דלג לתוכן

כיצד מונעים כאבי גב באמצעות תרגילים

כאבי גב תוקפים כל אחד ואחת מאיתנו בשלבים השונים של החיים. יש החיים עם כאבי הגב משך כל חייהם. הנה מספר דרכים למניעת או עיכוב התופעה

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/04/2009 תאריך עדכון: 25/11/2020
2 דקות קריאה

מניעתם של כאבי גב , כשלעצמם, הם עניין שנוי במחלוקת. במשך זמן רב רווחה הדעה כי פעילות גופנית ואורח חיים כולל בריא ימנעו כאבי גב. אולם הדבר אינו נכון בהכרח. למעשה, מספר מחקרים העלו כי הסוג הלא נכון של פעילות גופנית כמו פעילויות עתירות מעמס עלולות להגדיל את הסיכון שלכם ללקות בכאבי גב. 

למרות זאת, פעילות גופנית היא נדבך חשוב בבריאות הכוללת ואין להזניח אותה. פעילויות נמוכות מעומס כמו שחייה, הליכה ורכיבה על אופניים יכולות להגביר את הכושר הכללי מבלי להוסיף לחץ על הגב התחתון.

תרגילים כאבי גב ספציפיים: שוחחו עם אורטופד על האופן בו יש לבצע תרגילים  אלה.

· כפיפות בטן קצרות, כשהן מבוצעות נכונה, מחזקות את שרירי הבטן ועלולות להפחית את הנטייה לסבול מכאבי גב.

· על אף שהן אינו מועילות לטיפול בכאבי גב, תרגילי מתיחות מועילים בשחרור שרירי גב תפוסים.

· תרגיל הטיית האגן מסייע גם הוא בשחרור שרירי גב מתוחים.

  • חגורות סבלים: עובדים המרימים משאות כבדים לעתים תכופות נדרשים לחגור את החגורות הללו. אין כל הוכחה כי החגורות מונעות פציעות גב. מחקר אחד אפילו הראה כי החגורות הגבירו את הסבירות לפציעה.
  • עמידה: בזמן העמידה, זקפו את ראשכם והכניסו את הבטן. אם אתם נדרשים לעמוד למשך פרקי זמן ממושכים, צריך שיהיה לכם שרפרף קטן שעליו תוכלו להניח רגל אחת בכל פעם. אל תנעלו נעליים בעלות עקבים גבוהים.
  • ישיבה: מוטב להקפיד על כסאות המתאימים למשימה שלפניכם ומספקים תמיכה טובה לגב. על מנת למנוע מעמס על הגב, הכיסא צריך להסתובב על ציר. על מושבי רכב להיות מצוידים בתמיכה לגב התחתון. אם לא, כרית קטנה או מגבת מגולגלת מאחורי הגב התחתון יספקו תמיכה הולמת.
  • שינה: העדפות אישיות משתנות. אם המזרן רך מדי, אנשים רבים יסבלו מכאבי גב. אותו הדבר נכון גם לגבי שינה על מזרן קשה מדי. ייתכן שיידרשו ניסוי טעייה עד להשגת מצע השינה המתאים. לוח דיקט בין קופסת הקפיצים למזרן תקשיח מזרן רך מדי. רפידת מזרן עבה תסייע לרכך מזרן קשה מדי.
  • הרמה: אל תרימו משאות שכבדים מדי עבורכם. אם אתם מנסים להרים דבר-מה, הקפידו שגבכם יישאר ישר וקרוב לרצפה, זקפו את ראשכם והרימו עם הברכיים. החזיקו את החפץ צמוד אליכם. אל תרכנו קדימה כדי להרים. כווצו את שרירי בטנכם כדי לשמור על איזון הגב.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר לב לפידוס
ד"ר לב לפידוס אורתופדיה
מנהל שירות אורתופדית ילדים, בית החולים קפלן
ד"ר צור בן חיים
ד"ר צור בן חיים אורתופדיה
אורתופד, מומחה בהחלפות ברכיים וירכיים, פציעות ברך ושחזור רצועות
ד"ר אמיר סוכר
ד"ר אמיר סוכר כירורגיה של היד
5.0
( 8 חוות דעת )
"היות ונותחתי על ידו באסותא כלניות אשדוד הם שלחו לי משוב וכמובן שהגבתי לגבי כל הצוות וכמובן לגביו אין מילים הוא אדיב ומקצועי ומסביר הכל לפרטי פרטים פשוט הייתי מאוד מרוצה ואמליץ עליו בפה מלא"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו