שאלות ותשובות - עמוד 850
מאת: מערכת אינפומד
הריון ושינויים הורמונליים אכן יכולים לגרום לעלייה בכולסטרול. אין קשר בין הנקה לבין עלייה ברמת הכולסטרול. מעבר לכך, ישנם גורמים רבים שמעלים את רמת הכולסטרול ואינם קשורים להריון או להנקה. הם כוללים תורשה, כלומר נטייה גנטית לעלייה ברמת השומנים בדם, תזונה לקויה, חוסר פעילות גופנית ועוד. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא, אם הכוונה לבדוק רק את מראה (לא את תפקוד! ) הכליות, אין צורך. ישנם בודקים שיבדקו באותה הזדמנות את אברי הבטן האחרים כמו כבד, כיס מרה, טחול, לבלב. את האברים הללו ניתן לבדוק כמעט אך ורק בצום של כמה שעות. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
משקלך הרצוי הוא אכן בטווח שבין 75 ל-80 ק"ג. ירדת 17 ק"ג במשך 20 שבועות, כלומר ממוצע של 850 גרם לשבוע. קצב ירידה זה נחשב למתון ובטוח. לחץ דם במנוחה צריך להיות נמוך מ-140/90 מילימטר כספית. לפי הנתונים שמסרת, לחץ הדם שלך תקין. תוכל לקרוא עוד על לחץ דם כאן: http://www.infomed.co.il/doSearchSite.asp?searchFor=לחץ_דם קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מחלת קסטלמן (Castleman's disease) היא מחלה לימפופרוליפרטיבית. קיימים שני סוגים של המחלה - כאשר המחלה ממוקמת במוקד אחד בגוף (Unicentric Castleman's disease) וכאשר היא מפושטת (multicentric Castleman's disease). Unicentric Castleman's disease היא הפרעה לימפופרוליפרטיבית (מחלה שבה יש ריבוי לא מבוקר של תאים השייכים למערכת הלימפטית) שפירה, שפוגעת בדרך כלל בצעירים (גיל ממוצע 35) ועשויה להיות קשורה בזיהום בווירוס הרפס 8. המיקום השכיח ביותר הוא בית החזה ואחריו חלל הבטן. במרבית המקרים החולים אינם סימפטומטיים, והמחלה מתגלה כממצא מקרי באמצעי הדמיה. ניתן לרפא את המחלה בניתוח לכריתת הגידול. כריתה מלאה מביאה להחלמה בכל החולים. גם כאשר לא ניתן לבצע כריתה מלאה - יש לבצע כריתה חלקית, ובחלק מן המקרים נהוג להוסיף טיפול בקרינה. המחלה מעלה את הסיכוי להופעת לימפומה לאחר מספר שנים. Multicentric Castleman's disease היא מחלה הפוגעת באנשים מבוגרים יותר (55-60) ובנשאים של HIV (אצלם גיל הופעת המחלה צעיר יותר). הביטוי הראשוני האופייני הוא חום, הזעות לילה, ירידה במשקל וחולשה. המחלה המפושטת גורמת להגדלת בלוטות לימפה (במקרים רבים בכל הגוף) ולעיתים להגדלת הטחול או הכבד. בבדיקות דם ניתן למצוא אנמיה, ירידה ברמת החלבון בדם, ירידה בכמות הנוגדנים ושקיעת דם מוחשת. המחלה עשויה להתקדם במהירות, ולהביא למוות תוך מספר שבועות או להישאר במצב יציב במשך כמה שנים. תוחלת החיים הממוצעת היא של 26-30 חודשים. מרבית החולים נפטרים מזיהום מפושט, התקדמות המחלה או ממאירויות נלוות. הטיפולים המקובלים הם ניתוח, הקרנות, סטרואידים, טיפול אנטי-וירלי, נוגדנים ספציפיים וכמותרפיה. תוכלי לקרוא עוד על המחלה, באתר הבית של חולי מחלת קסטלמן: http://www.castlemans.org/ קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
המצב שאתה מתאר מעיד על רגישות גבוהה, ומדובר בנוזל המקדים (pre-cum). נוזל זה מופרש בדרך כלל מבלוטות על שם קופר (Cowper's glands) בזמן גירוי מיני, ובאנשים מסוימים הוא יכול להיות צמיג ומרובה, ולהיראות כמו נוזל הזרע עצמו. תפקיד הנוזל הוא להכין את השופכה למעבר הזרע. כמות הנוזל וצמיגותו משתנה מאדם לאדם, וכיוון שמדובר בתופעה נורמלית, אין צורך לעשות כלום "נגדה". בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כאבי גרון והגדלה של בלוטות לימפה בצוואר הם כמעט תמיד תוצאה של זיהום, בדרך כלל דלקת חיידקית או ויראלית של הגרון. דלקת כזו, שנמשכת מעל לשבוע ומחמירה, עלולה להיות דלקת חיידקית שהסתבכה עם אבצס בגרון. כדאי להיבדק על ידי רופא אף-אוזן-גרון שיכול לאבחן מצב זה ולטפל בו. אפשרות אחרת היא דלקת של בלוטת התריס, וזו הסיבה לכך שהרופא הפנה אותך לבדיקת TSH. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אכן בעיה שכיחה וכואבת, והיא המאבק לשפר את תפקוד הלב בכל מחיר ועל חשבון מערכות אחרות. על פי הבנתי, בגלל אי- ספיקת לב הנ"ל מקבל הרבה פוסיד, שהרי יש היפונתרמיה חוזרת. הפוסיד גורם להתייבשות ועליה ב- urea שהנורמה שלה בסביבות ה- 50 (אורמיה) תסתכל בבדיקות ותראה שהיא גבוהה מאד. לכן נוצר מצב שהאוראה, שהיא חומר רעיל למוח בכמויות גדולות, גורמת לאפתיה ובלבול - תופעה שנקראת uremic encephalopathy. מה שניתן לעשות הוא לשלב משתנים מסוגים שונים ולא רק פוסיד, רצוי משתנים מתונים יותר. יש לתת לחולה יותר שתייה עד כמה שהמצב הלבבי מאפשר, ולנסות לשלב תרופות כמו קארבדילול שתחזקנה את שריר הלב. יותר מאוחר יהיה ניתן להוריד במשתנים ולשפר את התפקוד. כל זאת בתנאי כמובן שאין נזק מוחי אורגני, כפי שאמרת - CT מוח תקין. יש לפנות כמובן לקרדיולוג שיאזן תרופתית וישים לב גם לתפקוד הכלייתי, ואז עם הורדת האוראה החולה יחזור אלינו! בברכה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הגלולה יעילה מבערך 10 ימים לאחר תחילת נטילתה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על פי הוראות מד"א אין לתרום דם בעת הריון. עם זאת, אני מציעה לך להיוועץ ברופאים המטפלים בך ולאפשר להם להחליט. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ודאי, יש להמתין שבוע. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד