- אינפומד
- מאמרים
- מאמרים בבריאות הלב וכלי הדם
- שינויים בסגנון החיים ובתזונה יכולים להפחית את לחץ הדם
שינויים בסגנון החיים ובתזונה יכולים להפחית את לחץ הדם
שינויים בסגנון החיים ובתזונה יכולים להפחית את לחץ הדם
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא פנימית, קרדיולוגיה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
המומחים הכי מבוקשים לפנימית, קרדיולוגיה:
פרופ' ערן לשם
מומחה להפרעות קצב וקוצבים, מנהל היחידה להפרעות קצב במרכז הרפואי הלל יפה חדרה
ד"ר יבגני מירושניק
מנהל יחידה לסיעוד מורכב של יחידת אשפוז בית מחוז שרון שומרון של קופ"ח כללית, יועץ גריאטריה בכיר, שרותי בריאות כללית מחוז שרון שומרון
ד"ר רני ברנע
מומחה לנוירולוגיה ווסקולרית ורפואה פנימית, מנהל המרכז למניעת שבץ מוחי בבי"ח בילינסון
ד"ר רונן ברנר
אונקולוג ומומחה ברפואה פנימית, החולים אינם מקרים מורכבים הם אנשים. המחלה מורכבת והטיפול חייב להיות אישי ומדויק
ד"ר יבגני פרבר
מומחה לנפרולוגיה ויתר לחץ דם | מנהל מכון נפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית חולים "פוריה" | אפשרות להחזר כספי מחברות הביטוח הפרטיות
ד"ר אריה לורין שוורץ
רופא בכיר מנהל תחום קיצוב והפרעות קצב ביחידה להפרעות קצב, אלקטרופיזיולוגיה, המערך הקרדיולוגי, המרכז הרפואי תל אביב (איכילוב)
ד"ר גדי שלומאי
מומחה לרפואה פנימית, אנדוקרינולוגיה, סוכרת ומחלות עצם, מנהל מרפאה פרטית רב תחומית
פרופ' אבישג לייש פרקש
מנהלת היחידה להפרעות קצב וקוצבים בבי"ח האוניברסיטאי אסותא אשדוד הציבורי וסגנית מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים
ד"ר אוריאל כ"ץ
מנהל מכון הלב לילדים, בית החולים לילדים אדמונד ולילי ספרא, המרכז הרפואי שיבא, תל השומר
פרופ' שמחה מיזל
קרדיולוג בכיר ומנהל המערך הקרדיולוגי, המרכז הרפואי מעייני הישועה בני ברק
ד"ר דוד חובל
מומחה לפנימית ולגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד | מנהל מחלקת פנימית בבית החולים וולפסון
פרופ' צופיה איש שלום
מומחית ברפואה פנימית באנדוקרינולוגיה סוכרת ומחלות עצם מטבוליות (אוסטיאופורוזיס) | פרופ’ חבר קליני בדימוס בפקולטה לרפואה של הטכניון
ד"ר מרקוס יעקובוביץ
רופא בכיר במכון למחלות דרכי העיכול והכבד במרכז הרפואי איכילוב ת"א | אפשרות לקבלת החזר מחברות הביטוח הפרטיות
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא פנימית, קרדיולוגיה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
מחקר חדש המתפרסם בגיליון האחרון של ה Journal o the American
Medical Association.
כ 25% מהמבוגרים בארה"ב סובלים מיתר לחץ דם (Hypertension), אשר
מהווה גורם סיכון למחלות לב. יחד עם זאת, סיכון מוגבר למחלות לב
נראה גם אצל אנשים עם לחץ דם גבוה מן התקין אשר עדיין לא הגיע לרמה
של יתר לחץ דם. שינויים בסגנון החיים ובתזונה מומלצים לכל אלו
הסובלים מלחץ דם גבוה, אולם עדיין לא נחקרו השפעות השילוב של שני
גורמים אלו.
במחקר זה נבדקו השפעותיהם של שינויים שונים בסגנון החיים על לחץ
הדם הגבוה של המשתתפים. קבוצה אחת נהגה על-פי ההמלצות המקובלות
לשינוי סגנון החיים לבעלי לחץ דם גבוה, לדוגמה: ירידה במשקל, ירידה
בצריכת המלח, ופעילות גופנית מוגברת. קבוצה שניה נהגה על-פי המלצות
אלו בתוספת תוכנית תזונתית מיוחדת להפחתת לחץ הדם. על-פי תוכנית זו,
פירות, ירקות ומזון דל שומן מחליפים מזון עתיר שומן ועתיר קלוריות.
קבוצה שלישית קיבלה הדרכה כללית לגבי גורמים שונים שעלולים להשפיע
על לחץ הדם, ולא נהגה על-פי תוכנית מסוימת.
בכל שלושת הקבוצות נראתה ירידה בלחץ הדם לאחר שישה חודשים. ההשפעה
הגדולה ביותר נראתה אצל אלו אשר סבלו מיתר לחץ דם (להבדיל מלחץ דם
גבוה מהתקין). ליותר מחצי מהמשתתפים אשר שינו את סגנון החיים שלהם
היה לחץ דם תקין לאחר שישה חודשים, יותר מאשר לאלו אשר קיבלו הדרכה
כללית בלבד. למרות שלהמלצות המיוחדות לתזונה תקינה היתה השפעה כלשהי
על הורדת לחץ הדם, הבדלים גדולים יותר בתוצאות נראו רק כאשר השוו כל
אחת משתי הקבוצות שפעלה על-פי תוכנית לשינוי סגנון החיים עם הקבוצה
שקיבלה הדרכה כללית בלבד.
החוקרים מסכמים כי שינויים אלו בסגנון החיים מפחיתים את הסיכון
למחלות לב, כמו גם את הסיכון למחלות כרוניות אחרות כגון סוכרת,
דלדול העצם (אוסטאופורוזיס), וייתכן שגם סרטן.
JAMA 2003;289:2083-93
https://jama.ama-assn.org/cgi/content/abstract/289/16/2083
[29/04/2003]
האם המאמר עניין אותך?