דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 852

 עליך לפנות לרופא אורולוג.
עליך לפנות לרופא אורולוג.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

עליך לפנות לרופא אורולוג. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה [08/07/2006] קרא עוד

 אני בשבוע ה-32 + 5 להריוני הראשון, עם בן זכר. לפני ארבעה ימים עברתי  בדיקת אולטרסאונד ולהלן הממצאים:   BPD 88 מ"מ תואם לשבוע 35 + 5  FEMUR 62 מ"מ תואם לשבוע 32 + 1  HC: 315  AC:282   הערכת משקל: 2066. שאר המדדים כמו מי שפיר ושליה תקינים לחלוטין. אני נורא מודאגת בגלל גודל הראש ואשמח לשמוע את דעתך בעניין. ממה זה יכול לנבוע? מה ההשלכות של זה, ומה כעת עלי לעשות? בסריקת מערכות שבוצעה בשבוע 23 + 3 הכל היה תקין לחלוטין, חדרי המוח הצדדיים וכן המוח הקטן נראו תקינים. נראה קורפוס קולוסום. BPD 5.9, היקף הראש 21 והמוח הקטן 25.
אני בשבוע ה-32 + 5 להריוני הראשון, עם בן זכר. לפני ארבעה ימים עברתי בדיקת אולטרסאונד ולהלן הממצאים: BPD 88 מ"מ תואם לשבוע 35 + 5 FEMUR 62 מ"מ תואם לשבוע 32 + 1 HC: 315 AC:282 הערכת משקל: 2066. שאר המדדים כמו מי שפיר ושליה תקינים לחלוטין. אני נורא מודאגת בגלל גודל הראש ואשמח לשמוע את דעתך בעניין. ממה זה יכול לנבוע? מה ההשלכות של זה, ומה כעת עלי לעשות? בסריקת מערכות שבוצעה בשבוע 23 + 3 הכל היה תקין לחלוטין, חדרי המוח הצדדיים וכן המוח הקטן נראו תקינים. נראה קורפוס קולוסום. BPD 5.9, היקף הראש 21 והמוח הקטן 25.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נושא המדדים באולטרסאונד מיילדותי הוא בעייתי, כיוון שאמנם מדובר במדידות מדוייקות למדי, אך המדידה מושפעת ממספר גורמים, כמו היכולות של מבצע הבדיקה, תנוחת העובר ברחם, והמכשיר בו מתבצעת המדידה. אי לכך, יכולים להיות שינויים במדידות בין המכשירים השונים ובין הבדיקות השונות. על מנת לדעת אם המדדים תקינים, חשוב מאוד לבחון את היחס בין היקף הראש הכללי (HC), לבין היקף הבטן (AC). אמנם ציינת כאן את המדדים הללו, אך חשוב לדעת על פי המכשיר ממנו בוצע הבדיקה לאיזה שבוע המדדים מתאימים. אם היחסים פרופורציונליים, אין סיבה לדאגה, וגם אם לא - אין הדבר מעיד בהכרח על פתולוגיה. כל שעלייך לעשות הוא להמשיך במעקב גדילה, ואם המדדים ממשיכים לגדול באותן פרופורצויות, סביר להניח שהכל תקין. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני סובלת מהפרעות חרדה כבר 4 שנים ומשתמשת בסרוקסאט שעוזר לי מאוד. בחודשיים האחרונים לא לקחתי את הכדור (אני אמורה לקחת חצי כדור ליומיים) והיום שוב קיבלתי התקף חרדה, אבל כבר יומיים שאני סובלת מתופעות לוואי קשות כמו חום חזק ודקירות בצד ימין שבין הגב לבטן, ומרגישה חום בעיקר כשאני מעשנת. האם זה כתוצאה מהפסקת השימוש בכדורים?
אני סובלת מהפרעות חרדה כבר 4 שנים ומשתמשת בסרוקסאט שעוזר לי מאוד. בחודשיים האחרונים לא לקחתי את הכדור (אני אמורה לקחת חצי כדור ליומיים) והיום שוב קיבלתי התקף חרדה, אבל כבר יומיים שאני סובלת מתופעות לוואי קשות כמו חום חזק ודקירות בצד ימין שבין הגב לבטן, ומרגישה חום בעיקר כשאני מעשנת. האם זה כתוצאה מהפסקת השימוש בכדורים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גמילה מסרוקסאט מלווה באוסף תסמינים הידועים בשם: discontinuation syndrome, תסמונת גמילה. תסמינים אלה כוללים כאבי ראש, הזעות, בחילות, כאבי שרירים, עייפות ועוד. לכן מומלץ להפסיק את נטילת הכדורים באופן הדרגתי. התסמינים אמורים לחלוף באופן עצמוני תוך מספר שבועות. מכיוון שהפסקת ליטול את התרופה כבר לפני חודשיים, נראה שהתסמינים שאת מתארת קשורים דווקא להתקף החרדה הנוסף שעברת, ולא להפסקת התרופה. בכל מקרה, נראה שעליך לפנות לפסיכיאטר/ית המטפל/ת לצורך הערכת מצבך כרגע. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 עברתי תאונת דרכים בה נפגעתי במרבית איברי הגוף. לאחר בירורים ובדיקת EMG שעברתי התוצאה היתה   CTS Bilateral mild LT > RT   האם הדבר נובע מהפגיעה בתאונה? מלבד בתאונה לא היתה לי כל בעיה מעין זו.
עברתי תאונת דרכים בה נפגעתי במרבית איברי הגוף. לאחר בירורים ובדיקת EMG שעברתי התוצאה היתה CTS Bilateral mild LT > RT האם הדבר נובע מהפגיעה בתאונה? מלבד בתאונה לא היתה לי כל בעיה מעין זו.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ראשי התיבות וסוג הבדיקה שעברת מתאימות ל- Carpal Tunnel Syndrome (תסמונת המנהרה הקרפלית). זהו מצב בו העצב המדיאלי העובר מהיד לאורך האמה ולתוך כף היד נלחץ או נמחץ באזור פרק כף היד או שורש כף היד. העצב המדיאלי שולט כמעט בכל הצד הפנימי של כף היד - על תנועת האגודל והאצבעות (מלבד הזרת), ועל חלק מהשרירים של כף היד. התעלה הנמצאת בפרק כף היד היא מעבר המורכב ממספר גידים ועצמות אשר בתוכו עובר העצב המדיאלי. התעבות הנגרמת מגידים מודלקים או לחץ חיצוני על התעלה מביא לפעמים לכאב, חולשה ונימול בכף היד, ובשלבים מאוחרים יותר הוא יכול להתקדם לאמה וליד. הסינדרום הזה הוא שכיח מאוד, ואחוזים רבים מהאוכלוסיה סובלים ממנו ברמה זו או אחרת. בדרך כלל, נשים נוטות לחלות בו פי שלושה מאשר גברים. הוא פוגע בעיקר באנשים העובדים בעבודות של סרט נע במפעל, בהרכבות של חלקים, בטיפול במזון, בהקלדה מרובה במחשב וכדומה. היד הדומיננטית היא זו שבדרך כלל סובלת ראשונה ובדרגה חמורה יותר. אני לא יכול להגיד לך אם הממצא הזה מתייחס ישירות לתאונת הדרכים ממנה סבלת, מכיוון שאינני יודע את סוג הפגיעות ומיקום הפגיעות אליהן נחשפת. הבדיקה פשוט אומרת כי אתה סובל מהסינדרום בשתי הידיים בצורה בינונית, וכי יד שמאל מושפעת יותר מאשר יד ימין. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 אני סובלת מדלקת מפרקים. לפני 3 שנים טופלתי בפרדניזון במינון גבוה ובהדרגה ירדתי ל-5 מ"ג ליום (ההשפעה של הפרדניזון היתה מיידית - ממש תרופת פלא, השאלה היא מה הנזק מול התועלת). כמה פעמים בשנה יש לי בעיה באחד המפרקים: אני מעלה ל-10 מ"ג ושוב מורידה, נסיונות להפסיק לחלוטין לא צלחו. שאלותי הן: א) האם ניתן ליטול מינון כזה במשך שנים? ב: איך ניתן להיגמל, או האם אתם יכולים להמליץ על טיפול חלופי שאינו סטרואידי, שייתן אותן תוצאות?
אני סובלת מדלקת מפרקים. לפני 3 שנים טופלתי בפרדניזון במינון גבוה ובהדרגה ירדתי ל-5 מ"ג ליום (ההשפעה של הפרדניזון היתה מיידית - ממש תרופת פלא, השאלה היא מה הנזק מול התועלת). כמה פעמים בשנה יש לי בעיה באחד המפרקים: אני מעלה ל-10 מ"ג ושוב מורידה, נסיונות להפסיק לחלוטין לא צלחו. שאלותי הן: א) האם ניתן ליטול מינון כזה במשך שנים? ב: איך ניתן להיגמל, או האם אתם יכולים להמליץ על טיפול חלופי שאינו סטרואידי, שייתן אותן תוצאות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא תיארת בדיוק מהי מחלת המפרקים ממנה את סובלת. את מתארת מקרה קלאסי של מטופלים בסטרואידים שלא מצליחים להפסיק את הטיפול בפרדניזון, וזו בעיה מוכרת, אם כי לא קשה במיוחד. אומנם פרדניזון הינה תרופה בעלת תופעות לוואי רבות, אולם מינון של 5 מ"ג ביום הוא מינון נמוך, ותופעות הלוואי ממנו הרבה פחות שכיחות והרבה פחות קשות יחסית לטיפולים אגרסיביים יותר (במינונים גבוהים יותר). ניתן לקבל טיפול ב- 5 מ"ג של פרדניזון עשרות שנים ללא כל בעיה, ויש רבים שמטופלים כך, תוך מעקב בדיקות דם, צפיפות עצם וניסיונות הפסקת הטיפול. טיפולים חלופיים לסטרואידים בהחלט קיימים, אולם להם תופעות לוואי לא פחות קשות מאשר לפרדניזון. טיפולים אלו ניתנים לאנשים שלא ניתן לגמול אותם מפרדניזון במינונים גבוהים של 40-60 מ"ג ליום. במקרים אלה תופעות הלוואי של המינון הגבוה של פרדניזון קשות יותר מתופעות הלוואי של התרופות האחרות, דבר שאינו נכון לגבי מינוני פרדניזון נמוכים (לפיכך אינו נכון לגבייך). ההמלצה שלי היא להמשיך ליטול את הפרדניזון במינון הנמוך, להמשיך להעלות את המינון בכל החמרה של דלקת הפרקים, כפי שעשית עד עכשיו. אולם, להמשיך ולעשות ניסיונות הורדת הפרדניזון והפסקתו, הואיל וקיימים מקרים בהם לאחר נסיונות רבים זה מצליח (ככל הנראה דלקת המפרקים קצת "נחלשת"). במקביל עלייך ליטול תוספי סידן ולבצע בדיקת צפיפות עצם אחת לשנה, ובאם ישנה ירידה בצפיפות העצם להתחיל טיפול מתאים (פוסלן). ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 הייתי מאושפז עקב דלקת ריאות קשה עם אי-ספיקת לב. טופלתי בתרופה טבניק לווריד, ואחר כך בכדורים במשך 10 ימים, ועוד שבוע לאחר השחרור מבית החולים. מאז עברו כ-4 חודשים והתחילו להופיע שלשולים לסירוגין, ואף אושפזתי בשל כך. לא ניתן לבצע בירור מקיף עקב בעיות לב וקשיי ניידות, אך תרביות הצואה היו שליליות.   האם יכולות להיות תופעות לוואי קשות במעי בגלל הטיפול שקיבלתי בבית החולים? עד אז לא היו לי תלונות מסוג זה   שלשול אכן עשוי להיגרם ממתן אנטיביוטיקה. יש לפחות שני סוגי שלשול הנגרמים כתוצאה מקבלת תכשירים אנטיביוטיים.   הראשון מכונה "שלשול הקשור לאנטיביוטיקה" (Antibiotics Associated Diarrhea) והוא נגרם כתוצאה מתופעות לוואי של תרופות ספציפיות (למשל אוגמנטין), או כתוצאה משינוי הפלורה (מגוון החיידקים שנמצאים באופן נורמלי במעי), דבר יכול להיגרם כתוצאה מנטילה של תכשירים אנטיביוטיים רחבי טווח (כמו דוקסיציקלין, למשל).   הסוג השני של שלשול עשוי להיגרם מחיידק הקלוסטרידיום דיפיציל. בחולים מסוימים, כאשר הם נוטלים אנטיביוטיקה ההורסת את רוב הפלורה, דווקא חיידק זה גדל וצומח ומשחרר רעלן הגורם לשלשול.   בדרך כלל, שלשול שמתחיל כתוצאה מנטילת אנטיביוטיקה יופיע תוך ימים או שבועות לאחר התחלת הטיפול האנטיביוטי ולא חודשים לאחר מכן, אבל עם זאת, אין לשלול לחלוטין שלשול שנגרם על ידי קלוסטרידיום, ויש לשלוח צואה לגילוי הרעלן של החיידק (המכונה CDT). יש להקפיד לשלוח צואה טרייה ישירות למעבדה, כיוון שהרעלן רגיש ועשוי להיהרס אם הצואה אינה נשלחת בתנאים אופטימליים למעבדה.   בברכה   ד"ר איציק לוי
הייתי מאושפז עקב דלקת ריאות קשה עם אי-ספיקת לב. טופלתי בתרופה טבניק לווריד, ואחר כך בכדורים במשך 10 ימים, ועוד שבוע לאחר השחרור מבית החולים. מאז עברו כ-4 חודשים והתחילו להופיע שלשולים לסירוגין, ואף אושפזתי בשל כך. לא ניתן לבצע בירור מקיף עקב בעיות לב וקשיי ניידות, אך תרביות הצואה היו שליליות. האם יכולות להיות תופעות לוואי קשות במעי בגלל הטיפול שקיבלתי בבית החולים? עד אז לא היו לי תלונות מסוג זה שלשול אכן עשוי להיגרם ממתן אנטיביוטיקה. יש לפחות שני סוגי שלשול הנגרמים כתוצאה מקבלת תכשירים אנטיביוטיים. הראשון מכונה "שלשול הקשור לאנטיביוטיקה" (Antibiotics Associated Diarrhea) והוא נגרם כתוצאה מתופעות לוואי של תרופות ספציפיות (למשל אוגמנטין), או כתוצאה משינוי הפלורה (מגוון החיידקים שנמצאים באופן נורמלי במעי), דבר יכול להיגרם כתוצאה מנטילה של תכשירים אנטיביוטיים רחבי טווח (כמו דוקסיציקלין, למשל). הסוג השני של שלשול עשוי להיגרם מחיידק הקלוסטרידיום דיפיציל. בחולים מסוימים, כאשר הם נוטלים אנטיביוטיקה ההורסת את רוב הפלורה, דווקא חיידק זה גדל וצומח ומשחרר רעלן הגורם לשלשול. בדרך כלל, שלשול שמתחיל כתוצאה מנטילת אנטיביוטיקה יופיע תוך ימים או שבועות לאחר התחלת הטיפול האנטיביוטי ולא חודשים לאחר מכן, אבל עם זאת, אין לשלול לחלוטין שלשול שנגרם על ידי קלוסטרידיום, ויש לשלוח צואה לגילוי הרעלן של החיידק (המכונה CDT). יש להקפיד לשלוח צואה טרייה ישירות למעבדה, כיוון שהרעלן רגיש ועשוי להיהרס אם הצואה אינה נשלחת בתנאים אופטימליים למעבדה. בברכה ד"ר איציק לוי
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה במחלות זיהומיות קרא עוד

 אם היה מצב שהייתי עם בן זוגי במיטה והשפיך יצא בדיוק איפה שאמור להיכנס  הפין רק שאני הייתי עם תחתונים ממש צמודים יש מצב שאני יכולה להיכנס  להיריון ?
אם היה מצב שהייתי עם בן זוגי במיטה והשפיך יצא בדיוק איפה שאמור להיכנס הפין רק שאני הייתי עם תחתונים ממש צמודים יש מצב שאני יכולה להיכנס להיריון ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

האם נוזל הזרע בא במגע עם אזור חשוף בוגינה ? אם היית עם תחתונים, רוב הסיכויים שלא הגיע נוזל זרע לוגינה. עדיין אם את וחברך מקיימים יחסי מין הייתי ממליצה על שימוש בקונדום - הן להימנעות מהידבקות במחלות מין והן למניעת הריון. קרא עוד

 אני בת 28. האם אדנומה על הכבד יכולה להצטמק כאשר מפסיקים ליטול גלולות למניעת הריון?
אני בת 28. האם אדנומה על הכבד יכולה להצטמק כאשר מפסיקים ליטול גלולות למניעת הריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התשובה היא כן, בעיקר אם מדובר באדנומה קטנה שהופיעה לאחר או תוך כדי שימוש ממושך בגלולות למניעת הריון. בנוסף, יש להימנע מכל טיפול הורמונלי זה או אחר. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 האם ניתן להידבק במחלת הכלמידיה ממין אוראלי ? איך נוצר הזיהום הזה ?  האם זה קשור למין אנאלי באיזו שהיא צורה?
האם ניתן להידבק במחלת הכלמידיה ממין אוראלי ? איך נוצר הזיהום הזה ? האם זה קשור למין אנאלי באיזו שהיא צורה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כל מגע - אנאלי, אוראלי, עם נוזלי גוף נגועים יכול לגרום להידבקות בחיידק הכלמידיה. אפילו נגיעה בהפרשה ואז נגיעה בעיניים יכולה להדביק את העיניים. הבעיה היא שלרוב אין להדבקה בכלמידיה תסמינים, למרות שלעיתים ייתכנו צריבה, אודם, רגישות, והפרשה צלולה מאיבר המין. הסיכון במחלה הוא לנשים- דלקת פנימית באגן שעשויה לגרום להצטלקות ולבעיות בפריון מאוחר יותר. בחשש להידבקות כדאי לבצע בדיקות דם ולבודד את ההפרשות למשטח. הדרך להימנע מהדבקה- קיום יחסי מין עם קונדום. אנא קראי עוד כאן- http://www.infomed.co.il/chlamidia.asp קרא עוד

 מה ההבדל בהרכב בין מתכת אצילה לחצי אצילה כאשר רופא השיניים מציע  לבנות גשר וכתרים ?  האם ניתן לזהות לפי גוון המתכת את הרכבה ?
מה ההבדל בהרכב בין מתכת אצילה לחצי אצילה כאשר רופא השיניים מציע לבנות גשר וכתרים ? האם ניתן לזהות לפי גוון המתכת את הרכבה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנן 3 מתכות אצילות בשימוש ברפואת שיניים : זהב, פלדיום ופלטינה. המתכות הנמצאות בגשרים ובכתרים הן סגסוגות המורכבות מהמתכות האצילות ומתכות נוספות, כגון כסף ונחושת. באופן כללי החלוקה לסוגי המתכות הינה על פי אחוז המתכות האצילות בסגסוגת: מתכת בסיסית - מתחת ל- 25% מתכות אצילות; מתכת חצי אצילה - מעל 25% מתכות אצילות; מתכת אצילה 60% - אצילות ולפחות 40% תכולת זהב. מספר נקודות: ככל שהמתכת אצילה יותר, היא יותר עמידה להתחמצנות והשחרה. הבחירה בסוג המתכת נעשית על פי עמידותה לכוחות (זהב הוא חומר רך וגמיש יותר) . צבע הסגסוגות המכילות אחוז גבוה של זהב הוא צהוב יותר לעומת פלדיום, שהינה מתכת לבנה יותר; עם זאת, לא תוכל לזהות זאת בעצמך. ישנה עדיפות לסגסוגות אצילות כאשר מדובר בכתר אסתטי בקדמת הפה. בחירת סוג המתכת נעשית על פי מכלול שיקולים של הרופא, וכמובן על פי יכולתו הכלכלית של המטופל. דוקטור מיכאל אבא - רופא שיניים. D.M.D מדריך קליני במחלקה לשיקום הפה באוניברסיטת תל אביב. קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' ניר סורקין
פרופ' ניר סורקין עיניים
5
( 7 חוות דעת )
"כל הטיפול נעשה ברגישות גדולה, הבנה לחרדתיות שלי, בנועם ושלווה. התקבלתי בסבר פנים יפות גם ע"י הצוות המנהלתי וגם ע"י הצוות הרפואי. אני מרגישה טוב בעקבות ניתוחי העיינים ועל כך תודתי"
ד"ר אחמד טאהא
ד"ר אחמד טאהא אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
רופא בכיר, אף אוזן גרון וכירורגית ראש צוואר, מנהל היחידה לניתוחי ראש צוואר, בי״ח רמב״ם
ד"ר יובל סופרו
ד"ר יובל סופרו נוירוכירורגיה
4.8
( 39 חוות דעת )
"דר סופרו מקצועי ואנושי.."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו