שאלות ותשובות - עמוד 853
מאת: מערכת אינפומד
התוצאות מראות כי הסיכוי שלך ושל בעלך בהריון הנוכחי ללדת עובר עם תסמונת דאון הוא 1:287. זהו אכן סיכוי גבוה, ולכן עליכם להמשיך את הבירור. את המשך הבירור יש לעשות על ידי סקירת מערכות מורחבת, ייעוץ גנטי, ובדיקת מי שפיר. מובן שלא כדאי להתעכב עם בדיקות אלו, על מנת שתוכלו לדעת אם העובר חולה או לא בהקדם האפשרי. בהצלחה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
APOS היא שיטה שפותחה בארץ ומיועדת לעזור לסובלים מבעיות שונות במערכת השריר-שלד, ובעיקר לסובלים משינויים ניווניים. מטרת המערכת, המורכבת מנעליים עם בסיס מיוחד, היא לתרגל את המטופל באופן רציף בהליכה תוך חיזוק המרכיב הביומכאני של תפקוד המפרק המוגבל. אינני מכיר את יעילות השיטה בבעיות דיסק, עקמת או בעיות אחרות בעמוד השדרה. יתכן שתמצא באתר של APOS מידע מועיל: http://www.apos.co.il קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תוכל לקרוא על התרופה בפורטל אינפומד תחת הערך : סודיום ואלפרואט או דפלפט. תרופה זו עלולה לגרום אצל חלק מהמשתמשים לפגיעה בריכוז. במקרה של פגיעה בריכוז, יש לבדוק קודם כל האם זה לא נובע מהבעיה הרפואית הבסיסית בעטיה הוחל הטיפול בתרופה. במקרה שבהתייעצות עם הרופא המטפל מוצאים שאכן הפגיעה בריכוז קשורה לתרופה, ולא לבעיה הרפואית, אז יש צורך לשקול שינוי במינון או החלפת הטיפול תרופה אחרת. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תופעת וונקבאך (AV Wenckebach block) הינה סוג של הפרעת הולכה בלב. התכווצות הלב נגרמת מאות חשמלי הנוצר בקשר סינוס-פרוזדור (Sinoatrial node). זהו בעצם קוצב הלב הטבעי, המורכב מאשכול של תאי שריר מיוחדים בפרוזדור הימני של הלב (ראה תמונה משמאל). תאים אלה מייצרים אותות חשמליים הגורמים להתכווצויות בקצב של כ-70 לדקה. האות החשמלי מתפשט בפרוזדורי (עליות) הלב וגורם להתכווצותם. לאחר מכן האות מתפשט דרך סיבי שריר מיוחדים אל הקשר פרוזדור-חדר (Atrioventricular node). זוהי נקודת מעבר הולכתית בין פרוזדורי הלב אל חדרי הלב. בקשר זה קיימת השהייה של האות כך שהוא ממשיך להתפשט אל חדרי הלב רק לקראת סיום ההתכווצות של הפרוזדורים. האות מתפשט אל חדרי הלב דרך סיבים הנקראים His-Purkinje וגורם להתכווצות של החדרים. אתר עם אנימציה של מערכת ההולכה בלב הוא: http://www.rjmatthewsmd.com/Definitions/Cardiacconductionsystem.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
משגל נסוג אינו יעיל. בצעי בדיקת הריון. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ניתן לחלק את חוליות עמוד השדרה לארבע קבוצות עיקריות, מהעליונות ועד התחתונות: Cervical - אזור הצוואר, מסומן ב-C Thoracic - אזור הגב העליון, מסומן ב-T Lumbar - אזור גב תחתון, מסומן ב- L Sacral - אזור עצם הזנב, מסומן ב- S בכל חוליה ישנם כמה תעלות או "חורים" דרכם עוברים העצבים. העצבים מסומנים גם הם באותיות אלה ובמספר על פי גובה החוליה. כל שינוי במנח החוליות עלול לגרום ללחץ על העצבים, וכתוצאה מכך לכאב באותו אזור. על פי תוצאות הבדיקה שלך, נראה שאכן ישנם לחצים על העצבים באזור הגב התחתון ועצם הזנב, דבר שיכול להקרין גם לאזור הרגל. עליך לפנות לאורתופד, על מנת שיבדוק אותך, ולפי תוצאות בדיקת ה- MRI שערכת, יוכל להמליץ על המשך הטיפול. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ריח רע מהפה (באשת פה) יכול להיות בעיה מורכבת בעלת מספר סיבות כגון : 1. צחצוח שיניים לא יעיל או חוסר שימוש בחוט דנטלי. 2. אי צחצוח של הלשון. 3. מחלת חניכיים. 4. זיהומים שונים בחלל הפה. 5. תופעה בשם POST NASAL DRIP - נזילת שאריות נזלת מחלל הפה על החלק האחורי של הלשון. 6. בעיה שמקורה מהקיבה. 7. מאכלים שונים. 8. בנוסף, במהלך הלילה ישנה ירידה בהפרשת הרוק הגורמת ליובש פה, שנחשב גם הוא למקור לריח רע מהפה. אני מציע שבשלב ראשון תגשי לרופא שיניים על מנת לשלול חלק מן האפשרויות, ולאחר מכן המשיכי בבירורים נוספים. בברכה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קיום מגע לא מוגן בהחלט מעמיד בסיכון להריון. אין לדעת איך תפעל הגלולה שאחרי בעקבות דרך הנטילה שלך. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ישנן סיבות רבות לאנמיה, וכנראה שהרופא המטפל שלך חשב שהיא נובעת מדימום בדרכי העיכול התחתונות. הבדיקות לגילוי הדימום הן בדיקת דם סמוי בצואה ורקטוסקופיה, סיגמוידוסקופיה או קולונוסקופיה, על פי הצורך. סביר שהצבע שראית בצואה מלמד על דם מעורב בצואה, וזה יכול להצביע את סיבה אפשרית לאנמיה שלך. דימום במערכת העיכול הוא בעיה רפואית דחופה, ואתה חייב לקחת אחריות על גופך ולהשלים את הבדיקות כפי שניתנו לך. הקולונוסקופיה אומנם לא נעימה, אבל איננה נוראה כל כך. הבדיקה נערכת תחת טשטוש ואין בה כאב בלתי נסבל. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ויטיליגו היא בעייה רפואית קשה מאוד לחולים בה, מכיוון שהיא מהווה קושי חברתי ומצריכה הסתגלות למצב שונה מזה שהורגלו אליו. לכן אני מבין את דאגתך מהאפשרות שבתך סובלת מן המחלה. אינני יכול לשפוט את הממצאים המורפולוגיים מכיוון שאיננו משוחחים פנים אל פנים, אך מהבדיקות אין אינדיקציה לויטיליגו. אנו יודעים שויטיליגו היא בעיה תורשתית, מכיוון שב-30% מהמקרים, המחלה קיימת גם אצל אחד ההורים, ואני מעריך שמכאן דאגתך הרבה. אנו בודקים את הבלוטת התריס מכיוון שישנו מתאם גבוה בין בעיות בבלוטת התריס לבין אנשים עם ויטיליגו, ואנו בודקים פרמטרים נוספים שמכוונים למחלות אוטואימוניות, מפני שאחת הסברות שהתפרצות המחלה נובעת מבעיה אוטואימונית בגוף. על פי הבדיקות של בתך ניתן לשלול בעיה אוטואימונית או בעייה בבלוטת התריס. אין צורך לטפל בבלוטת התריס כאשר הערכים שלה תקינים, ואף יש התוויית נגד לטיפול כזה. אני מבין שאת נמצאת במעקב של רופאת המשפחה ורופא עור, ויש להמשיך בכך. את יכולה כמובן לפנות לייעוץ נוסף של רופא עור ולשמוע עוד דיעה. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד