שאלות ותשובות - עמוד 866
מאת: מערכת אינפומד
עמוד השדרה אינו ישר אם מסתכלים עליו מן הצד. חלקו העליון (הצווארי) וכן התחתון (המותני או הלומברי) פונים אחורנית. עקומה זו מכונה לורדוזיס (Lordosis). במקרים מסוימים, מולדים או נרכשים, כגון לאחר ניתוחים בעמוד השדרה, ייתכן "יישור" על עקומה טבעית זו. יישור העקומה המותנית בעמוד השדרה הוא גורם סיכון מוכר להופעת כאבי גב תחתון. אין, למיטב ידיעתי, קשר ישיר בין אובדן העקומה המותנית בעמוד השדרה לבין הופעת בלט דיסק. בדיקות דם והדמיה נוספות עשויות לסייע בבירור מקור כאב הגב המוקרן. בברכת רפואה שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הבדיקות שעלייך לעבור הן: TSH T3 T4 נוגדנים נגד בלוטת התריס ומיפוי רדיואקטיבי של הבלוטה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
למרות שיעורי הצלחה גבוהים מאוד של ניתוחי השתלות קרנית - מעל 90% - דחיית שתל קרנית אינה דבר כה נדיר. ביטויי הדחייה הם ירידה בראייה, כאב עיני ואי נוחות, רגישות לאור, אודם בקרנית. בד"כ הטיפול בדחייה הוא בסטרואידים, והפרוגנוזה להמשך חיי השתל טובה מאוד. בחיפוש בספרות מצאנו שמתואר מקרה בודד בו היתה דחייה דו צדדית של שתלי קרנית לאחר חיסון שפעת, ולכן יש לשקול תופעת לוואי זו כאפשרית אם כי נדירה ביותר. אנא התייעצי עם רופא העיניים שלך לפני החיסון. לקריאה נוספת: www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&... קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התרופה ריספרדל משמשת לטיפול בסכיזופרניה ובהפרעה בי-פולרית (מניה דפרסיה). התרופה עשויה להועיל גם במקרים של הפרעות התנהגותיות הנגרמות עקב שיטיון (דמנציה) בקשישים, טיפול בתסמונת טורט, טיפול בהפרעות התפתחותיות בילדים ובאוטיזם. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התורים די מהירים, ועם השיפור בספירת הזרע חוזרים לתהליך, אולי גם בדרך הטבע. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ריזאטריפטאן משתייכת לקבוצה C , כלומר: לא בוצעו מחקרים מבוקרים בבני אדם, והמחקרים בחיות היו חיוביים או לא חד- משמעיים. בחלק מהמחקרים בבעלי חיים נמצאה עליה מופחתת במשקל בצאצאים, השפעה רעילה על ההתפתחות ועליה בתמותה. אם השתמשת רק בכדור אחד, אני לא מאמינה שתהיה לזה השפעה, אך אם מדובר בשימוש קבוע - עלייך להתייעץ עם רופא/ת הנשים המטפל/ת שלך. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לכאורה, אין שום קשר בין דלקות בדרכי השתן, קנדידה ונגיף הפפילומה. לעיתים, נטילת תכשירי אנטיביוטיקה לטיפול בדרכי השתן עשויה לגרום לקנדידה בנרתיק, אבל לא מעבר לכך. באנשים בריאים, שמערכת החיסון שלהם תקינה, נגיף הפפילומה מתפנה בסופו של דבר מהגוף בעצמו. יכול להיות שהיבלות נשארו ויש לצרוב אותן, אבל זה לא אומר שתהיה הדבקה חוזרת. אין שום קשר בין הדברים שתיארת לבין קנדידה, ולפי התיאור שנתת, החבר שלך אינו סובל מקנדידה. ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
משמעות הדבר שהיתה לך בעבר מחלת הנשיקה וזיהום בנגיפים EBV ו- CMV. נהוג לעשות את הבדיקות בתחילת או לפני ההריון, כי זיהום ראשוני ב CMV במהלך ההריון עשוי לגרום למומים עובריים. כיוון שכבר חלית בעבר, אין סיכוי להדבקה ראשונית ואין חשש כזה אצלך. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רזין (Phentermine) הוא לא בדיוק כדור בריא, הוא למעשה כדור מרץ היוצר תלות או התמכרות, ואינו מקנה הרגלי אכילה בריאים. ישנן שתי תרופות שניתנות בקופת החולים בסבסוד חלקי: אחת היא רדוקטיל בעלת השפעה במערכת העצבים המרכזית על מרכז התיאבון , ונותנת תוצאות טובות מייד אחרי חודש. השימוש מוגבל לשנה ומקווים שתפנימי הרגלי אכילה נכונים במשך שנה זו. אין לקחת עם התרופה תרופות אחרות שמשפיעות על מערכת העצבים המרכזית, כמו תרופות נוגדות דיכאון, וכן יש לבדוק שאינך סובלת מבעיות בבלוטת התריס . תרופה שניה נקראת קסניקל, והיא מונעת ספיגת שומן. פני לרופא מטפל שיבדוק אם את עומדת בקריטריונים לקבלת תרופה להורדת משקל או שמספיקים דיאטה וספורט! בברכה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
שאלה נוספת: בבדיקת GLOUCOSE CHALLEANGE התקבל ערך של 139. האם מומלץ לעשות את הבדיקה של 100 גרם? אולי רק להקפיד על תזונה מופחתת סוכר ופחמימות? האם יכול להיות שמתח ועצבים בבוקר הבדיקה השפיעו על הערך שהתקבל? הסכנה היא שכאשר התינוק יעבור בתעלת הלידה הוא עלול להידבק בחיידק, לכן יש רופאי נשים הנותנים אנטיביוטיקה לפני הלידה ממש, ויש כאלה שבזמן גילוי החיידק. בכל אופן כדאי לקחת אנטיביוטיקה. בקשר לסוכר - זה תקין גבולי. פעלי לפי הנחיות רופא הנשים שלך. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד