דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 857

 האם יש קשר בין נטילת אנטיביוטיקה לבין חולשה? במלים אחרות - האם נטילת תרופות אנטיביוטיות מחלישה את האדם?
האם יש קשר בין נטילת אנטיביוטיקה לבין חולשה? במלים אחרות - האם נטילת תרופות אנטיביוטיות מחלישה את האדם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסוגיה שאת מעלה חשובה, מעניינת והיתה נושא למחקרים רבים. יש הטוענים שמדובר רק ב"עוד מיתוס", ולמעשה החיידקים או מחוללי המחלה האחרים בגוף הם מה שמחליש, ולא הטיפול האנטיביוטי. מצד שני, יש הטוענים שמכיוון שהאנטיביוטיקה פוגעת גם בחיידקים ה"טובים" השוכנים בגופנו דרך קבע, נפגעת היכולת של חיידקים אלה לתפקד ולעזור במטבוליזם של ויטמינים ועוד חומרים החיוניים לגוף, ושלכן נחלש הגוף. כך או כך, אם נוטלים את האנטיביוטיקה כשצריך, על פי הנחיות הרופא ולטווח קצר, לא אמורות להיות השפעות כאלו לטווח הארוך. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 לאחר 10 טיפולי הפרייה ובעקבות גילוי סקטוסלפינגס הוחלט על כריתת חצוצרות. רציתי להבין את תהליך הניתוח, אם זה בהרדמה כללית או לא, וכמה זמן נמשך תהליך ההחלמה? האם יש כאבים? למעשה - כל מה שיש לדעת לפני הניתוח.
לאחר 10 טיפולי הפרייה ובעקבות גילוי סקטוסלפינגס הוחלט על כריתת חצוצרות. רציתי להבין את תהליך הניתוח, אם זה בהרדמה כללית או לא, וכמה זמן נמשך תהליך ההחלמה? האם יש כאבים? למעשה - כל מה שיש לדעת לפני הניתוח.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא כתבת מספיק פרטים על מצבך וסוג הניתוח שאת עתידה לעבור, ולכן קשה לי לתת לך פרטים. בדרך כלל כריתת חצוצרות נעשית בשיטת לפרוסקופיה, תחת הרדמה כללית. בשיטה זו תהליך ההחלמה מהיר יחסית עם ימי אשפוז מועטים. בהשוואה לניתוח עם חתך בטני, ישנם הרבה פחות קשיי החלמה וכאבים. כדי לדעת בדיוק מה צפוי לך, אני מציעה לך להיפגש עם הרופא שאמור לנתח אותך ולקבל ממנו את כל המידע. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 הרופאה המליצה לאשתי, אשר מטופלת  ברסיטל נגד דיכאון זה 3 חודשים, להוסיף לטיפול גם את התרופה  מירו (Mirtazapine). לא ראיתי בשום מקום התייחסות לשילוב שתי התרופות האלו. האם כדאי לשלב ביניהן? ומה החסרונות של שילוב כזה?
הרופאה המליצה לאשתי, אשר מטופלת ברסיטל נגד דיכאון זה 3 חודשים, להוסיף לטיפול גם את התרופה מירו (Mirtazapine). לא ראיתי בשום מקום התייחסות לשילוב שתי התרופות האלו. האם כדאי לשלב ביניהן? ומה החסרונות של שילוב כזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאשר מטופל פונה לראשונה בחייו לטיפול בשל דיכאון, על הפסיכיאטר/ית לקבל החלטה על התרופה נוגדת הדיכאון שאותה יקבל המטופל/ת. בקבוצת נוגדי הדיכאון, אין כדור אחד שהוא טוב יותר מאחרים. לכל מטופל יש כדור שמתאים הכי טוב עבורו באופן ספציפי. מה הכי מתאים למטופלת המיוחדת שהיא אשתך? אין לנו כיום דרך לנבא זאת. לכן, פועלים לפי בדרך המקובלת כיום, שנקבעה לפי תוצאות מחקרים שבדקו תוצאות של טיפול באלפי בני אדם: מתחילים עם תרופה מקבוצת ה- SSRI, כגון רסיטל, ומחכים להשפעה. אם ההשפעה חלקית ולא מושלמת, למשל, אם חל שיפור מסוים, אבל לא מספיק, והאדם עדיין סובל מתסמינים, כגון חוסר תיאבון, הפרעה בשינה, וכדומה, צריך לעשות שינוי בטיפול. השינוי בטיפול יכול להיות העלאת המינון של הכדור הראשון, או הוספת כדור נוסף שמשפיע על דברים קצת אחרים. לעיתים קרובות פסיכיאטרים משתמשים בתרופה מירו דווקא בשל תופעות הלוואי שלה: ישנוניות, ועלייה בתיאבון, עבור מטופלים שיש להם בעיה באחד מהתחומים האלו. אם יש מקום לשיפור נוסף במצבה הנפשי של אשתך, קודם כל הייתי ממליצה לנסות עלייה במינון הרסיטל, לפני החלפה לכדור חדש. זאת אם אכן חלה הטבה חלקית עם הטיפול ברסיטל. אם הרסיטל לא עזר כלל בשלושת החודשים שחלפו, אין טעם להעלות את המינון. היתרונות של שילוב תרופות הוא שהוא מאפשר טיפול נקודתי בתסמינים מסוימים, ושלעיתים הוא מפחית תופעות לוואי. החסרונות הם שהשילוב עלול דווקא להעלות את הסיכון לתופעות לוואי, ושלקחת שני סוגי כדורים זה יותר מסובך, ואז גדל הסיכוי שהמטופל יתבלבל ולא ייקח את התרופות בדיוק באופן המומלץ. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 איזו תרופה עלי ליטול לכאבי גב תחתון, באיזור האגן?
איזו תרופה עלי ליטול לכאבי גב תחתון, באיזור האגן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאב גב תחתון נבדל בחומרתו ובהשפעתו התפקודית באנשים שונים. אסקור עבורך את הטיפול המקובל בכאב של הגב התחתון, על פי הנחיות איגוד רופאי המשפחה האמריקאי. חשוב להבין שהטיפול חייב להיות אינדיבידואלי ולקחת בחשבון את התסמינים הספציפיים, את הנסיבות ואת הרקע הרפואי שלך. אם הכאב קל או בינוני, הטיפול כולל: טיפול תרופתי על ידי אקמול, נורופן, איבופרופן ותרופות אחרות ממשפחת התרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידליות - NSAIDs. * הימנעות מפעילות מכבידה עד שייפחת הכאב. הגבלת זמן ישיבה ל-20 דקות או פחות. תרגילי מתיחה עדינים. ביקורת של הרופא המטפל בטווח של שבוע. אם הכאב חמור: טיפול תרופתי על ידי אופיואידים (כמו אוקסיקודון, פנטניל ואחרים) ומרפי שרירים בשילוב משככי כאבים (כמו לעיל). מנוחה למספר ימים (בדרך כלל לא מעודדים שכיבה ממושכת) עם חידוש פעילות הדרגתי. ביום-יומיים הראשונים, הנחת שקיות קרח כל פעם ל-20 דקות. ביקורת של הרופא המטפל תוך 5-3 ימים. אם אתה סובל מנימול, הפרעות תחושתיות, הירדמויות וכו', הייתי מציעה לך לפנות לאורתופד לצורך בדיקה מדוקדקת יותר. באופן כללי, לפנות לאורתופד בעניין הזה ולהיוועץ בו בדבר טיפול מתאים, יהיה רעיון טוב. 70% עד 90% מהאירועים החריפים של כאב גב תחתון נפתרים בתוך חודש, וכמעט כל האירועים הכרוניים משתפרים בעזרת טיפול מתאים. רפואה שלמה! ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 אני בת 25 ונשאית של הפטיטיס B כבר שנים רבות. Chronic Hepatitis B, HBeAg positive. האם אני יכולה להעביר את המחלה לילדים שלי בעת ההריון? האם ישנם חיסונים או דרכים נוספות היכולים למנוע את ההדבקה של היילוד?
אני בת 25 ונשאית של הפטיטיס B כבר שנים רבות. Chronic Hepatitis B, HBeAg positive. האם אני יכולה להעביר את המחלה לילדים שלי בעת ההריון? האם ישנם חיסונים או דרכים נוספות היכולים למנוע את ההדבקה של היילוד?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ההדבקה של העובר בהפטיטיס B מתרחשת לרוב בלידה עקב החשיפה לדם האם, ולא בזמן ההריון. רק 5% עד 10% מהעוברים נדבקים במהלך ההריון. ניתן למנוע את הדבקת היילוד ב-95% מהמקרים על ידי מתן חיסון להפטיטיס B ונוגדנים נגד הפטיטיס B ליילוד תוך 12 שעות מלידתו. בהמשך יצטרך התינוק לקבל חיסונים נוספים בגיל חודש וחצי שנה. אין מניעה להיניק את התינוק, במיוחד אם קיבל את החיסון. מומלץ, כמובן, להתייעץ עם מומחים למחלות כבד וילדים. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 אמי בת 89, לאחר 2 אירועי לב צמודים. אחרי הראשון היא עברה השתלת קוצב לב, בשני עברה צנתור שהיה תקין ולא היה בו צורך להתקין סטנט. היא שוחררה הביתה לפני כחודשיים עם תרופות רבות:    קרדילוק 2.5 מ"ג, 2 ביום   דיובאן 80 מ"ג, 2 ביום   קאדקס 2 מ"ג, 1 ביום   אספירין 325 מ"ג, 1 ביום   פוסיד 40 מ"ג, 2 ביום   נורווסק 10 מ"ג, 1 ביום   גאסטרו 40 מ"ג, 1 ביום   סימוביל 20 מ"ג, 1 ביום  סלואוו קי 600 מ"ג, 2 ביום   ואבן 10 מ"ג, 1 ביום  ברזל   לחץ הדם הממוצע שלה, לפי במעקב במשך חודש, הוא 105/55. על אילו תרופות ניתן לוותר על מנת שלחץ הדם שלה יעלה ועדיין יטופלו כל הביות מן התחום הקרדיולוגי? האם יש תרופות מאותה משפחה עם תופעות לוואי קשות יותר שאותן ניתן להוריד?
אמי בת 89, לאחר 2 אירועי לב צמודים. אחרי הראשון היא עברה השתלת קוצב לב, בשני עברה צנתור שהיה תקין ולא היה בו צורך להתקין סטנט. היא שוחררה הביתה לפני כחודשיים עם תרופות רבות: קרדילוק 2.5 מ"ג, 2 ביום דיובאן 80 מ"ג, 2 ביום קאדקס 2 מ"ג, 1 ביום אספירין 325 מ"ג, 1 ביום פוסיד 40 מ"ג, 2 ביום נורווסק 10 מ"ג, 1 ביום גאסטרו 40 מ"ג, 1 ביום סימוביל 20 מ"ג, 1 ביום סלואוו קי 600 מ"ג, 2 ביום ואבן 10 מ"ג, 1 ביום ברזל לחץ הדם הממוצע שלה, לפי במעקב במשך חודש, הוא 105/55. על אילו תרופות ניתן לוותר על מנת שלחץ הדם שלה יעלה ועדיין יטופלו כל הביות מן התחום הקרדיולוגי? האם יש תרופות מאותה משפחה עם תופעות לוואי קשות יותר שאותן ניתן להוריד?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אמך מקבלת תרופות רבות לטיפול ביתר לחץ דם, כל אחת מהן ממשפחה אחרת. אפשר לעשות שינויים בטיפול התרופתי ועדיין לתת מענה לבעיות מן התחום הקרדיולוגי. אם לחץ הדם של אמך נשמר סביב הערכים שאתה מתאר והיא מרגישה טוב, כלומר אין לה חולשה קיצונית, עייפות או איבוד הכרה שיכולים להעיד על כך שלחץ הדם נמוך מדי, לא ברור לי מדוע לשנות את הטיפול. בכל מקרה, התשובה לשאלה צריכה להינתן על ידי הרופא המטפל שלה. לא מומלץ לעשות שינויים ללא בדיקה שלו/ה והתייעצות איתו/ה ותוך המשך מעקב לחץ דם מסודר לאחר השינויים. ד"ר קרן מאיר-שפריר - אינפומד קרא עוד

myelodysplastic syndrome (MDS)
myelodysplastic syndrome (MDS)
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

myelodysplastic syndrome (MDS) היא שם לקבוצת מחלות שהמשותף להן הוא חוסר ייצור מספיק של תאי הדם עקב חוסר תפקוד של מוח העצם. התסמונת יכולה להופיע משנית לטיפולים כמותרפיים או להקרנות, או לקרות מעצמה ללא הסבר ברור. הבעיה במחלה היא שיש ב 30% מהמקרים התמרה ללויקמיה ממאירה לאחר שנים מגילוי המחלה. המחלה היא של אנשים מבוגרים בשנות הששים- שבעים לחייהם בד"כ. התסמינים העיקריים הם עייפות וחולשה, קוצר נשימה ודימום בקלות. קיימת הגדלה משנית של הטחול. הטיפול הוא תמיכתי, ועיקרו מתן מוצרי דם וחומרים המעודדים צמיחת תאים במוח העצם. בחולים צעירים ניתן לשקול השתלת מוח עצם. לקריאה נוספת- http://www.mds-foundation.org/patientinfo.htm http://www.cancer.gov/cancer_information/cancer_type/myelodysplastic_syndrome/ http://www.leukemia-lymphoma.org/all_mat_toc.adp?item_id=54083 [24/11/2002] קרא עוד

 אני סובלת כבר יותר מחודשיים מכאבי תופת בצד השמאלי התחתון של הבטן. הכאבים נחלשו לפני כחודש וחזרו שוב לפני כשבוע. נבדקתי בחדר מיון לפני חודשיים, ואצל רופא משפחה ורופא נשים השבוע. נשללו כבר אבנים בכליות והריון חוץ-רחמי. היה לי דימום קל בצוואר הרחם, אך נקבע כי אין זה קשור לכאבים. רופא הנשים אמר שיכול להיות כי מדובר בהרניה.   מכיוון שאין לי שום בליטה (אך הבטן מעט נפוחה בצד השמאלי) רציתי לדעת אם עדיין זו יכולה להיות הסיבה, או שאולי יש לכם השערה אחרת.   חסר תיאור מדויק של הכאבים מהם את סובלת. האם אותם כאבי תופת רציפים ולא מרפים ממך חודשיים יומם ולילה, או שמא הם התקפיים? האם הם אירעו מספר פעמים ונמשכו תקופות קצרות או ארוכות? האם קיימות הפרעות נוספות? האם נעשו בדיקות דם או הדמיות פרט לביצוע בדיקת אולטרסאונד של הבטן שאליה כנראה את מתייחסת? האם נבדקת על ידי רופא שהתרשם מהכאב העז, האם נזקקת למשככי כאבים?   לפי תיאורך, אלה אינם כאבים שאופייניים לבקע (הרניה). מן הראוי שתגשי לבדיקת רופא, רצוי כירורג כללי, שיקבל ממך את כל המידע הרלבנטי ולאחר מכן יוכל, לפי הצורך, להפנותך לבדיקות מתאימות על מנת שיקבע את סיבת הכאבים ואת הטיפול המתאים להם.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
אני סובלת כבר יותר מחודשיים מכאבי תופת בצד השמאלי התחתון של הבטן. הכאבים נחלשו לפני כחודש וחזרו שוב לפני כשבוע. נבדקתי בחדר מיון לפני חודשיים, ואצל רופא משפחה ורופא נשים השבוע. נשללו כבר אבנים בכליות והריון חוץ-רחמי. היה לי דימום קל בצוואר הרחם, אך נקבע כי אין זה קשור לכאבים. רופא הנשים אמר שיכול להיות כי מדובר בהרניה. מכיוון שאין לי שום בליטה (אך הבטן מעט נפוחה בצד השמאלי) רציתי לדעת אם עדיין זו יכולה להיות הסיבה, או שאולי יש לכם השערה אחרת. חסר תיאור מדויק של הכאבים מהם את סובלת. האם אותם כאבי תופת רציפים ולא מרפים ממך חודשיים יומם ולילה, או שמא הם התקפיים? האם הם אירעו מספר פעמים ונמשכו תקופות קצרות או ארוכות? האם קיימות הפרעות נוספות? האם נעשו בדיקות דם או הדמיות פרט לביצוע בדיקת אולטרסאונד של הבטן שאליה כנראה את מתייחסת? האם נבדקת על ידי רופא שהתרשם מהכאב העז, האם נזקקת למשככי כאבים? לפי תיאורך, אלה אינם כאבים שאופייניים לבקע (הרניה). מן הראוי שתגשי לבדיקת רופא, רצוי כירורג כללי, שיקבל ממך את כל המידע הרלבנטי ולאחר מכן יוכל, לפי הצורך, להפנותך לבדיקות מתאימות על מנת שיקבע את סיבת הכאבים ואת הטיפול המתאים להם. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 הופנתי לבדיקת סי.טי, עקב ממצא היפואקוגני באולטרסאונד של הבטן הממצא היה בכסד והופנתי לברור.  בסי טי נמצא הממצא הבא ואני מצטטת: " הכבד תקין בגודלו באונה השמאלית של הכבד סגמנט 4 מודגם מוקד היפואקוגני בקוטר 22 מ"מ אשר לאחר הזרקת חומר ניגוד נותר ממנו מוקד זעיר בצפיפות נמוכה עד 5 מ"מ כנראה מדובר בהמנגיומה למרות שהממצא אינו קלאסי ". שאר הבדיקה הינה תקינה.  מהו פשר הממצא ומה זה אומר בשפה פשוטה. ???  מה פשר המושג האדרה ??
הופנתי לבדיקת סי.טי, עקב ממצא היפואקוגני באולטרסאונד של הבטן הממצא היה בכסד והופנתי לברור. בסי טי נמצא הממצא הבא ואני מצטטת: " הכבד תקין בגודלו באונה השמאלית של הכבד סגמנט 4 מודגם מוקד היפואקוגני בקוטר 22 מ"מ אשר לאחר הזרקת חומר ניגוד נותר ממנו מוקד זעיר בצפיפות נמוכה עד 5 מ"מ כנראה מדובר בהמנגיומה למרות שהממצא אינו קלאסי ". שאר הבדיקה הינה תקינה. מהו פשר הממצא ומה זה אומר בשפה פשוטה. ??? מה פשר המושג האדרה ??
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המנגיומה היא גוש שפיר שכיח למדי בכבד, וכאשר הוא מתגלה, אין צורך לנקוט בשום פעולה, למעט מעקב תקופתי סונוגרפי מדי חצי שנה ולאחר זמן מה, אף פחות מכך, אם בכלל. בדרך כלל המראה באולטראסאונד אופייני מאוד, ואילו במקרה שלך, לא כן הוא. על כן הופנית ל CT כבד בפרוטוקול הזרקה מיוחד. פרוטוקול זה עוזר להבחין בין גושים שונים בכבד על פי אופן ההאדרה שלהם. האדרה היא צביעה בחומר ניגוד, שקורית אם ישנם כלי דם במקום. המנגיומה בהיותה גידול שפיר של כלי דם, עוברת האדרה אופיינית לאחר הזרקת חומר ניגוד, דבר שכנראה אף הוא הודגם רק באופן לא טיפוסי לחלוטין בבדיקה שלך. יש לפנות לרופא המשפחה, ולהחליט לגבי עיתוי ביצוע בדיקת מעקב, וגם האם לבצע אולטראסאונד או CT. סביר שאולטרסאונד היא הדרך בה תבחרו, שכן הבדיקה ללא קרינה ואין בה סיכונים. המפתח לבדיקות המעקב היא נשיאת הצילומים הקודמים איתך לכל בדיקה שאת עושה, על מנת שהרופא יוכל להשוות את התוצאות. קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר פולינה אוסטרובסקי
ד"ר פולינה אוסטרובסקי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
גינקולוגית בכירה ורופאת פוריות בהרצליה מדיקל סנטר, בבית החולים לניאדו ובמרפאתה הפרטית
ד"ר דוד חובל
ד"ר דוד חובל גסטרואנטרולוגיה
4.7
( 122 חוות דעת )
"הייתי צריך לחדש מרשמים והפניות הרופא מילא אחר בקשתי"
ד"ר נתן שלמקוביץ
ד"ר נתן שלמקוביץ אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מנהל מרפאת הסחרחורת במרכז הרפואי שמיר, בית החולים אסף הרופא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו