ער"ן: 4,000 פניות אובדניות בשנה, 2 נהלי הצלת חיים ביום
ד"ר שירי דניאלס, המנהלת המקצועית של ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) מסבירה מי פונה לעזרה נפשית טלפונית ומאילו סיבות, ומתייחסת לתגובת המשטרה לשיחת הנערים החטופים
"ער"ן מקבלת כ-160 אלף פניות בשנה, כ-4,000 מתוכן הן בעלות תוכן אובדני". ד"ר שירי דניאלס, המנהלת המקצועית של ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) מסבירה מי פונה לעזרה נפשית טלפונית ומאילו סיבות ומתייחסת לתגובת המשטרה לשיחת הנערים החטופים
ד"ר דניאלס התארחה ב"מועדון האקטואליה" של בית הדיור המוגן "אחוזת בית הכרם" בירושלים, שם סיפרה כי התקציב השנתי של ער"ן מוערך בכ- 7 מיליון שקלים בשנה, כאשר פחות מ- 5% ממנו מגיע ממשרד הבריאות והיתר - מתורמים. בנוסף, ציינה ד"ר דניאלס כי ער"ן מקבלת כ- 160 אלף פניות בשנה, מהן כ-4,000 בעלות תוכן אובדני, כאשר לפחות פעמיים ביום קיים צורך להפעיל נוהל חירום מציל חיים.
בהתייחסה לפרשת שלושת הנערים החטופים והאופן בו התייחסה המשטרה לשיחה בה הודיעו על החטיפה, השיבה ד"ר דניאלס כי "בער"ן אנחנו יוצאים מתוך הנחה שאם מישהו בחר לעבוד עלינו - הוא בחר לעבוד על ער"ן ולא על מקום אחר. שום פנייה היא לא מקרית - אם מישהו מתקשר זה נובע מצורך".
ד"ר דניאלס הוסיפה כי ער"ן נתקלת בקשיים לאתר את האדם שפנה בגלל חוסר הכרה בער"ן כעזרה ראשונה. "כאשר אנו צריכים להזעיק עזרה, יש תהליך איתור ארוך משום שקיימות שיחות חסויות - אנחנו נאלצים לפנות לביטחון בזק ולמשטרה. זה תהליך ארוך ודקות ארוכות חולפות. באירופה הקו לסיוע נפגש מוגדר כמו הקו של מד"א ולכן אפשר לאתר את הפונים בקלות. פנינו למשרד התקשורת והמשפטים במטרה שיאשרו לנו מעמד של מד"א - אנחנו בעצם רואים בנו מד"א של הנפש. כמו שלכל אדם יש זכות לקבל עזרה רפואית, הוא זכאי לקבל עזרה ראשונה נפשית בצורה נגישה".
ד"ר דניאלס סיפרה כי ער"ן מוגדרת כעזרה ראשונה נפשית הניתנת בחינם לכל פונה, ומופעלת על ידי מערך של מתנדבים שזמינים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. מלבד הסיוע האנונימי הניתן בטלפון במספר 1201, ער"ן הוסיפה לאחרונה סיוע דרך האינטרנט המיועד לפונים הצעירים, ובנוסף קיים קו מיוחד לחיילים וקו לניצולי שואה, בו מתנדבי ער"ן שעברו הכשרה מקצועית, מעניקים סיוע רגשי טלפוני לניצולי שואה ובני משפחתם בכל שעות היממה (1-800-24-1201). ד"ר דניאלס ציינה כי 70% מהפניות של ניצולי השואה קשורות לבדידות, בעוד נושאים אחרים כגון זכויות כלכליות מהווים רק 4% מהשיחות.
מאת: ד"ר שירי דניאלס, המנהלת המקצועית של ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) בבית הדיור המוגן "אחוזת בית הכרם"