שאלות ותשובות - עמוד 856
מאת: מערכת אינפומד
ישנה התוויית נגד לנטילת פוסטינור בזמן מחלת כבד פעילה, אך איני יודעת למה כוונתך בבעיות בתפקודי כבד. מהם ערכי ה- GGT, AST, GOT? האם הכבד מוגדל? בדרך כלל, חודש וחצי אחרי ההדבקה בווירוס EBV, הגוף אמור להתחיל להתאושש, ובתוך כך גם הכבד. אך מכיוון שאין לי את המידע הדרוש להגיד בביטחה אם את יכולה ליטול פוסטינור, אמליץ לך לפנות לרופא המטפל אשר יבצע בדיקה פיזיקלית ויעיין בערכי תפקוד הכבד שלך. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התוצאות שהתקבלו אצלך בהעמסת סוכר של 100 גרם תקינות. הערכים התקינים, כלומר הגבול העליון הם (ביחידות של mg/dl): צום: 95 לאחר שעה: 180 לאחר שעתיים: 155 לאחר 3 שעות: 145 כאש יש שתי תוצאות חריגות, המצב נחשב לסוכרת הריון. יש שמחמירים ואומרים כי אפילו תוצאה חריגה אחת מספיקה לאבחנה, אך במקרה שלך אין סיבה לחשש. בהצלחה עם ההריון והלידה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בהנחה שהכוונה היא לעפעף קופצני, יתכן שהבעיה היא כיווץ שרירי העפעף (levator palpebra, muller), בדומה לכיווץ כל שריר בגוף. יתכן שזו תגובה ללחץ נפשי. אם הדבר מפריע לך, את יכולה לפנות לרופא עיניים בקופת חולים לבדיקה. בברכה, ד"ר עידו דידי פביאן - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תופעות לוואי של ברזל הן צואה שחורה, עצירות, ולפעמים שלשולים. סיבות לאיבוד ברזל אצל גברים: כלכלה חסרה, צמחונות, טחורים, איבוד במערכת העיכול. ההבדל בין ברזל של קופת חולים ופרטי הוא שבפרטי יש פחות תופעות לוואי מהסיבה שהוא מכיל הרבה פחות ברזל! ממליץ לך לאחר סיום הטיפול בברזל לעשות בדיקת דם סמוי בצואה ולהיבדק על ידי כירורג או גסטרואנטרולוג. בברכה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בדיקת הפאפ מאוד אמינה ואין סיבה לעשות אותה שוב אחרי זמן כה קצר. מומלץ לעשות אותה אחת לשנה. לפי מה שאת מספרת, משתמע שהייתה לך פטריה בפעם הקודמת. יכול מאוד להיות שהפטריה חזרה. גורמים נוספים שיכולים להביא לדימום נרתיקי הם לחץ נפשי, דלקת בדרכי השתן, שינוי בתאים ברקמה המחברת בין צוואר הרחם לרחם הנובעים משימוש בגלולות בבחורות צעירות (זו סיבה מאוד נפוצה), שינויים הורמונליים. סרטן צוואר הרחם באמת גורם לדימומים, אבל לא בגילך (27), ואם תוצאות הפאפ תקינות, זו אינה הבעיה שלך. טוב שקבעת תור לרופא נשים כדי לאבחן איזו מהסיבות האפשריות היא הגורם אצלך. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הזרמים שאת מתארת יכולים להיות בשל דלקת של הגיד במפרק. תוכלי לקחת תרופות מסוג NSAID כמו אדויל, אשר יכולות להקל על הכאב ולהפחית את התגובה הדלקתית. אם הבעיה נמשכת, תוכלי לפנות לבדיקה אצל רופא המשפחה, שייתן לך תרופות מרשם במקרה הצורך. רצוי להימנע משימוש ממושך באזור זה. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אשך טמיר שהורד בגיל שנתיים הינו בסיכון מוגבר לתת- פוריות, אולם האשך השני לא נפגע. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
גדילת השדיים מתרחשת בהדרגה ולא ניתן לראות שינויים יומיומיים. הכאבים יכולים להיות קשורים לווסת שמתקרבת, לשינויים הורמונליים, וגם לגדילה של השדיים. אבל אל תצפי לראות את השינוי באופן מיידי. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אבחנה של דלקת באגן יכולה להיעשות גם על בסיס של קליניקה בלבד. לא תמיד ניתן לראות את השפעת הדלקת בגוף על מספר תאי הדם הלבנים. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הידרוצלה אינה משפיעה על איכות הזרע, ולכן לאחר ניתוח הידרוצלה (מים באשכים) בדרך כלל לא אמורה להיות בעיית פוריות, וספירת הזרע אמורה להיות תקינה. לא ציינת אם מהלך הניתוח היה תקין. יכול להיות כי היה סיבוך כלשהו, ואפשרות נוספת היא שהיתה באיזור דלקת כרונית, כפי שצויין בדו"ח הניתוח, והיא שהביאה לירידה בספירת הזרע. אמליץ לך לחזור על בדיקת הזרע וכן לפנות לאורולוג להתייעצות ובדיקה. בהצלחה! ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד