דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 866

 קיבלתי תוצאה של  בדיקת CT שכתוב בה "יישור הלורדוזיס, פרט לכך החוליות ברמת הנורמה". אני סובל מכאבי גב תחתון כבר כ- 17 שנה, ולפעמים יש הקרנה לרגל שמאל. בצילומים הראשונים היה כתוב שיש לי בלט דיסק.   מה זה "יישור הלורדוזיס", והאם זה קשור לבלט דיסק שנמצא לפני שנים, והיום לא מופיע בתוצאת בדיקת ה- CT?
קיבלתי תוצאה של בדיקת CT שכתוב בה "יישור הלורדוזיס, פרט לכך החוליות ברמת הנורמה". אני סובל מכאבי גב תחתון כבר כ- 17 שנה, ולפעמים יש הקרנה לרגל שמאל. בצילומים הראשונים היה כתוב שיש לי בלט דיסק. מה זה "יישור הלורדוזיס", והאם זה קשור לבלט דיסק שנמצא לפני שנים, והיום לא מופיע בתוצאת בדיקת ה- CT?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

עמוד השדרה אינו ישר אם מסתכלים עליו מן הצד. חלקו העליון (הצווארי) וכן התחתון (המותני או הלומברי) פונים אחורנית. עקומה זו מכונה לורדוזיס (Lordosis). במקרים מסוימים, מולדים או נרכשים, כגון לאחר ניתוחים בעמוד השדרה, ייתכן "יישור" על עקומה טבעית זו. יישור העקומה המותנית בעמוד השדרה הוא גורם סיכון מוכר להופעת כאבי גב תחתון. אין, למיטב ידיעתי, קשר ישיר בין אובדן העקומה המותנית בעמוד השדרה לבין הופעת בלט דיסק. בדיקות דם והדמיה נוספות עשויות לסייע בבירור מקור כאב הגב המוקרן. בברכת רפואה שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

המון תודה על העדכון המלא לגבי בלוטת המגן.  אילו בדיקות אני אמורה לעבור כדי לבדוק את הבלוטה?  ייתכן שאצלי על פי הסימפטומים שציינת - הבלוטה עובדת מהר מדי
המון תודה על העדכון המלא לגבי בלוטת המגן. אילו בדיקות אני אמורה לעבור כדי לבדוק את הבלוטה? ייתכן שאצלי על פי הסימפטומים שציינת - הבלוטה עובדת מהר מדי
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הבדיקות שעלייך לעבור הן: TSH T3 T4 נוגדנים נגד בלוטת התריס ומיפוי רדיואקטיבי של הבלוטה. קרא עוד

 לפני 3 שנים עברתי השתלת קרנית. שאלתי: האם קבלת חיסון נגד שפעת  עלולה להוות גורם סיכון לדחייה של הקרנית ?
לפני 3 שנים עברתי השתלת קרנית. שאלתי: האם קבלת חיסון נגד שפעת עלולה להוות גורם סיכון לדחייה של הקרנית ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

למרות שיעורי הצלחה גבוהים מאוד של ניתוחי השתלות קרנית - מעל 90% - דחיית שתל קרנית אינה דבר כה נדיר. ביטויי הדחייה הם ירידה בראייה, כאב עיני ואי נוחות, רגישות לאור, אודם בקרנית. בד"כ הטיפול בדחייה הוא בסטרואידים, והפרוגנוזה להמשך חיי השתל טובה מאוד. בחיפוש בספרות מצאנו שמתואר מקרה בודד בו היתה דחייה דו צדדית של שתלי קרנית לאחר חיסון שפעת, ולכן יש לשקול תופעת לוואי זו כאפשרית אם כי נדירה ביותר. אנא התייעצי עם רופא העיניים שלך לפני החיסון. לקריאה נוספת: www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&... קרא עוד

 מהם השימושים לריספרדל שלא במקרים של פסיכוזה ? אשמח לדעת גם על שימושים לא אופייניים או ניסיוניים.
מהם השימושים לריספרדל שלא במקרים של פסיכוזה ? אשמח לדעת גם על שימושים לא אופייניים או ניסיוניים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרופה ריספרדל משמשת לטיפול בסכיזופרניה ובהפרעה בי-פולרית (מניה דפרסיה). התרופה עשויה להועיל גם במקרים של הפרעות התנהגותיות הנגרמות עקב שיטיון (דמנציה) בקשישים, טיפול בתסמונת טורט, טיפול בהפרעות התפתחותיות בילדים ובאוטיזם. קרא עוד

 אני ובעלי מנסים להרות בערך שנה וחצי. עברתי 3 טיפולי הזרעה ולבעלי יש וריקוצלה. רציתי לשאול, האם לקבוע תור לניתוח לוקח הרבה זמן? וכמה זמן אחרי הניתוח אפשר להמשיך בטיפולי פוריות?
אני ובעלי מנסים להרות בערך שנה וחצי. עברתי 3 טיפולי הזרעה ולבעלי יש וריקוצלה. רציתי לשאול, האם לקבוע תור לניתוח לוקח הרבה זמן? וכמה זמן אחרי הניתוח אפשר להמשיך בטיפולי פוריות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התורים די מהירים, ועם השיפור בספירת הזרע חוזרים לתהליך, אולי גם בדרך הטבע. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד

 אני כנראה בתחילת הריון.  בגלל התקף מיגרנה נטלתי ריזאטריפטאן. מה הסיכון בנטילת תרופה זו והאם פגעתי בעובר שלי?
אני כנראה בתחילת הריון. בגלל התקף מיגרנה נטלתי ריזאטריפטאן. מה הסיכון בנטילת תרופה זו והאם פגעתי בעובר שלי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ריזאטריפטאן משתייכת לקבוצה C , כלומר: לא בוצעו מחקרים מבוקרים בבני אדם, והמחקרים בחיות היו חיוביים או לא חד- משמעיים. בחלק מהמחקרים בבעלי חיים נמצאה עליה מופחתת במשקל בצאצאים, השפעה רעילה על ההתפתחות ועליה בתמותה. אם השתמשת רק בכדור אחד, אני לא מאמינה שתהיה לזה השפעה, אך אם מדובר בשימוש קבוע - עלייך להתייעץ עם רופא/ת הנשים המטפל/ת שלך. קרא עוד

 אני בת 24. אני סובלת מדלקות חוזרות בדרכי השתן זה 4 שנים. יכולים להיות לי כמה חודשים שקטים, ואז שוב דלקת, ובכל פעם שיש לי דלקת אני מטופלת באנטיביוטיקה.   בנוסף, לפני כ 3 שנים אובחן אצלי וירוס HPV  בבדיקת פאפ ובבדיקת קולפוסקופיה. עברתי טיפול של הקפאה, ומאז כל חצי שנה אני עושה בדיקת קולפוסקופיה, ועד כה התוצאות שליליות. בשבוע הבא יש לי בדיקה נוספת. כנראה שהדבקתי גם את החבר שלי, שכן הופיעו אצלו קונדילומות סביב איבר המין. הוא עבר טיפול  בקונדילוקס, שלא עזר, אחר כך במשחה שאני לא זוכרת את שמה, וגם זה לא עזר, ולבסוף הוא ניסה שריפה על ידי חנקן אצל רופא עור, וזה עזר חלקית, כיוון שזה חוזר שוב ושוב.   רציתי לדעת אם יש קשר בין הווירוס HPV לבין הדלקות החוזרות בדרכי השתן, ובין אלה לבין קנדידה.   מאז שאני זוכרת את עצמי יש לי נשירה איומה בשיער ששום רופא עור לא הצליח לעזור בעניינה. יש לי גם עייפות, עליתי קצת במשקל, הבטן כואבת לי בשבוע וחצי האחרונים, הבטן שלי קצת נפוחה, אני לוקחת אנטיביוטיקה לדלקות בשתן ובמשך 5-4 שנים לוקחת גלולות  יסמין, עד שלפני שלושה חודשים שעשיתי הפסקה, כיוון שהיתה לי  רמת כולסטרול גבוהה. האם אלה יכולים להיות סימנים לקנדידה?   האם מה שיש לחבר שלי זה קנדידה? מה אפשר לעשות כדי שזה יעבור לו? זה מסוכן בשבילי, כיוון שהוא יכול להדביק אותי שוב ולעורר אצלי את הווירוס HPV, שיכול לגרום חלילה לסרטן צוואר הרחם. מה לעשות?
אני בת 24. אני סובלת מדלקות חוזרות בדרכי השתן זה 4 שנים. יכולים להיות לי כמה חודשים שקטים, ואז שוב דלקת, ובכל פעם שיש לי דלקת אני מטופלת באנטיביוטיקה. בנוסף, לפני כ 3 שנים אובחן אצלי וירוס HPV בבדיקת פאפ ובבדיקת קולפוסקופיה. עברתי טיפול של הקפאה, ומאז כל חצי שנה אני עושה בדיקת קולפוסקופיה, ועד כה התוצאות שליליות. בשבוע הבא יש לי בדיקה נוספת. כנראה שהדבקתי גם את החבר שלי, שכן הופיעו אצלו קונדילומות סביב איבר המין. הוא עבר טיפול בקונדילוקס, שלא עזר, אחר כך במשחה שאני לא זוכרת את שמה, וגם זה לא עזר, ולבסוף הוא ניסה שריפה על ידי חנקן אצל רופא עור, וזה עזר חלקית, כיוון שזה חוזר שוב ושוב. רציתי לדעת אם יש קשר בין הווירוס HPV לבין הדלקות החוזרות בדרכי השתן, ובין אלה לבין קנדידה. מאז שאני זוכרת את עצמי יש לי נשירה איומה בשיער ששום רופא עור לא הצליח לעזור בעניינה. יש לי גם עייפות, עליתי קצת במשקל, הבטן כואבת לי בשבוע וחצי האחרונים, הבטן שלי קצת נפוחה, אני לוקחת אנטיביוטיקה לדלקות בשתן ובמשך 5-4 שנים לוקחת גלולות יסמין, עד שלפני שלושה חודשים שעשיתי הפסקה, כיוון שהיתה לי רמת כולסטרול גבוהה. האם אלה יכולים להיות סימנים לקנדידה? האם מה שיש לחבר שלי זה קנדידה? מה אפשר לעשות כדי שזה יעבור לו? זה מסוכן בשבילי, כיוון שהוא יכול להדביק אותי שוב ולעורר אצלי את הווירוס HPV, שיכול לגרום חלילה לסרטן צוואר הרחם. מה לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לכאורה, אין שום קשר בין דלקות בדרכי השתן, קנדידה ונגיף הפפילומה. לעיתים, נטילת תכשירי אנטיביוטיקה לטיפול בדרכי השתן עשויה לגרום לקנדידה בנרתיק, אבל לא מעבר לכך. באנשים בריאים, שמערכת החיסון שלהם תקינה, נגיף הפפילומה מתפנה בסופו של דבר מהגוף בעצמו. יכול להיות שהיבלות נשארו ויש לצרוב אותן, אבל זה לא אומר שתהיה הדבקה חוזרת. אין שום קשר בין הדברים שתיארת לבין קנדידה, ולפי התיאור שנתת, החבר שלך אינו סובל מקנדידה. ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

 תוצאת בדיקת הדם שלי - וירולוגיה לוירוס ebv.ab היא: past infection pos  מה משמעותה בכלל, ובפרט בהתייחס לעובדה שאני בהריון בשבוע החמישי ?  בנוסף, בדיקת וירוס CMV הראתה IGG חיובי 156.8 ו- IGM שלילי. מה  משמעותה ?
תוצאת בדיקת הדם שלי - וירולוגיה לוירוס ebv.ab היא: past infection pos מה משמעותה בכלל, ובפרט בהתייחס לעובדה שאני בהריון בשבוע החמישי ? בנוסף, בדיקת וירוס CMV הראתה IGG חיובי 156.8 ו- IGM שלילי. מה משמעותה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

משמעות הדבר שהיתה לך בעבר מחלת הנשיקה וזיהום בנגיפים EBV ו- CMV. נהוג לעשות את הבדיקות בתחילת או לפני ההריון, כי זיהום ראשוני ב CMV במהלך ההריון עשוי לגרום למומים עובריים. כיוון שכבר חלית בעבר, אין סיכוי להדבקה ראשונית ואין חשש כזה אצלך. קרא עוד

 אני בת 32 וסובלת מעודף משקל. אני לא מצליחה לעשות דיאטה לבד, והייתי רוצה לדעת אם אני יכולה להשתמש בכדורי הרזיה מסוג רזין. יש לי הרפס וגינלי, שאני סובלת ממנו לעיתים רחוקות. כמו כן יש לי צניחה של השסתום השמאלי של הלב , ואני במעקב פעם ב- 6 שנים כי הכל בסדר. אבל הייתי רוצה לדעת אם כל זה יכול לגרום לי סכנה בלקיחת התרופה רזין.  אשמח אם תוכלו לענות לי כי השגתי את התרופה ללא מרשם רופא, ואינני בטוחה שכדאי לי לקחת לפני תשובתכם.
אני בת 32 וסובלת מעודף משקל. אני לא מצליחה לעשות דיאטה לבד, והייתי רוצה לדעת אם אני יכולה להשתמש בכדורי הרזיה מסוג רזין. יש לי הרפס וגינלי, שאני סובלת ממנו לעיתים רחוקות. כמו כן יש לי צניחה של השסתום השמאלי של הלב , ואני במעקב פעם ב- 6 שנים כי הכל בסדר. אבל הייתי רוצה לדעת אם כל זה יכול לגרום לי סכנה בלקיחת התרופה רזין. אשמח אם תוכלו לענות לי כי השגתי את התרופה ללא מרשם רופא, ואינני בטוחה שכדאי לי לקחת לפני תשובתכם.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רזין (Phentermine) הוא לא בדיוק כדור בריא, הוא למעשה כדור מרץ היוצר תלות או התמכרות, ואינו מקנה הרגלי אכילה בריאים. ישנן שתי תרופות שניתנות בקופת החולים בסבסוד חלקי: אחת היא רדוקטיל בעלת השפעה במערכת העצבים המרכזית על מרכז התיאבון , ונותנת תוצאות טובות מייד אחרי חודש. השימוש מוגבל לשנה ומקווים שתפנימי הרגלי אכילה נכונים במשך שנה זו. אין לקחת עם התרופה תרופות אחרות שמשפיעות על מערכת העצבים המרכזית, כמו תרופות נוגדות דיכאון, וכן יש לבדוק שאינך סובלת מבעיות בבלוטת התריס . תרופה שניה נקראת קסניקל, והיא מונעת ספיגת שומן. פני לרופא מטפל שיבדוק אם את עומדת בקריטריונים לקבלת תרופה להורדת משקל או שמספיקים דיאטה וספורט! בברכה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד

 אני בהריון בשבוע 27 ובבדיקת בקטריולוגיה בשתן נמצא STREPTOCOCCUS AGALACTIAE (GROUP B). מכיוון שרופא הנשים שאני מטופלת אצלו לא היה זמין, ניגשתי לרופא המשפחה והוא שלח אותי לבדיקה חוזרת. בינתיים נתן לי הרופא מרשם לאנטיביוטיקה. האם אני צריכה להתחיל טיפול אנטיביוטי כבר מעכשיו לפני התוצאות של הבדיקה החוזרת? האם זו יכולה בכלל להיות טעות ואין לי את החיידק? האם ישנה אפשרות להימנע בצורה כלשהי ממתן אנטיביוטיקה בלידה? האם בודקים לפני הלידה שוב אם החיידק עדיין נמצא שם?
אני בהריון בשבוע 27 ובבדיקת בקטריולוגיה בשתן נמצא STREPTOCOCCUS AGALACTIAE (GROUP B). מכיוון שרופא הנשים שאני מטופלת אצלו לא היה זמין, ניגשתי לרופא המשפחה והוא שלח אותי לבדיקה חוזרת. בינתיים נתן לי הרופא מרשם לאנטיביוטיקה. האם אני צריכה להתחיל טיפול אנטיביוטי כבר מעכשיו לפני התוצאות של הבדיקה החוזרת? האם זו יכולה בכלל להיות טעות ואין לי את החיידק? האם ישנה אפשרות להימנע בצורה כלשהי ממתן אנטיביוטיקה בלידה? האם בודקים לפני הלידה שוב אם החיידק עדיין נמצא שם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שאלה נוספת: בבדיקת GLOUCOSE CHALLEANGE התקבל ערך של 139. האם מומלץ לעשות את הבדיקה של 100 גרם? אולי רק להקפיד על תזונה מופחתת סוכר ופחמימות? האם יכול להיות שמתח ועצבים בבוקר הבדיקה השפיעו על הערך שהתקבל? הסכנה היא שכאשר התינוק יעבור בתעלת הלידה הוא עלול להידבק בחיידק, לכן יש רופאי נשים הנותנים אנטיביוטיקה לפני הלידה ממש, ויש כאלה שבזמן גילוי החיידק. בכל אופן כדאי לקחת אנטיביוטיקה. בקשר לסוכר - זה תקין גבולי. פעלי לפי הנחיות רופא הנשים שלך. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר טליה דיקר כהן
ד"ר טליה דיקר כהן אנדוקרינולוגיה
אחראית מרפאת אנדוקרינולוגיית מושתלים במרכז הרפואי רבין
ד"ר יבגני מירושניק
ד"ר יבגני מירושניק גריאטריה
4.8
( 5 חוות דעת )
"הגעתי עם אמא. התקבלתי בנועם,בהקשבה,באמפתיה.הוסבר לי המצב הרפואי וההשלכות. הכל באדיבות. ישר כוח"
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
4.9
( 40 חוות דעת )
"חווית הטיפול הייתה נעימה. ד״ר היה נעים והסביר על כל התהליך והיה זמין לכל שאלה. ממליצה בחום"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו