דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 848

 לאבי גידול מסוג GBM . אבחון וניתוח היו לפני 46 שבועות, הוא עבר ניתוח, הקרנות ושישה מחזורי טמודל.  בהשוואה עם MRI שבוצע לפני שלושה חודשים הגידול גדל ב- ס"מ כלפי פנים המוח.  לטענת האונקולוג לטמודל אין השפעה ואין טעם ליטול אותו יותר.  למעט האופציה של ניתוח נוסף, האם ידועות דרכי טיפול נוספות או נסיוניות אשר יכולות לתת לנו תקווה קטנה ביותר?
לאבי גידול מסוג GBM . אבחון וניתוח היו לפני 46 שבועות, הוא עבר ניתוח, הקרנות ושישה מחזורי טמודל. בהשוואה עם MRI שבוצע לפני שלושה חודשים הגידול גדל ב- ס"מ כלפי פנים המוח. לטענת האונקולוג לטמודל אין השפעה ואין טעם ליטול אותו יותר. למעט האופציה של ניתוח נוסף, האם ידועות דרכי טיפול נוספות או נסיוניות אשר יכולות לתת לנו תקווה קטנה ביותר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גליובלסטומה מולטיפורמה (GBM) הוא אחד הגידולים הממאירים ביותר, עם פרוגנוזה גרועה למרות טיפול מקסימלי. משך ההישרדות הממוצע לאחר ניתוח בלבד הוא 20 שבועות, 36 שבועות לאחר ניתוח והקרנות ו-40-50 שבועות לאחר הוספה של כמותרפיה (הטמודל שקיבל אביך) לניתוח ולהקרנות. במרבית החולים חלה הישנות של הגידול לאחר הטיפול. הטיפול האופטימלי בחולים עם הישנות של GBM אינו ברור. בין האופציות הטיפוליות ניתן לציין ניתוח חוזר, הקרנות חוזרות, טיפולים כמותרפיים וטיפולים נסיוניים. חלק מן המומחים סבורים כי לאחר הישנות המחלה אין מקום למתן טיפול נוסף, משום שלאור העובדה כי מטרת הטיפול בשלב זה היא הקלה סימפטומטית, יש לשקול את התועלת שבטיפול אל מול הנזק שהוא עשוי לגרום, והשפעתו על איכות החיים. לא קיימים ניסויים רפואיים המשווים בין מתן טיפול אונקולוגי למתן טיפול תומך בלבד בחולים עם הישנות של GBM, ולא קיימים מחקרים המשווים את יעילותן של שיטות הטיפול השונות. אחת האופציות היא של ניתוח נוסף. ע"פ מחקרים נמצא כי ניתוח מתאים לאוכלוסיה קטנה של חולים - במצב גופני טוב, בגיל צעיר וכאשר קיים פרק זמן ממושך יחסית בין שני הניתוחים. קיימים ניסויים בהם מחדירים במהלך הניתוח מכשיר המביא לשחרור איטי של כמותרפיה. טיפול נוסף בקרינה בדרך כלל אינו אפשרי בחולים עם הישנות של GBM, משום שלאחר הניתוח ניתנה מנה מקסימלית, וטיפולים נוספים עשויים לגרום לרעילות משמעותית. אופציות אפשריות הן רדיוכירורגיה סטריאוטקטית - קרינה בעוצמה גבוהה, הממוקדת בגידול או רדיותרפיה סטריאוטקטית - מתן קרינה ממוקדת בעוצמה נמוכה יותר, המפחיתה את הרעילות. מחקר שבדק הוספת כמותרפיה (טאקסול) לקרינה הסטראוטקטית הדגים כי בחלק קטן מן החולים השילוב עשוי לשפר את הפרוגנוזה. היעילות של כמותרפיה בחולי GBM לאחר הישנות - מוגבלת. קיימים ניסויים בתרופות כמותרפיות רבות, כשהיעילות ביותר שנמצאו הן carmustine ו-temozolomide (טמודל) - אותה קיבל אביך. לאור העובדה כי תחת טיפול בטמודל חלה התקדמות של הגידול - אין טעם להמשיך בטיפול זה. למרות הניסויים המרובים, אף תרופה לא נמצאה כמאריכה את משך ההישרדות בחולים עם הישנות של GBM, ואף תרופה לא נמצאה יעילה באופן משמעותי יותר מאחרת. כמו כן, לא נמצא יתרון בשילוב של תרופות כמותרפיות בהשוואה לתרופה אחת. בשני העשורים האחרונים חלה התקדמות ניכרת בהבנה של הגנטיקה והבסיס המולקולרי של התקדמות המחלה. בהתבסס על נתונים אלה, החל פיתוח של גישות טיפוליות שונות. רבות מן התרופות הנסיוניות האלה נמצאות כעת במחקרים קליניים, וכדאי לברר עם האונקולוג של אביך אם המרכז הרפואי בו אביך מטופל משתתף במחקר כלשהו או האם וכיצד ניתן להשתתף במחקר כזה. בין כיווני המחקר הקיימים - טיפולים ביולוגיים (אינטרפרון, חיסונים, אימונותרפיה ווירוסים אונקוליטיים), השפעה על תהליכי העברת מסרים תאיים (signal transduction) והפרעה לתהליכי התרגום של ה- DNA בגידולים, gene therapy (כמו למשל ביצוע "תיקון" גנטי של תאי הגידול, הפיכת תאי הגידול רגישים לכמותרפיה, ייצור תגובה של מערכת החיסון כנגד תאי הגידול ועוד), תרופות המדכאות את התהליך המואץ של ייצור כלי דם המאפיין גידולים (מעכבי אנגיוגנזיס) ותרופות המעודדות דיפרנציאציה (הפיכת תאי הגידול לתאים בשלים ותקינים). ברשת קיימים אינסוף אתרים ותיעוד מחקרים בנושא, אני שולחת לך מספר לינקים המתארים מחקרים וגישות טיפוליות: http://www.aans.org/education/journal/neurosurgical/Apr06/20-4-nsf-toc.asp קרא עוד

 אני מעוניין לגלח בסכין את תחילת איבר המין עד לשליש האיבר מכיוון שיש עליו קצת שערות. מה עלי לקחת בחשבון? האם השיער יהיה צפוף יותר והאם הוא יגדל יותר מהר? מה עוד עלי לדעת?
אני מעוניין לגלח בסכין את תחילת איבר המין עד לשליש האיבר מכיוון שיש עליו קצת שערות. מה עלי לקחת בחשבון? האם השיער יהיה צפוף יותר והאם הוא יגדל יותר מהר? מה עוד עלי לדעת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין כל מניעה לגלח את איזור הערווה, ואף את איבר המין עצמו, כל עוד אתה נזהר שלא להיפצע. אך צפה לצמיחה קוצנית, שלפעמים מלווה בגירודים מציקים. אם תמשיך לגלח בקביעות, השיער יהפוך מפלומתי למסיבי יותר. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 לאמא שלי יש בעיה של משקל, היא ממש רזה, לא אנורקסית אבל רזה.  היא בת 41 , גובה 164 ושוקלת משהו כמו 40-45 ק"ג, ויש לה בעיה שבכל פעם שהיא בעצבים או בהתרגשות יתר, היא מאבדת מייד 3-4 ק"ג, ואז קשה לה להחזיר אותם.  מה עליה לעשות כדי לעלות במשקל כי היא ממש נבוכה מהגוף שלה.
לאמא שלי יש בעיה של משקל, היא ממש רזה, לא אנורקסית אבל רזה. היא בת 41 , גובה 164 ושוקלת משהו כמו 40-45 ק"ג, ויש לה בעיה שבכל פעם שהיא בעצבים או בהתרגשות יתר, היא מאבדת מייד 3-4 ק"ג, ואז קשה לה להחזיר אותם. מה עליה לעשות כדי לעלות במשקל כי היא ממש נבוכה מהגוף שלה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כמו עודף משקל, גם תת- משקל עשוי להוות בעיה בריאותית חמורה, נוסף על אי הנוחות והמבוכה שהוא גורם. אנו מפנים אותך ואת אמך אל שאלה דומה שנשאלה באתר, ובה פירטנו כיצד ניתן לעלות במשקל. http://www.infomed.co.il/questions/q_070702_1.htm קרא עוד

 מה זה BEVITEX SUBLINGUAL TAB. אני לא מוצא באתר את השם, אני יודע שזה סוג של ויטמין.
מה זה BEVITEX SUBLINGUAL TAB. אני לא מוצא באתר את השם, אני יודע שזה סוג של ויטמין.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדובר בויטמין B12 הניתן בכדורים קטנים למציצה מתחת ללשון. קרא עוד

 יש לי כאבים עמומים בצד שמאל של הבטן.  הכאבים נמצאים בין עמוד השדרה למרכז הבטן, בגובה הקיים בין חלק תחתון של החזה לאמצע הגובה כלפי הטבור. איני יודעת לאיזה רופא לגשת או מה הגורם לבעיה.
יש לי כאבים עמומים בצד שמאל של הבטן. הכאבים נמצאים בין עמוד השדרה למרכז הבטן, בגובה הקיים בין חלק תחתון של החזה לאמצע הגובה כלפי הטבור. איני יודעת לאיזה רופא לגשת או מה הגורם לבעיה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לפי התיאור קצת קשה להבין מה גורם לכאבים. בשלב ראשון עליך לפנות אל רופא המשפחה שלך, כדי שיוכל להתרשם מאופי הכאבים, משכם, מה מחמיר אותם ומה מקל עליהם ועוד. כמו כן עליך להיבדק ע"י רופא המשפחה. לאחר שיבדוק אותך יוכל להפנות אותך לבדיקות המתאימות או אל מומחה בתחום שיתרשם כי את זקוקה לו. קרא עוד

 אני אמור להגיש עבודה בנושא טיפול תרופתי. השתמשתי בתרופה נוגדת שחפת -rimactan - ורציתי לדעת מהו ההרכב הכימי של תרופה זו?
אני אמור להגיש עבודה בנושא טיפול תרופתי. השתמשתי בתרופה נוגדת שחפת -rimactan - ורציתי לדעת מהו ההרכב הכימי של תרופה זו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תוכל לקרוא על התרופה Rimactan או בשמה הגנרי ריפאמפיצין - Rifampicin בפורטל אינפומד בקישור הבא: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=277 קרא עוד

 אני בת 24. יש לי במשך היומיים האחרונים דימום מהרקטום שאינו מתלווה לצואה בלבד. אותה תופעה קרתה לי כבר בעבר כמה פעמים. באחת הפעמים הראשונות ניגשתי לרופא ולפרוקטולוג, שאמרו לי שרוב הסיכויים שזה שום דבר, ושאם זה עובר לי תוך שבוע בערך (לפי מיטב זכרוני) ניתן להתעלם מזה, ואמנם כך קרה. אלא שהדבר חזר על עצמו מאז, הפעם הזו היא כבר הפעם השנייה או השלישית.   אין לי שום תופעת לוואי אחרת ובאופן כללי אני בריאה. מה עלי לעשות?
אני בת 24. יש לי במשך היומיים האחרונים דימום מהרקטום שאינו מתלווה לצואה בלבד. אותה תופעה קרתה לי כבר בעבר כמה פעמים. באחת הפעמים הראשונות ניגשתי לרופא ולפרוקטולוג, שאמרו לי שרוב הסיכויים שזה שום דבר, ושאם זה עובר לי תוך שבוע בערך (לפי מיטב זכרוני) ניתן להתעלם מזה, ואמנם כך קרה. אלא שהדבר חזר על עצמו מאז, הפעם הזו היא כבר הפעם השנייה או השלישית. אין לי שום תופעת לוואי אחרת ובאופן כללי אני בריאה. מה עלי לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

דימום מהרקטום בדרך כלל נגרם על ידי טחורים או פיסורה. במקרים נדירים יותר הוא יכול להיות תוצאה של מחלה זיהומית של המעי או מחלות מעי דלקתיות כרוניות או ממאירות של המעי. אני מניחה כי במקרה שלך מדובר בטחורים או בפיסורה, מכיוון שאינך סובלת מתסמינים נוספים, כגון ירידה במשקל, כאבי בטן, עצירות, שלשולים, חום וכדומה, אך איני יכולה לומר זאת בוודאות, ולכן אמליץ לך שוב לפנות לפרוקטולוג. אם אכן מדובר בטחורים, ישנן משחות מקומיות היכולות לסייע. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 אנו בטיפולי פוריות. כעת אני ביום ה-7 למחזור ונטלתי עד כה 6 גלולות  יסמין למניעת הריון. החלטנו שאנו מעוניינים להמשיך בטיפולים בחודש הבא לאחר הווסת. יש לציין שזה החודש הראשון שבו אני משתמשת בגלולות.   האם יש לצפות שהביוץ יחזור לעצמו לאחר הווסת ונוכל להמשיך בטיפולים, או שצריך להתנקות מהגלולות (אם יש דבר כזה בכלל)? האם כשמפסיקים את הגלולות לפני שמסיימים את כולן, מופיע דימום שאינו הווסת? והאם אחרי שמסיימים לקחת יסמין יש סיכוי להיכנס מייד להריון באופן טבעי, לאחר תקופה של אי-פריון לא מוסבר שנמשכה מעל שנתיים?
אנו בטיפולי פוריות. כעת אני ביום ה-7 למחזור ונטלתי עד כה 6 גלולות יסמין למניעת הריון. החלטנו שאנו מעוניינים להמשיך בטיפולים בחודש הבא לאחר הווסת. יש לציין שזה החודש הראשון שבו אני משתמשת בגלולות. האם יש לצפות שהביוץ יחזור לעצמו לאחר הווסת ונוכל להמשיך בטיפולים, או שצריך להתנקות מהגלולות (אם יש דבר כזה בכלל)? האם כשמפסיקים את הגלולות לפני שמסיימים את כולן, מופיע דימום שאינו הווסת? והאם אחרי שמסיימים לקחת יסמין יש סיכוי להיכנס מייד להריון באופן טבעי, לאחר תקופה של אי-פריון לא מוסבר שנמשכה מעל שנתיים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא הבנתי מדוע התחלת לקחת גלולות למניעת הריון אם בכל מקרה יש בעיית פוריות ואת לא מצליחה להיכנס להריון. גלולות אינן מסדירות את הביוץ או מחזירות את הפוריות. הן גם אינן פוגעות בפוריות, וניתן להיכנס להריון מייד כאשר מפסיקים את נטילתן אם אין בעיית פוריות כלשהן. כאשר מפסיקים לקחת גלולות לפני תום החפיסה מופיע דימום. אם אין בעיית פוריות, תמיד ישנו סיכוי להיכנס להריון באופן טבעי, זה ככל הנראה לא המצב במקרה שלכם. לא ציינת אילו טיפולים עברת, ונראה לי שחבל שבשביל חודש אחד של הפסקה בטיפולים התחלת לקחת גלולות. יכולת פשוט להיזהר לא לקיים יחסים סביב מועד הביוץ. לאחר הפסקת נטילת הגלולות אין שום צורך להתנקות מהגלולות. אפשר מייד לחזור לנסיונות להיכנס להריון. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני סובל תקופה ארוכה מכאבי בטן כמו מערבולות ללא הפסקה .ירדתי במשקל 10 קילו. מ- 85 ל- 75. אין לי תאבון לא שינה ולא מצב רוח קיבלתי זודורם ומודל וזה לא עוזר לי.  הבעיה כבר חודשיים. זקוק לעזרה דחוף. האם יש צורך בCT ומה עלי לעשות ?
אני סובל תקופה ארוכה מכאבי בטן כמו מערבולות ללא הפסקה .ירדתי במשקל 10 קילו. מ- 85 ל- 75. אין לי תאבון לא שינה ולא מצב רוח קיבלתי זודורם ומודל וזה לא עוזר לי. הבעיה כבר חודשיים. זקוק לעזרה דחוף. האם יש צורך בCT ומה עלי לעשות ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נשמע שעליך לבצע בירור מלא בנוגע לירידה במשקל ולתחושות בבטן, ולא להסתפק בתרופות המרגיעות אשר ניתנו לך. יש לפנות לרופא המשפחה בשלב ראשון, ולקבל החלטה אם לפנות לגסטרואנטרולוג, בחשש לבעיה במערכת העיכול. CT כאמצעי בירור לבעיה במעי אינו בדיקת הבחירה, וקיימות בדיקות רבות אחרות שיש לבצע לפני כן. קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר אילן הוכמן
ד"ר אילן הוכמן אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5
( 11 חוות דעת )
"החוויה היית מושלמת, מפגישת הייעוץ וכל תהליך הניתוח, והכי חשוב התוצאה לאחר ניתוח! הכל היה מושלם מקצועי ואישי ממליץ בחום !"
ד"ר נוה טוב
ד"ר נוה טוב ריאות
מומחה לרפואת ריאות ושינה - אבחון וטיפול בהפרעות נשימה ושינה – בגישה אינטגרטיבית מותאמת אישית
פרופ' אדריאן אלנבוגן
פרופ' אדריאן אלנבוגן יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל אקדמי ויועץ פריון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו