דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 853

 קיבלתי היום תוצאות  בדיקת חלבון עוברי, ובסיכום נכתב שלפי גילי (38) בשילוב עם תוצאות הבדיקה, יש סיכון מוגבר ללידת תינוק עם תסמונת דאון! בעלי ואני ממש בלחץ ולא מבינים את פשר העניין. אלה התוצאות:   חלבון עוברי = mom 0.58   HCG = mom 1.48   אסטריול = mom 0.75  חישוב עפ"י גיל: 1:761  חישוב עפ"י גיל + תוצאות: 1:287
קיבלתי היום תוצאות בדיקת חלבון עוברי, ובסיכום נכתב שלפי גילי (38) בשילוב עם תוצאות הבדיקה, יש סיכון מוגבר ללידת תינוק עם תסמונת דאון! בעלי ואני ממש בלחץ ולא מבינים את פשר העניין. אלה התוצאות: חלבון עוברי = mom 0.58 HCG = mom 1.48 אסטריול = mom 0.75 חישוב עפ"י גיל: 1:761 חישוב עפ"י גיל + תוצאות: 1:287
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התוצאות מראות כי הסיכוי שלך ושל בעלך בהריון הנוכחי ללדת עובר עם תסמונת דאון הוא 1:287. זהו אכן סיכוי גבוה, ולכן עליכם להמשיך את הבירור. את המשך הבירור יש לעשות על ידי סקירת מערכות מורחבת, ייעוץ גנטי, ובדיקת מי שפיר. מובן שלא כדאי להתעכב עם בדיקות אלו, על מנת שתוכלו לדעת אם העובר חולה או לא בהקדם האפשרי. בהצלחה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בן 32, סובל זה כמה שנים מכאבי גב תחתון ומכאבי רגליים, בעיקר בחלק הקדמי של הירכיים. הכאבים מופיעים בעיקר אחרי ישיבה או שכיבה ממושכות. מדי כמה חודשים יש התקף שנמשך כמה ימים של כאבים חזקים יותר, ואחר כך רמת הכאב יורדת, אך הכאב לא נעלם לגמרי. זו חוות הדעת הרפואית שקיבלתי:   יציבה לקויה  עקמת וקיפוזיס קלים  קיצור שרירי המסטרינגס  Scoliosis / Kyphoscoliosis - Idiopathic   הרופא הסביר לי שכאבי הרגליים לא נובעים מפריצת דיסק (כלומר זה לא כאב שמוקרן דרך העצבים) אלא מהיציבה הלקויה שמעמיסה על השרירים וגורמת לכאבים.   לאחרונה שמעתי על שיטת APOS. לפי ההתרשמות שלי משיטוט ברשת, זו לא בדיוק השיטה שתתאים לי. הבנתי שזה עוזר בעיקר לכאבי ברכיים. אשמח לחוות דעת נוספת בקשר לבעיה שלי ובפרט לגבי הטיפול בשיטת APOS.
אני בן 32, סובל זה כמה שנים מכאבי גב תחתון ומכאבי רגליים, בעיקר בחלק הקדמי של הירכיים. הכאבים מופיעים בעיקר אחרי ישיבה או שכיבה ממושכות. מדי כמה חודשים יש התקף שנמשך כמה ימים של כאבים חזקים יותר, ואחר כך רמת הכאב יורדת, אך הכאב לא נעלם לגמרי. זו חוות הדעת הרפואית שקיבלתי: יציבה לקויה עקמת וקיפוזיס קלים קיצור שרירי המסטרינגס Scoliosis / Kyphoscoliosis - Idiopathic הרופא הסביר לי שכאבי הרגליים לא נובעים מפריצת דיסק (כלומר זה לא כאב שמוקרן דרך העצבים) אלא מהיציבה הלקויה שמעמיסה על השרירים וגורמת לכאבים. לאחרונה שמעתי על שיטת APOS. לפי ההתרשמות שלי משיטוט ברשת, זו לא בדיוק השיטה שתתאים לי. הבנתי שזה עוזר בעיקר לכאבי ברכיים. אשמח לחוות דעת נוספת בקשר לבעיה שלי ובפרט לגבי הטיפול בשיטת APOS.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

APOS היא שיטה שפותחה בארץ ומיועדת לעזור לסובלים מבעיות שונות במערכת השריר-שלד, ובעיקר לסובלים משינויים ניווניים. מטרת המערכת, המורכבת מנעליים עם בסיס מיוחד, היא לתרגל את המטופל באופן רציף בהליכה תוך חיזוק המרכיב הביומכאני של תפקוד המפרק המוגבל. אינני מכיר את יעילות השיטה בבעיות דיסק, עקמת או בעיות אחרות בעמוד השדרה. יתכן שתמצא באתר של APOS מידע מועיל: http://www.apos.co.il קרא עוד

 האם התרופה  ואלפורל עשויה להפריע לריכוז?
האם התרופה ואלפורל עשויה להפריע לריכוז?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תוכל לקרוא על התרופה בפורטל אינפומד תחת הערך : סודיום ואלפרואט או דפלפט. תרופה זו עלולה לגרום אצל חלק מהמשתמשים לפגיעה בריכוז. במקרה של פגיעה בריכוז, יש לבדוק קודם כל האם זה לא נובע מהבעיה הרפואית הבסיסית בעטיה הוחל הטיפול בתרופה. במקרה שבהתייעצות עם הרופא המטפל מוצאים שאכן הפגיעה בריכוז קשורה לתרופה, ולא לבעיה הרפואית, אז יש צורך לשקול שינוי במינון או החלפת הטיפול תרופה אחרת. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 מהי תופעת וונקבאך ? ומה הקשר בינה לבין אורח חיים ספורטיבי ? היכן ניתן למצא חומר קריאה באינטרנט שאינו מיועד לרופאים ?
מהי תופעת וונקבאך ? ומה הקשר בינה לבין אורח חיים ספורטיבי ? היכן ניתן למצא חומר קריאה באינטרנט שאינו מיועד לרופאים ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תופעת וונקבאך (AV Wenckebach block) הינה סוג של הפרעת הולכה בלב. התכווצות הלב נגרמת מאות חשמלי הנוצר בקשר סינוס-פרוזדור (Sinoatrial node). זהו בעצם קוצב הלב הטבעי, המורכב מאשכול של תאי שריר מיוחדים בפרוזדור הימני של הלב (ראה תמונה משמאל). תאים אלה מייצרים אותות חשמליים הגורמים להתכווצויות בקצב של כ-70 לדקה. האות החשמלי מתפשט בפרוזדורי (עליות) הלב וגורם להתכווצותם. לאחר מכן האות מתפשט דרך סיבי שריר מיוחדים אל הקשר פרוזדור-חדר (Atrioventricular node). זוהי נקודת מעבר הולכתית בין פרוזדורי הלב אל חדרי הלב. בקשר זה קיימת השהייה של האות כך שהוא ממשיך להתפשט אל חדרי הלב רק לקראת סיום ההתכווצות של הפרוזדורים. האות מתפשט אל חדרי הלב דרך סיבים הנקראים His-Purkinje וגורם להתכווצות של החדרים. אתר עם אנימציה של מערכת ההולכה בלב הוא: http://www.rjmatthewsmd.com/Definitions/Cardiacconductionsystem.htm קרא עוד

 בבדיקת MRI שביצעתי התקבלה האבחנה הבאה:   L4-L5: בלט אנולוס משיק לשורשי העצבים לאחר צאתם מהפורמינה.  L5-S1: בקע אחורי פארא מדיאני ימני, לוחץ על שורש S1 מימין בתעלה.  בשאר הגבהים הסריקה תקינה.   אני סובל מכאבי גב כרוניים, לפעמים עם הקרנה לרגליים, ואיני מבין מה משמעות האבחנה ואם זה מסביר את הכאבים. האם תוכלו לעזור לי להבין אותה בשפה פשוטה יותר?
בבדיקת MRI שביצעתי התקבלה האבחנה הבאה: L4-L5: בלט אנולוס משיק לשורשי העצבים לאחר צאתם מהפורמינה. L5-S1: בקע אחורי פארא מדיאני ימני, לוחץ על שורש S1 מימין בתעלה. בשאר הגבהים הסריקה תקינה. אני סובל מכאבי גב כרוניים, לפעמים עם הקרנה לרגליים, ואיני מבין מה משמעות האבחנה ואם זה מסביר את הכאבים. האם תוכלו לעזור לי להבין אותה בשפה פשוטה יותר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ניתן לחלק את חוליות עמוד השדרה לארבע קבוצות עיקריות, מהעליונות ועד התחתונות: Cervical - אזור הצוואר, מסומן ב-C Thoracic - אזור הגב העליון, מסומן ב-T Lumbar - אזור גב תחתון, מסומן ב- L Sacral - אזור עצם הזנב, מסומן ב- S בכל חוליה ישנם כמה תעלות או "חורים" דרכם עוברים העצבים. העצבים מסומנים גם הם באותיות אלה ובמספר על פי גובה החוליה. כל שינוי במנח החוליות עלול לגרום ללחץ על העצבים, וכתוצאה מכך לכאב באותו אזור. על פי תוצאות הבדיקה שלך, נראה שאכן ישנם לחצים על העצבים באזור הגב התחתון ועצם הזנב, דבר שיכול להקרין גם לאזור הרגל. עליך לפנות לאורתופד, על מנת שיבדוק אותך, ולפי תוצאות בדיקת ה- MRI שערכת, יוכל להמליץ על המשך הטיפול. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 יש לי משהו שמפריע לי ולבן זוגי מאוד.  יש לי ריח רע בפה רק בלילה כשאני ישנה,  לא במהלך היום. חשוב לי לציין שאני מקפידה לצחצח שיניים היטב לפני השינה,  ובן זוגי מתלונן שיש לי ריח כל כך לא נעים שאינו מסוגל להתקרב אלי בלילה. מה עלי לעשות? האם יש איזושהי תרופה או כדור מציצה שיפחית או יעלים לי את הריח הרע בלילה ?
יש לי משהו שמפריע לי ולבן זוגי מאוד. יש לי ריח רע בפה רק בלילה כשאני ישנה, לא במהלך היום. חשוב לי לציין שאני מקפידה לצחצח שיניים היטב לפני השינה, ובן זוגי מתלונן שיש לי ריח כל כך לא נעים שאינו מסוגל להתקרב אלי בלילה. מה עלי לעשות? האם יש איזושהי תרופה או כדור מציצה שיפחית או יעלים לי את הריח הרע בלילה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ריח רע מהפה (באשת פה) יכול להיות בעיה מורכבת בעלת מספר סיבות כגון : 1. צחצוח שיניים לא יעיל או חוסר שימוש בחוט דנטלי. 2. אי צחצוח של הלשון. 3. מחלת חניכיים. 4. זיהומים שונים בחלל הפה. 5. תופעה בשם POST NASAL DRIP - נזילת שאריות נזלת מחלל הפה על החלק האחורי של הלשון. 6. בעיה שמקורה מהקיבה. 7. מאכלים שונים. 8. בנוסף, במהלך הלילה ישנה ירידה בהפרשת הרוק הגורמת ליובש פה, שנחשב גם הוא למקור לריח רע מהפה. אני מציע שבשלב ראשון תגשי לרופא שיניים על מנת לשלול חלק מן האפשרויות, ולאחר מכן המשיכי בבירורים נוספים. בברכה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד

 בשלושת הימים האחרונים יש לי צואה בצבע כתום-אדום. אני חייב לציין שהשבוע הייתי צריך לעבור בדיקת קולונוסקופיה עקב אנמיה חוזרת, ולא הלכתי כי פחדתי. ממה זה יכול לנבוע?
בשלושת הימים האחרונים יש לי צואה בצבע כתום-אדום. אני חייב לציין שהשבוע הייתי צריך לעבור בדיקת קולונוסקופיה עקב אנמיה חוזרת, ולא הלכתי כי פחדתי. ממה זה יכול לנבוע?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנן סיבות רבות לאנמיה, וכנראה שהרופא המטפל שלך חשב שהיא נובעת מדימום בדרכי העיכול התחתונות. הבדיקות לגילוי הדימום הן בדיקת דם סמוי בצואה ורקטוסקופיה, סיגמוידוסקופיה או קולונוסקופיה, על פי הצורך. סביר שהצבע שראית בצואה מלמד על דם מעורב בצואה, וזה יכול להצביע את סיבה אפשרית לאנמיה שלך. דימום במערכת העיכול הוא בעיה רפואית דחופה, ואתה חייב לקחת אחריות על גופך ולהשלים את הבדיקות כפי שניתנו לך. הקולונוסקופיה אומנם לא נעימה, אבל איננה נוראה כל כך. הבדיקה נערכת תחת טשטוש ואין בה כאב בלתי נסבל. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 בתי בת ה-26 עשתה בדיקות דם. התוצאות הן :   TSH-2.48  ANTINUCLEAR AB- NEGATIV  THYROGLOBULIN AB 309  ANTITHYROID PEROXID 106   לאחרונה היא הבחינה בכתמים לבנים במותן ובבית השחי. לאביה יש ויטיליגו - כתמים שהופיעו אצלו בגיל 13. האם תוצאות בדיקות אלו והופעת הכתמים הלבנים בגופה מצביעים כי גם לה יש ויטיליגו? האם עליה לקחת תרופות כדי להסדיר את הבעיה בבלוטת התריס כדי להעלים את הכתמים, או לפחות כדי למנוע החמרה? רופאת המשפחה אומרת שכל עוד בדיקת ה-TSH תקינה אין צורך במתן תרופה. רופאת המשפחה ורופא עור אומרים כי אין לה ויטיליגו.
בתי בת ה-26 עשתה בדיקות דם. התוצאות הן : TSH-2.48 ANTINUCLEAR AB- NEGATIV THYROGLOBULIN AB 309 ANTITHYROID PEROXID 106 לאחרונה היא הבחינה בכתמים לבנים במותן ובבית השחי. לאביה יש ויטיליגו - כתמים שהופיעו אצלו בגיל 13. האם תוצאות בדיקות אלו והופעת הכתמים הלבנים בגופה מצביעים כי גם לה יש ויטיליגו? האם עליה לקחת תרופות כדי להסדיר את הבעיה בבלוטת התריס כדי להעלים את הכתמים, או לפחות כדי למנוע החמרה? רופאת המשפחה אומרת שכל עוד בדיקת ה-TSH תקינה אין צורך במתן תרופה. רופאת המשפחה ורופא עור אומרים כי אין לה ויטיליגו.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ויטיליגו היא בעייה רפואית קשה מאוד לחולים בה, מכיוון שהיא מהווה קושי חברתי ומצריכה הסתגלות למצב שונה מזה שהורגלו אליו. לכן אני מבין את דאגתך מהאפשרות שבתך סובלת מן המחלה. אינני יכול לשפוט את הממצאים המורפולוגיים מכיוון שאיננו משוחחים פנים אל פנים, אך מהבדיקות אין אינדיקציה לויטיליגו. אנו יודעים שויטיליגו היא בעיה תורשתית, מכיוון שב-30% מהמקרים, המחלה קיימת גם אצל אחד ההורים, ואני מעריך שמכאן דאגתך הרבה. אנו בודקים את הבלוטת התריס מכיוון שישנו מתאם גבוה בין בעיות בבלוטת התריס לבין אנשים עם ויטיליגו, ואנו בודקים פרמטרים נוספים שמכוונים למחלות אוטואימוניות, מפני שאחת הסברות שהתפרצות המחלה נובעת מבעיה אוטואימונית בגוף. על פי הבדיקות של בתך ניתן לשלול בעיה אוטואימונית או בעייה בבלוטת התריס. אין צורך לטפל בבלוטת התריס כאשר הערכים שלה תקינים, ואף יש התוויית נגד לטיפול כזה. אני מבין שאת נמצאת במעקב של רופאת המשפחה ורופא עור, ויש להמשיך בכך. את יכולה כמובן לפנות לייעוץ נוסף של רופא עור ולשמוע עוד דיעה. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר אילן הוכמן
ד"ר אילן הוכמן אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5
( 11 חוות דעת )
"החוויה היית מושלמת, מפגישת הייעוץ וכל תהליך הניתוח, והכי חשוב התוצאה לאחר ניתוח! הכל היה מושלם מקצועי ואישי ממליץ בחום !"
פרופ' דב היימר
פרופ' דב היימר ריאות
רופא ריאות, לשעבר מנהל יחידת הריאות בסורוקה
ד"ר יואב שטיין
ד"ר יואב שטיין כירופרקטיקה
כירופרקט מומחה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו