דלג לתוכן

פילאטיס (Pilates)

פילאטיס (Pilates) מדיטציה ויוגה
1 דקות קריאה

פילאטיס היא שיטת אימון הכוללת מערכת של תרגילים אשר פותחו על ידי ג'וזף פילאטיס. שיטת אימון זו מחזקת את שרירי הליבה, ובקביל משפרת את הגמישות. התוצאה הכללית היא שיפור הבריאות. אימוני הפילאטיס המוכרים כיום הם למעשה פירושים שונים לגישתו של ג'וזף פילאטיס, מאחר והוא מעולם לא השאיר מדריך שפירט באופן מדויק כיצד יש לבצע את אימוני הפילאטיס. המטרה אליה שואפים באימוני הפילאטיס היא איזון בין גמישות וכוח, ולא הגדלת השרירים. 

הפילאטיס שם דגש על מדע ואמנות השליטה על תיאום הגוף-הדעת-והנפש, דרך תנועות טבעיות. מטרה זו מושגת משילוב של הגישה מהמזרח – רוגע וריכוז, והגישה המערבית – תנועה, טונוס שרירים וכוח. חלק מהעקרונות המנחים את שיטת הפילאטיס כוללים ריכוז בכל תנועה, שימוש בשרירי הבטן והגב התחתון, דפוסי תנועה זורמים ומדויקים, ונשימה יציבה ומבוקרת.


היתרונות של הפילאטיס כוללים:

• שרירים ארוכים וחטובים יותר.

• מניעת פציעות.

• הקלה בלחץ וכאבי גב.

• שיפור הביצועים האתלטיים.

• הגברת המודעות לגוף.

• חיזוק המערכת החיסונית.

במהלך שיעורי פילאטיס נהוג להתאמן על מזרון פילאטיס, ובמקרה של פילאטיס מכשירים יש שימוש במכשירים מיוחדים אשר פותחו לאימוני פילאטיס. כאשר מתאמנים כיאות ובהנחיית מדריך שעבר קורס מדריכי פילאטיס, אימוני הפילאטיס בטוחים, הן למבוגרים, הן לנשים בהריון ואפילו לילדים.


נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר נועם רשף
ד"ר נועם רשף אורתופדיה
ד"ר רוני בשוראי
ד"ר רוני בשוראי אורתופדיה
ד"ר איתמר בוצר
ד"ר איתמר בוצר אורתופדיה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום כאבים בכתף ובמרפק

בניהולו של ד"ר ירון סלע
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו