דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 856

 אני חולה במחלת הנשיקה כבר חודש וחצי, ובעקבות זה הפסקתי לקחת גלולות למניעת הריון. האם יש סיכון בלקיחת  פוסטינור כשיש בעיות בתפקודי כבד בעקבות מחלת הנשיקה?
אני חולה במחלת הנשיקה כבר חודש וחצי, ובעקבות זה הפסקתי לקחת גלולות למניעת הריון. האם יש סיכון בלקיחת פוסטינור כשיש בעיות בתפקודי כבד בעקבות מחלת הנשיקה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנה התוויית נגד לנטילת פוסטינור בזמן מחלת כבד פעילה, אך איני יודעת למה כוונתך בבעיות בתפקודי כבד. מהם ערכי ה- GGT, AST, GOT? האם הכבד מוגדל? בדרך כלל, חודש וחצי אחרי ההדבקה בווירוס EBV, הגוף אמור להתחיל להתאושש, ובתוך כך גם הכבד. אך מכיוון שאין לי את המידע הדרוש להגיד בביטחה אם את יכולה ליטול פוסטינור, אמליץ לך לפנות לרופא המטפל אשר יבצע בדיקה פיזיקלית ויעיין בערכי תפקוד הכבד שלך. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 אני בהריון עם תאומים, בשבוע ה-28, לאחר טיפולי פוריות. הופניתי לבצע  בדיקת העמסת סוכר 100 גר' בגלל תוצאה של 148 בבדיקת העמסת סוכר 50 גר'. התוצאות בבדיקה היו:   בצום - 68  לאחר 60 דק' - 170  לאחר 120 דק' - 133  לאחר 180 דק' - 51   האם זה תקין או שיש חשש לסוכרת? מה יהיה המשך הטיפול, אם טיפול בכלל נחוץ?
אני בהריון עם תאומים, בשבוע ה-28, לאחר טיפולי פוריות. הופניתי לבצע בדיקת העמסת סוכר 100 גר' בגלל תוצאה של 148 בבדיקת העמסת סוכר 50 גר'. התוצאות בבדיקה היו: בצום - 68 לאחר 60 דק' - 170 לאחר 120 דק' - 133 לאחר 180 דק' - 51 האם זה תקין או שיש חשש לסוכרת? מה יהיה המשך הטיפול, אם טיפול בכלל נחוץ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התוצאות שהתקבלו אצלך בהעמסת סוכר של 100 גרם תקינות. הערכים התקינים, כלומר הגבול העליון הם (ביחידות של mg/dl): צום: 95 לאחר שעה: 180 לאחר שעתיים: 155 לאחר 3 שעות: 145 כאש יש שתי תוצאות חריגות, המצב נחשב לסוכרת הריון. יש שמחמירים ואומרים כי אפילו תוצאה חריגה אחת מספיקה לאבחנה, אך במקרה שלך אין סיבה לחשש. בהצלחה עם ההריון והלידה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 אני בת 52. במשך שבוע אני סובלת מ"עין רגיזה". הרעידות משמעותיות ובתכיפות גדולה מאד. מה משמעותן ומקורן? מה ניתן לעשות?
אני בת 52. במשך שבוע אני סובלת מ"עין רגיזה". הרעידות משמעותיות ובתכיפות גדולה מאד. מה משמעותן ומקורן? מה ניתן לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהנחה שהכוונה היא לעפעף קופצני, יתכן שהבעיה היא כיווץ שרירי העפעף (levator palpebra, muller), בדומה לכיווץ כל שריר בגוף. יתכן שזו תגובה ללחץ נפשי. אם הדבר מפריע לך, את יכולה לפנות לרופא עיניים בקופת חולים לבדיקה. בברכה, ד"ר עידו דידי פביאן - אינפומד קרא עוד

 קיבלתי כדורים להעלאת רמת הברזל בשם פוריק הריון.  האם יש תופעות לוואי ?  והאם אין ברזל לגברים ?  מה ההבדל בין ברזל שניתן בקופות החולים לבין ברזל של חברות הוויטמינים ?
קיבלתי כדורים להעלאת רמת הברזל בשם פוריק הריון. האם יש תופעות לוואי ? והאם אין ברזל לגברים ? מה ההבדל בין ברזל שניתן בקופות החולים לבין ברזל של חברות הוויטמינים ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תופעות לוואי של ברזל הן צואה שחורה, עצירות, ולפעמים שלשולים. סיבות לאיבוד ברזל אצל גברים: כלכלה חסרה, צמחונות, טחורים, איבוד במערכת העיכול. ההבדל בין ברזל של קופת חולים ופרטי הוא שבפרטי יש פחות תופעות לוואי מהסיבה שהוא מכיל הרבה פחות ברזל! ממליץ לך לאחר סיום הטיפול בברזל לעשות בדיקת דם סמוי בצואה ולהיבדק על ידי כירורג או גסטרואנטרולוג. בברכה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד

 לפני מספר חודשים היה לי דימום בזמן קיום יחסי מין. עברתי בדיקת פאפ, שתוצאתה הייתה תקינה לחלוטין. טופלתי באנטיביוטיקה בנרות וגינליים לשלושה ימים והבעיה נפתרה. היום, לאחר שלושה וחצי חודשים בהם הכל היה תקין, הופיע שוב דימום במהלך קיום יחסי מין. אציין שאני בתקופה לחוצה מאד מבחינה נפשית - עבודה, טרום חתונה ועוד. קבעתי תור חוזר לרופא הנשים.   מהי האמינות של בדיקת הפאפ? האם יש לערוך אותה שוב? האם יש סיבה לדאגה? האם יש גורמים נוספים לדימום במהלך קיום יחסי מין מלבד סרטן צוואר הרחם?
לפני מספר חודשים היה לי דימום בזמן קיום יחסי מין. עברתי בדיקת פאפ, שתוצאתה הייתה תקינה לחלוטין. טופלתי באנטיביוטיקה בנרות וגינליים לשלושה ימים והבעיה נפתרה. היום, לאחר שלושה וחצי חודשים בהם הכל היה תקין, הופיע שוב דימום במהלך קיום יחסי מין. אציין שאני בתקופה לחוצה מאד מבחינה נפשית - עבודה, טרום חתונה ועוד. קבעתי תור חוזר לרופא הנשים. מהי האמינות של בדיקת הפאפ? האם יש לערוך אותה שוב? האם יש סיבה לדאגה? האם יש גורמים נוספים לדימום במהלך קיום יחסי מין מלבד סרטן צוואר הרחם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בדיקת הפאפ מאוד אמינה ואין סיבה לעשות אותה שוב אחרי זמן כה קצר. מומלץ לעשות אותה אחת לשנה. לפי מה שאת מספרת, משתמע שהייתה לך פטריה בפעם הקודמת. יכול מאוד להיות שהפטריה חזרה. גורמים נוספים שיכולים להביא לדימום נרתיקי הם לחץ נפשי, דלקת בדרכי השתן, שינוי בתאים ברקמה המחברת בין צוואר הרחם לרחם הנובעים משימוש בגלולות בבחורות צעירות (זו סיבה מאוד נפוצה), שינויים הורמונליים. סרטן צוואר הרחם באמת גורם לדימומים, אבל לא בגילך (27), ואם תוצאות הפאפ תקינות, זו אינה הבעיה שלך. טוב שקבעת תור לרופא נשים כדי לאבחן איזו מהסיבות האפשריות היא הגורם אצלך. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני סובלת לאחרונה בזמן שינה ובמשך היום מזרמים באצבעות בשתי הידיים. הדבר קורה במיוחד בזמן פעילות כמו קריאה, הקלדה, אחיזת מכשיר הטלפון וכדומה. התחושה עוברת לאחר מספר דקות. הייתי רוצה לדעת ממה נובעת הבעיה ואיזה פתרון רפואי מוצע לי.
אני סובלת לאחרונה בזמן שינה ובמשך היום מזרמים באצבעות בשתי הידיים. הדבר קורה במיוחד בזמן פעילות כמו קריאה, הקלדה, אחיזת מכשיר הטלפון וכדומה. התחושה עוברת לאחר מספר דקות. הייתי רוצה לדעת ממה נובעת הבעיה ואיזה פתרון רפואי מוצע לי.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הזרמים שאת מתארת יכולים להיות בשל דלקת של הגיד במפרק. תוכלי לקחת תרופות מסוג NSAID כמו אדויל, אשר יכולות להקל על הכאב ולהפחית את התגובה הדלקתית. אם הבעיה נמשכת, תוכלי לפנות לבדיקה אצל רופא המשפחה, שייתן לך תרופות מרשם במקרה הצורך. רצוי להימנע משימוש ממושך באזור זה. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד קרא עוד

 היה לי אשך טמיר בילדות, ובגיל שנתיים הורידו אותו. היום האשך הזה קטן מהשני ויותר נוטה כלפי מעלה. האם זה משפיע על הפוריות והאם ניתן לתקן או לטפל באשך זה?
היה לי אשך טמיר בילדות, ובגיל שנתיים הורידו אותו. היום האשך הזה קטן מהשני ויותר נוטה כלפי מעלה. האם זה משפיע על הפוריות והאם ניתן לתקן או לטפל באשך זה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אשך טמיר שהורד בגיל שנתיים הינו בסיכון מוגבר לתת- פוריות, אולם האשך השני לא נפגע. קרא עוד

 בעקבות כאבים באגן וזרמים חמים במפשעה, ובגלל שהיה לי התקן תוך-רחמי במשך זמן רב מדי, הוציא הגינקולוג את ההתקן ואיבחן אצלי דלקת באגן. הוא רשם לי  אוגמנטין וצפרודקס. האם לא מוזר שבבדיקת דם, ספירת תאי הדם הלבנים היתה בסדר? האם תיתכן דלקת באגן ללא השלכה על ספירת הדם?
בעקבות כאבים באגן וזרמים חמים במפשעה, ובגלל שהיה לי התקן תוך-רחמי במשך זמן רב מדי, הוציא הגינקולוג את ההתקן ואיבחן אצלי דלקת באגן. הוא רשם לי אוגמנטין וצפרודקס. האם לא מוזר שבבדיקת דם, ספירת תאי הדם הלבנים היתה בסדר? האם תיתכן דלקת באגן ללא השלכה על ספירת הדם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אבחנה של דלקת באגן יכולה להיעשות גם על בסיס של קליניקה בלבד. לא תמיד ניתן לראות את השפעת הדלקת בגוף על מספר תאי הדם הלבנים. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בן 43. לפני כחצי שנה עברתי ניתוח Hydrocele, ובמכתב השחרור כתב הרופא שהיתה כמות גדולה של נוזל דמי עם שינויים ברקמות שמזכירים מצב דלקתי כרוני. היום, אחרי שעשיתי  בדיקת זרע, התברר שאין זרע בכלל, למרות שלפני הניתוח היתה ספירת הזרע 50 מיליון ויותר. עשיתי צילום אולטרסאונד חוזר שישה חודשים אחרי הניתוח והתשובה היתה:   הודגמו שני אשכים תקינים בגודל ובמבנה,  מרקם אחיד ללא עדות לממצאים מוקדיים.  אין רואים נוזל באשכים.  שני האפידידימוסים הודגמו מעובים הטרואקוגניים יותר בצד שמאל.  וריקוצלות עדינות משני הצדדים ברוחב עד 3.3 מ"מ.  הודגם מלאות בסקרוטום המשמאלי - מדובר על בקע.   האם יכול להיות שהניתוח השפיע על הידרדרות מצב הזרע, למרות שהיה הריון מוצלח לפני 3 שנים?
אני בן 43. לפני כחצי שנה עברתי ניתוח Hydrocele, ובמכתב השחרור כתב הרופא שהיתה כמות גדולה של נוזל דמי עם שינויים ברקמות שמזכירים מצב דלקתי כרוני. היום, אחרי שעשיתי בדיקת זרע, התברר שאין זרע בכלל, למרות שלפני הניתוח היתה ספירת הזרע 50 מיליון ויותר. עשיתי צילום אולטרסאונד חוזר שישה חודשים אחרי הניתוח והתשובה היתה: הודגמו שני אשכים תקינים בגודל ובמבנה, מרקם אחיד ללא עדות לממצאים מוקדיים. אין רואים נוזל באשכים. שני האפידידימוסים הודגמו מעובים הטרואקוגניים יותר בצד שמאל. וריקוצלות עדינות משני הצדדים ברוחב עד 3.3 מ"מ. הודגם מלאות בסקרוטום המשמאלי - מדובר על בקע. האם יכול להיות שהניתוח השפיע על הידרדרות מצב הזרע, למרות שהיה הריון מוצלח לפני 3 שנים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הידרוצלה אינה משפיעה על איכות הזרע, ולכן לאחר ניתוח הידרוצלה (מים באשכים) בדרך כלל לא אמורה להיות בעיית פוריות, וספירת הזרע אמורה להיות תקינה. לא ציינת אם מהלך הניתוח היה תקין. יכול להיות כי היה סיבוך כלשהו, ואפשרות נוספת היא שהיתה באיזור דלקת כרונית, כפי שצויין בדו"ח הניתוח, והיא שהביאה לירידה בספירת הזרע. אמליץ לך לחזור על בדיקת הזרע וכן לפנות לאורולוג להתייעצות ובדיקה. בהצלחה! ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר ויקטור קוראקין
ד"ר ויקטור קוראקין כירורגיה
5
( 13 חוות דעת )
"הרופא היה מאוד קשוב והשירות לםני ואחרי הניתוח היה מעולה מאוד ממליצה"
ד"ר רביע שואהנה
ד"ר רביע שואהנה רפואת שיניים
רופא שיניים המתמקד ברפואת שיניים אסתטית, שיקום הפה, כירורגיה ושתלים, יישור שיניים
ד"ר מרקוס יעקובוביץ
ד"ר מרקוס יעקובוביץ גסטרואנטרולוגיה
4.9
( 16 חוות דעת )
"אני מגיעה מלוד לראשון לדוקטור מרקוס יעקובובויץ יחס אנושי מעולה מבחינה מקצועית אין ספק שמדובר ברופא מקצועי ביותר מפרט ומסביר ונותן מענה על הצד הטוב והנעים ביותר שחוויתי מרופאים ממליצה!!!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו