MRI של המוח והבדיקות הנוירולוגיות היו תקינות, והנוירולוגית טוענת שהכל נראה תקין, אבל אני ממש רועד. מה עלי לבדוק יותר לעומק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יש סיבות רבות ומגוונות לרעד או לתזוזה לא רצונית של האצבעות. יכול מאוד להיות שמדובר בבעיה עצבית שמקורה בעצבים בעמוד השדרה כתוצאה מחבלה כלשהי או נזק אחר. יתכן שמדובר בלחץ נפשי או לחץ פיזי כלשהו על השריר, ואולי זה סימן חיצוני לפתולוגיה בסיסית אחרת, למשל תסמונת התעלה הקרפלית או בעיות אחרות. לעיתים הרעד יכול גם לנבוע מנטילת תרופות מסויימות, ולפעמים ישנו רעד שלא מוצאים לו כל סיבה אורגנית. חשוב מאוד לקבל אנמנזה מלאה לפני שמחליטים על כיוון או מאבחנים את הבעיה, ולצערי חסר לי המון מידע לגבי מצבך, כגון תוצאות מפורטות של הבדיקות, מתי מופיעות הרעידות, אם הן מוקלות על ידי דברים מסוימים, אם ישנם עוד אנשים במשפחה שסובלים מרעידות, ועוד. אינני יודעת כעת כיצד לייעץ לך מלבד להמשיך את המעקב אצל רופא נוירולוג ולקבל את האפשרות שלעיתים, גם כאשר כל תוצאות הבדיקות תקינות וכל הכיוונים האפשריים נבדקים לעומק, אין לרפואה המודרנית תשובה לכל דבר. בהצלחה! ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5
( 20 חוות דעת )
"ד"ר שרון דמול רופאה בחסד עליון. מסבירה בצורה מקצועית, אדיבה ומסורה מאד . עונה על כל שאלה. הלוואי וכולם יהיו ככה. ממליצה מאד"
 הלו קליניק - Halo Clinic
הלו קליניק - Halo Clinic רפואה אסתטית
5
( 63 חוות דעת )
"שירות מדהים. הסרת קסנטלזמה הכי טובה שעשו לי. "
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו