דלג לתוכן

טיפול מילוי קמטים - איך באים קמטים לעולם?

טיפול מילוי קמטים - איך באים קמטים לעולם?

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 25/11/2020
2 דקות קריאה

בני אדם לא צריכים לחפש סימנים לכך שהם מזדקנים. הסימנים מופיעים מעצמם, סימנים פנימיים וחיצוניים. דיכאון בימי הולדת, עייפות בשעות המוקדמות של הערב, חוסר רצון לקרוע את העיר כמו פעם, חוסר התמצאות באופנות החדשות, כאבים באזורים שונים של הגוף, הופעה של שערות לבנות וכמובן, קמטים.

יהיו שיאמרו שכל קמט שעל פנינו אנו עבדנו ועובדים בשבילו מאוד קשה. ייתכן, אך זה עדיין לא מונע מרבים מאיתנו לבקש לעבור טיפולי העלמת קמטים באמצעות חומרי מילוי קמטים. היום יותר מבעבר אנשים רבים לא מוכנים שאפילו קמט אחד יופיע על פניהם לכן כבר בשנות השלושים לחייהם הם מבקשים לעבור טיפולי העלמת קמטים ומזריקים חומרי מילוי קמטים לפניהם. כי עם כל הכבוד לעבודה הקשה, הם היו מעדיפים להרוויח ממנה דברים אחרים ולא קמטים בפנים.

לפני שנרוץ לבצע טיפולי מילוי קמטים, ולפני שנתחיל לברר איזה חומר מילוי יתאים לנו, נענה על השאלה מאיפה בכלל הופיעו הקמטים על פנינו, ומתי אנו יכולים להתחיל לחפש אחריהם.

קמטים נוצרים כתוצאה מהתדלדלות של תאים בעור. מדובר בתאי אלסטין, תאי שומן ותאי קולגן. חומרים אשר אחראים לגמישות העור באמצעות העובדה שהם תומכים בתאי העור. החל מאמצע שנות העשרים לערך מתחיל עור פניו של האדם להתדלדל, ועור הפנים מתחיל לקבל את הצורה של כל תזוזה וסימן של שרירי הפנים. הרקמה, אשר קודם לכן שמרה על עור צעיר, נפגמת. 

כך כל תזוזה בעור הופכת לקמט במידה ועושים אותה הרבה פעמים. למשל צחוק, חיוך או הרמת גבה. זו הסיבה שרוב הקמטים נוצרים סביב הפה, הגבות, האף והעיניים.

בנוסף לגורמים אלו, ישנם גורמים נוספים חיצונים שמשפיעים על עור הפנים ויוצרים קמטים. מדובר בגורמים כמו זיהום, יובש, קרינת שמש (חשיפה מתמשכת לשמש גורמת להרס של רקמות החיבור של העור, ובכך גורמת להופעת קמטים. לא רק בפנים אלא גם בחזה, כתפיים, צוואר ועורף). גורם נוסף שפוגע הוא עישון כבד. העישון מפחית את זרימת הדם לעור, מה שלא מאפשר לעור ליצור תאים חדשים שלו ומונע ממנו להתחדש. 

גורמים אחרים שמשפיעים הם מצבים נפשיים שונים, תזונה לקויה (מחסור בויטמין E) והפחתה קיצונית במשקל. עם זאת, טועה מי שחושב שאם הוא לא יעשן, לא ישהה בשמש ויאכל טוב, עור גופו בכלל ועור פניו בפרט יישמרו לנצח. הופעת הקמטים היא דרכו של הטבע לומר לנו שאנו מזדקנים.

ישנם שני סוגי קמטים. קמטים פעילים וקמטים יציבים. קמטים פעילים הינם קמטים שנוצרים כתוצאה מהפעלה של שרירים בפנים. אלו קמטי הבעה הנוצרים מהבעת רגשות, או ביטוי רגש שונים כמו בכי, כעס , צחוק ועוד. לעומתם הקמטים היציבים נוצרים כתוצאה משינויים טבעיים בעור הפנים. אלו יופיעו בדרך כלל באזור האף ומעליו.

מי שחושב שהוא עבד קשה והרוויח כל קמט ביושר רשאי כמובן להמשיך לשמור עליהם. אך מי שרוצה להיראות צעיר, מה גם שמחוגי השעון מראים אחרת, אזי כל מה שנותר לו לעשות זה לעבור טיפולי מילוי קמטים לשם העלמת קמטים.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
פרופ' אבשלום שלום
פרופ' אבשלום שלום כירורגיה פלסטית
מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי מאיר כפר סבא
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו