דלג לתוכן

העלמת קמטים באמצעות חומרי מילוי

השאיפה של כל אישה היא להראות תמיד במיטבה ולהרגיש מיוחדת, מטופחת ונחשקת. לשם כך היא מבקשת לעכב תהליכים ביולוגיים אשר גורמים להזדקנות העור ולהופעה של קמטים וקפלים בחלקי הפנים השונים ובצוואר.
אחת בעיות האסתטיות העיקריות אשר ממנה סובלים הן נשים והן גברים, היא הזדקנות העור והופעת קמטים וקפלי עור בדרגות שונות

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 08/03/2010 תאריך עדכון: 16/05/2021
2 דקות קריאה

השאיפה של כל אישה היא להראות תמיד במיטבה ולהרגיש מיוחדת, מטופחת ונחשקת. לשם כך היא מבקשת לעכב תהליכים ביולוגיים אשר גורמים להזדקנות העור ולהופעה של קמטים וקפלים בחלקי הפנים השונים ובצוואר.

אחת בעיות האסתטיות העיקריות אשר ממנה סובלים הן נשים והן גברים, היא הזדקנות העור והופעת קמטים וקפלי עור בדרגות שונות, בעיקר באיזורים שונים של הפנים.  הסיבות העיקריות לכך הן: גיל, חשיפה לקרינת השמש, גנטיקה, עישון, גרביטציה, חבלות בפנים ומרכיבי תזונה.

עוד בימי המלכה קלאופטרה, הגברת הראשונה של היופי והטיפוח, מי שעל פי המיתוס היתה יפהפיה מדהימה שנהגה לרחוץ באמבטיות חלב ודבש, נהגו לחפש דרכים להצעיר את העור על ידי שימוש בחומרים שונים . קלאופטרה עצמה, על פי המיתוס, השתמשה בחומרים שנשארו בתחתית חביות היין לשם כך. בימי הביינים השתמשו ביין ישן, ההמון השתמש בחלב שהחמיץ.

מאז התרבו השיטות לשיפור המראה . בתחילת המאה הקודמת, טיפול בהצערת העור דרש אשפוז ותקופת החלמה ממושכת. כיום מרפאות אסתטיות מבצעות טיפולי העלמת קמטים בזמן החלמה מינימלי בעזרת חומרים המבוססים על טכנולוגיות חדישות.

חלק מתהליכים אלו תלוי בהשפעות גנטיות  ועל כן לא ניתן לעצור אותם, בעוד שתהליכים אחרים הגורמים להזדקנות העור ניתן לעכב או למנוע. כתוצאה מהם העור משנה בהדרגה את מירקמו,  ואת גמישותו. בקמטים עצמם ניתן לצפות בברור בשינויים מיקרוסקופיים במבנה התאים והריקמה.

כיום עומד לרשותנו מגוון גדול של שיטות טיפול העלמת קמטים בפנים:  ניתוח מתיחת פנים, קילוף עור באמצעות לייזר, קילוף עור באמצעות שיוף או חומרי מילוי שונים. אין ספק שהנטיה כיום היא להתמקד בטיפולים המביאים מצד אחד את התוצאות הטובות ביותר, אך מאידך גם בהקטנה למינימום בסיבוכים,  בעלויות גבוהות, באשפוזים ולהימנע מתקופת החלמה ממושכת.

אחת השיטות המועדפות כיום לטיפול העלמת קמטים על ידי המטופלים ורופאים כאחד היא שימוש בחומרי המילוי.

בשנים האחרונות הלכה וגברה מגמת השימוש בחומרי מילוי טיבעיים. חומרים אלו מבוססים על מולקולות אשר ניתן למצא אותן בריקמת עור רגילה ובריאה. השפעת חומרים אלו נמשכת  6-24 חודשים בהתאם מרקם  העור, סוג חומר המילוי המוזרק  ותגובת העור לחומר המילוי . גורמים אלו יכולים כמובן להשתנות  מאדם לאדם.

כאשר מבצעים טיפול העלמת קמטים נהוג לחלקם לשני סוגים: קמטי הבעה דינמיים –המשתנים על ידי שרירים וקמטים קבועים או סטטים.  העלמת קמטים בעזרת חומרי מילוי נעשה בעיקר בשני השלישים התחתונים של הפנים ובמיוחד בקמטים הקבועים : באזור שבין האף והפה, מצידי הפה והשפתיים, ובאזור הלחי ובצידי הסנטר. 

לאחר שנים רבות של הזרקת חומרים מסוגים שונים הנטייה הרווחת כיום בקהילה הרפואית היא להשתמש יותר ויותר בחומרי המילוי הזמניים והטבעיים כגון חומצה היאלורונית המעניקה נפח לעור על ידי קשירת מולקולות מים אליה, והוספת לחות. הידרוקסיל אפטיט אשר מצוי כמינרל באופן טבעי בגוף ומשמש לצרכים רפואים שונים כבר מעל 20 שנה, וקולגן- חומר המחקה את החלבון הטיבעי המצוי בעור. משתמשים בהם רבות בגלל שיעור נמוך של תופעות לוואי יחד עם שביעות הרצון הרבה מהתוצאות האסתטיות הטובות שהם מעניקים למטופלים.

המאמר נכתב על ידי ד"ר יונתן וייס, מומחה ברפואה פנימית ובוגר לימודי רפואה אסטית באוניברסיטת בר אילן

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
ד"ר קרלוס אידסס
ד"ר קרלוס אידסס עור ומין
מומחה למחלות עור ומין. ניתן לקבוע תור 24 שעות ביממה
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו