פורום ניתוחי לב - עמוד 26
גולשים יקרים, מענה לשאלות חדשות יתאפשר במגוון הפורומים האחרים.
ספורט ספורטאית 24/06/2017 | 11:07שלום. בת 52. בריאה בד"כ. באקו לב אובחן מסתם מיטרלי עם עלים מעובים צניחה של עלה אחורי ואי ספיקה קלה-בינונית. האם ניתן במצב זה להמשיך לבצע ספורט אינטנסיבי (ריצה של 10 קמ על בסיס קבוע)?פתח בחלון חדש
תשובת מומחה אי-ספיקה מיטרלית קלה-בינונית ד"ר דוד יעקובי 28/06/2017 | 05:51שלום רב, המצב הרפואי כפי שתיארת מחייב מעקב קבוע ומסודר אחר התקדמות המחלה לצורך איזון תרופתי נכון והתערבות עתידית אפשרית. בכל הנוגע לפעילות גופנית יש להתייעץ עם הרופא/הקרדיולוג המטפל, לפניו מונח כלל החומר הרפואי, באפשרותו לבצע בדיקה גופנית כוללת וידועה לו ההיסטוריה הרפואית שלך. הכל תלוי בעד כמה הלב שלך יכול להגיב למאמץ גופני, קרי- כמה רזרבה יש לו על מנת להעלות את תפוקתו בעת הצורך. בברכה, ד״ר דוד יעקובי
המוגלובין נמוך לאחר ניתוח מעקפים אמורד 13/06/2017 | 08:33בעלי עבר ניתוח מעקפים לפני כשלשה שבועות וחצי. לאחר הניתוח ולמרות שלשה מנות דם שקיבל ההמוגלובין שלו נותר נמוך - 9.5 בבדיקה האחרונה מלפני יומיים. הרופא המליץ על כמות גדולה של בשר בקר וכבד לתקופה של כחודש,ולהתייחס לזה כאל תרופה. לדעתו עדיף שיתחזק קודם ואחר כך נדאג לכולסטרול. אני קצת חוששת מזה ומעדיפה תזונה עתירת ברזל במידה ואולי תוספת של כדורי ברזל. האם ניתן להוסיף לו גם כדורי ברזל? יש מספר כאלו בשוק לא יודעת מה מתאים לו. תודהפתח בחלון חדש
תשובת מומחה אנמיה לאחר ניתוח מעקפים ד"ר דוד יעקובי 13/06/2017 | 08:52שלום רב, לאנמיה (המוגלובין נמוך) לאחר ניתוח מעקפים יכולות סיבות רבות, כולל; אובדן דם במהלך ולאחר הניתוח, נטילת בדיקות דם רבות לאחר הניתוח, מיהול של הדם בשל עודף נוזלים שהגוף צובר בימים/שבועות שלאחר הניתוח. מעבר לסיבות אלה ישנן סיבות אחרות הקשורות לתהליך ייצור כדוריות הדם שיכול להיות מדוכא לאחר הניתוח. הייתי בשלב זה לוקח את המלצת הרופא, דואג לחזור לביקור אצל הרופא המדובר בעוד 10 ימים, לחזור על ספירת דם בימים הקרובים, להרבות באכילת בשר אך כמובן גם על תזונה מאוזנת. בנוסף, ולאחר בדיקה של הרופא המטפל, לשקול שינוי בטיפול התרופתי בעיקר בכל הנוגע למשטר הנוזלים והמשתנים. אפשר להוסיף כדורי ברזל אך יש לזכור כי האפקט שלהם אינו מידי (שבועות-חודשים) וכי תופעות לוואי, כגון עצירות, יכולות להיות לא נעימות בעיקר לאחר ניתוח לב. שוב, אין מולי את התמונה המלאה כולל רשימת התרופות ולכן את ההחלטות הללו צריך לקבל הרופא המטפל. בברכה, ד״ר דוד יעקובי
אאורטה בטנית דפנה 10/06/2017 | 21:07בעלי עשה בדיקת אולטרה סאונד באורטה הבטנית וקבל תשובה כי הרוחב המכסימלי הוא 1.45 ס"מ. האם זה מעיד על הסתיידות או שזו מידה נורמלית. בעלי בן 68. תודה דפנהפתח בחלון חדש
תשובת מומחה אאורטה יורדת בטנית ד"ר דוד יעקובי 12/06/2017 | 12:14דפנה שלום, הקוטר שציינת הינו יחסית נמוך, קל וחומר אצל גבר. הדבר יכול להיות ממספר גורמים אך טרם הסקת מסקנות הייתי מציע לפנות למנתח כלי-דם אשר יבחן את התמונה במלואה (כולל הסיבה לביצוע הבדיקה) וימליץ על המשך הבירור. ישנן לפעמים וריאציות אנטומיות כאשר האאורטה הינה בעלת קוטר נמוך מן המקובל אך כאמור יש לראות את התמונה הכוללת ולא לתת המלצות על רגל אחת. בברכה, ד״ר דוד יעקובי
ייעוץ לאחר אקו לב עדי 07/06/2017 | 21:03בן 49 , 181cm/85kg . בריא בד"כ . לאחרונה בעקבות פעימות מוקדמות בזמן האוכל ביצעתי בדיקות א.ק.ג והולטר 24 ש . בדיקת א.ק.ג. תקינה ובדיקת הולטר הראתה כמה פעימות מוקדמות שהקרדיולוג לא התייחס אליהן , ושלח אותי לבדיקת מאמץ ואקו לב . בדיקת המאץ תקינה לחלוטין . בבדיקת אקו לב נתגלו בעיקר הרחבות של שורש האורטה והאורטה העולה . להלן תוצאת האקו : אורטה עולה 45 מ"מ שורש האאורטה 45 מ"מ פרוזדור שמאלי 36 מ"מ שטח הפרוזדור השמאלי 18 מ"מ קוטר חדר שמאלי בזמן דיאסטולה 54 מ"מ עובי המחיצה הבין חדרית-פרוקסימלי 10 עובי החיצה הבין חדרית 10 מ"מ עובי דופן אחורית 8 מ"מ מקטע פליטה מוערך של חדר שמאל 55-64 סיכום : MODERATELY DILATED AORTIC ROOT . ASCENDING AORTA MILDLY DILATED AORTIC ARCH NORMAL SYSTOLIC AND DIASTOLIC VENTRICULAR FUNCTION NONTHICKENED TRICUSPID AORTIC VALVE MIN.AR NORMAL SYSTOLIC RIGHT VENTRICULAR FUNCTION NORMAL SIZE OF THE CARDIAC CHAMBERS אציין שאין לי סכרת ומעולם לא נמדדו לי ערכי כולסטרול וטריגצילירידים גבוהים . לחץ הדם 120/80 . ואני מרגיש טוב מאוד ובכושר טוב . אני מודאג מאוד מהרחבת האורטה שנפלה עליי בהלם רב . אבקש נא את התייחסותך למצבי , ואיך אפשר להמשיך הלאה בחיים , האם אזדקק לניתוח באיזשהו שלב בחיי . האם התפתחו לאחרונה / יתפתחו שיטות אחרות להחלפת שורש האורטה והאורטה העולה שהן לא פולשניות .פתח בחלון חדש
תשובת מומחה הרחבת האאורטה ד"ר דוד יעקובי 08/06/2017 | 12:16עדי שלום, אני מבין את הבהלה שנפלה עלייך אך בוא ניגש לעניין באופן מושכל. ראשית נתחיל מזה שאכן ישנה הרחבה של שורש האאורטה וכן של האאורטה העולה. בשלב זה המצב אינו דורש התערבות דחופה אך יש לבדוק מספר נקודות וכן לבצע מעקב על בסיס קבוע. עלייך להיות במעקב של קרדיולוג וכבר בשלב הראשוני לשלול גנטיקה של מחלות רקמת חיבור. אני מציין עובדה זו מכיוון שלאנשים עם מחלה של רקמת חיבור הרף בו אנו מחליטים על ניתוח הינו נמוך יותר. לאחר שמחלות מקבוצה זו ישללו יש לבצע בדיקות אקו לב ו/או CT של בית החזה בתקופות קבועות של 6-12 חודשים. לגודל האבסולוטי חשיבות גדולה אך בעיקר לקצב ההרחבה יחסית לבדיקות קודמות. לסיכום, גש לקרדיולוג המטפל על מנת שיקבע איתך תכנית לבדיקות תקופתיות וכן יבדוק האם יש צורך באיזון לחץ-דם אגרסיבי על מנת להאט/לעצור את קצב ההרחבה. בברכה, ד״ר דוד יעקובי
חולשה בגפיים לאחר ניתוח לב מעקפים ורדית 05/06/2017 | 05:32שבועיים וחצי לאחר ניתוח מעקפים. לפני שלשה ימים (שבועיים לאחר הניתוח) הוצאו בניקור נוזלים מהריאה (כ-1.7 ליטר) וקבל טיפל תומך בקולכצין. מתלונן על תחושת חולשה בגפיים הן ברגליים והן בידיים שמעירות אותו והוא אינו יכול להירדם. וכתוצאה מכך נוטל אופטלגין כדי להירדם. קראתי שזו אחת התופעות של הקולכחצין. האם עליו להפסיק מיד את התרופה? מקווה שלא נעשה כבר נזק.פתח בחלון חדש
תשובת מומחה קולכיצין ד"ר דוד יעקובי 06/06/2017 | 17:38ורדית שלום, התופעה אשר תיארת אכן ידועה במהלך נטילת הקולכיצין אך אל לנו לשכוח כי לפני 3 ימים עדיין היה נוזל בכמות נכבדת מסביב לאחת הריאות, מצב אשר יכול לקרות לאחר ניתוח מעקפים ללא סיבה מיוחדת אך יכולות להיות לו גם סיבות אחרות כגון: אי ספיקה לבבית, אי ספיקת כליות, זיהום, דימום וכו׳. (הרשימה הינה חלקית בלבד) לאור האמור לעיל נקודתי היא כי קל מאוד לייחס את התופעה לקולכיצין אך קודם יש לשלול סיבות אחרות. בהמשך לשאלתך לגבי הפסקת הקולכיצין הייתי ממליץ להתייעץ עם הרופאים המטפלים במחלקה הרלוונטית בשלב זה וכמובן עם המנתח אשר מכיר את המטופל הרבה יותר טוב ממני. בברכת רפואה שלמה, ד״ר דוד יעקובי
הגבלת גבהים בטיול עמיר 03/06/2017 | 13:28אני בן 55, ברצוני לנסוע לקירגיסטן בטיול גיפים מאורגן. במהלך הטיול יהיו מעברי הרים בגבהים בין 3000-4000 מטר. בשנת 2008 עברתי ניתוח החלפת מסתם אורטלי במסתם תותב ונוטל קבוע קומדין. מצב בריאותי טוב מאד , עוסק בספורט והמסתם ומפל הלחצים במצב תקין. האם שהייה בגבהים הנ"ל מסוכנת לי וכדאי לי לוותר על הטיול ?פתח בחלון חדש
תשובת מומחה טיול לאחר ניתוח מעקפים ד"ר דוד יעקובי 06/06/2017 | 17:28עמיר שלום, כמובן שלא אוכל לקבוע עבורך בכל הנוגע להחלטת נסיעה אך אנסה להבהיר כמה נקודות באופן כללי. שתי השאלות אשר אמורות להדאיג אותנו הינן: 1) סכנת נפילה/חבלה קהה אשר בשילוב עם הקומדין אשר הינך נוטל יכולה לגרום לדמם לא רצוי. 2) תפקוד הלב והריאות אצלך במצב בסיסי ומה אנו מצפים שיקרה למישהו במצבך בגובה שתיארת. על שתי השאלות הנ״ל יכול לענות הרופא המטפל שלך ו/או הקרדיולוג אשר עוקב אחרייך. כמובן שעצם העובדה שאין מפל על פני המסתם והינך עוסק בפעילות גופנית תשפיע על קבלת ההחלטות של הרופא המטפל. בברכה, ד״ר דוד יעקובי
ניתוח מעקפים לגבר בן 47 רונה 27/05/2017 | 15:57שלום רב, בעלי עבר השבוע ניתוח מעקפים לא מתוכנן. הגיע לבית חולים לאחר התקף לב קל. עבר צינטור והומלץ לו על ניתוח מעקפים. בוצעו 5 מעקפים. ראיתי שלקחו לו עורק מהרגל. בעלי בריא ואין לו מחלות רקע. עסק בספורט, משקל תקין, לא מעשן, הקפיד על תזונה נכונה ובכל זאת .... קראתי באינטרנט שהיום כבר לא משתמשים בורידים מהרגלים לצורך פרוצדורה זו אלא משתמשים בורידים מהידיים ובית החזה. אני ממש מודאגת ומוטרדת עם עצמי. אז למה לבעלי השתמשו בורידים מהרגלים. תודה רבהפתח בחלון חדש
תשובת מומחה ניתוח מעקפים ד"ר דוד יעקובי 29/05/2017 | 11:56רונה שלום, התשובה מעט מורכבת יותר ממה שנדמה, אנסה להבהיר כמה נקודות. בהנחה שניתוח המעקפים לא בוצע על בסיס דחוף (קרי- ניתוח אלקטיבי) נעבור על מספר נושאים. 1) נכון, מעדיפים היום להשתמש פחות בורידים מהרגליים מהסיבה שלאחר 10 שנים רק 60% מאותם מעקפים נשארים פתוחים. 2) נכון גם ששימוש במעקפים עורקיים (מתוך בית החזה ומן הידיים) יכול, במקרים רבים, להחזיק יותר זמן. 3) שתי הנקודות הנ״ל אינן שוללות ובטח שלא הופכות את השימוש במעקפים ורידיים ללא לגיטימי או אסור. רק על מנת לסבר את האוזן- בארה״ב רוב המעקפים המבוצעים עד היום הינם ורידיים. כהתייחסות כללית בלבד למקרה של בעלך- במקרה זה בוצעו 5 מעקפים. (די נדיר לראות ניתוח עם 5 מעקפים ללא שימוש בורידים) 2 השאלות החשובות הינן: א) כמה מעקפים ורידיים בוצעו? (1/5, 2/5, וכו׳) ב) לאיזה טריטוריות של הלב הופנו המעקפים הורידיים (שאלה חשובה מאוד שלא ניכנס לעיקריה בפורום זה) לסיכום- מכיוון שאין מולי את כלל הנתונים לא אוכל להתייחס למקרה פרטני זה אך אוסיף ואומר שרמת ניתוחי הלב בארץ הינה גבוהה ביותר ואין לי ספק שבעלך קיבל טיפול שהותאם למצבו הרפואי. ניתן לשאול את השאלות הללו גם את הרופא המנתח. בברכה, ד״ר דוד יעקובי
ניתוח מעקפיםרונה 02/06/2017 | 06:13תודה רבה על התשובה הניתוח היה לאחר התקף לב ולא אלקטיבי נלקחו 2 עורקים מבית החזה ו3 מהרגלים ועכשיו אני מבוהלת ביותר- פחות מ 10 שנים הוא יזדקק לניתוח חוזר? מה עלינו לעשות לאיתור מוקדם ? הוא בסהכ בן 46. בריא לחלוטין לפני האירוע, לא מעשן, מתעמל, תזונה בריאה. תודה רבה שוב
תשובת מומחה ניתוח מעקפים לאחר התקף לב ד"ר דוד יעקובי 02/06/2017 | 11:03שוב שלום, ממש אין צורך להיבהל, אחזור על עיקרי הדברים. בעלך עבר ניתוח (מבלי לדעת את כל הפרטים) הנחשב לניתוח טוב, בו השתמשו בשני עורקי בית החזה אשר אמורים להשאר פתוחים בסבירות של 90-99% לעשר השנים הבאות. מניסיון אוסיף כי המעקפים העורקיים בדרך כלל מתחברים לעורקים החשובים ביותר של הלב אשר אמורים לשמור על המטופל מאירועים חוזרים של תעוקת חזה / התקף לב וגם להאריך את החיים. רוב המרכזים כיום לא משתמשים בעורק הרדיאלי מן היד ולכן שימוש בשני עורקי חזה (לצערנו אין יותר מכך) ו-3 ורידים אמורים לתת מענה טוב ומיידי לצורכי הלב. לאן הטרשת הבסיסית וכן המעקפים יתפתחו בשנים הקרובות תלוי בהרבה גורמים ביניהם אורח חיים בריא והקפדה על הטיפול התרופתי. שוב, בשלב זה אין מה לדאוג ונראה כי בעלך עבר ניתוח מוצלח על סמך המעט שידוע לי. ניתן לשאול שאלות נוספות את הרופא המנתח ו/או הקרדיולוג המטפל. בברכה, ד״ר דוד יעקובי
בדיקה אקו-קרדיוגרפיה פ.ס 29/05/2017 | 10:26ביצעתי אבלציה בשנת 2014 עקב פרפור ורפרוף פרוזדורים אושפזתי במצב של אי ספיקת לב תפקוד 20% בלבד היום עשיתי בדיקת אקו והממצאים הם כדלקמן : הרחבה קלה של הסינוסים האאורטלים. עליה שמאלית תקינה.חדרימיןתקין.חדר שמאל ברוחב תקין עם תפקוד גלובלי ואזורי תקין.אס"ק מיטרלית מינימלית.אס"ק אאורטלית מינימלית.אס"ק טריקוספידלית מינימלית. לחץ ריאתי תקין . הפרעה ברלקסציה . הודגמה אנויריזמה של המחיצה בין עליתית . האם אפשר להסביר את הממצאים בשפה פשוטה שנבין על מה מדובר . תודה .פתח בחלון חדש
תשובת מומחה אקו לב (ד״ר דוד יעקובי) ד"ר דוד יעקובי 29/05/2017 | 12:02שלום רב, אתחיל מזה שיחסית למישהי עם תפקוד לבבי של 20% לפני כ-3 שנים האקו בהחלט מעודד. כמובן שלא אוכל להתייחס לדברים שכן אין לי את האקו מול העיניים אבל בגדול האקו מראה על תפקוד לבבי טוב וללא בעיה פתולוגית קשה. כנראה שהאקו של ה-20% היה בנקודת הזמן של הפרפור אשר הוריד את תפוקת הלב בצורה משמעותית. כמובן שהאקו האחרון אינו מושלם ולכן אמליץ על פנייה לרופא המטפל על מנת לקבל תשובות קונקרטיות. בברכת רפואה שלמה, ד״ר דוד יעקובי
דפיברילטור לבית למקרה חירום דני 22/05/2017 | 07:18שלום, האם כדאי לרכוש דפיברילטור לבית ליתר בטחון למקרה חירום? בפרט אמא שלי אחרי ניתוח לתיקון מסתם + MAZE אז הייתי מעוניין לדעת האם כדאי בכל מקרה להחזיר מכשיר זה בבית (בלי או עם קשר לניתוח). האם נדרשת הכשרה לשימוש בו? האם אפשר לקנות אותו בארה"ב או שיש יתרון לקניה בארץ? תודה רבה מראש על התשובות!פתח בחלון חדש
תשובת מומחה דפיברילטור ביתי ד"ר דוד יעקובי 22/05/2017 | 13:46דני שלום, אכן ישנן חברות המציעות מכשירים ביתיים הנחשבים, יחסית, קלים להפעלה. אפשר להשתמש במכשיר לאחר הכשרה לא ארוכה בשל העובדה שהוא הונדס בצורה זו. אינני רואה חובה להחזיק מכשיר כזה בבית אבל מנסיוני אוסיף כי במקרה הצורך ובהתוויות המתאימות יכול להציל חיים. לגבי המקום לקנות את המכשיר לא אוכל להמליץ אך חיפוש פשוט באינטרנט יעלה תוצאות מידיות. בברכה, ד״ר דוד יעקובי
ניתוח מעקפים לב פועם אמורד 02/05/2017 | 20:05מהן היתרונות ולמי מתאים ניתוח מעקפים בלב פועם לעומת הנשמה במכונת לב ריאה?פתח בחלון חדש
תשובת מומחה ניתוח על לב פועם OPCABG ד"ר דוד יעקובי 22/05/2017 | 09:06אמורד שלום, הנושא הינו רחב מאוד וקשה לדון עליו על רגל אחת, אנסה לתת מעט נקודות: 1) ישנם מרכזים בעולם אשר מנתחים בשיטה זו (מבלי לעצור את הלב) את רוב מטופליהם באחוזי הצלחה גבוהים מאוד כמעט ללא קשר לאופי המטופל. 2) ישנם מרכזים שמעדיפים להשאיר שיטה זו לחולים מובחרים (אי ספיקת כליות, אי ספיקה נשימתית, תפקוד לבבי ירוד מאוד, ניתוח קצר מאוד וכו׳) ומנתחים את רב החולים תוך שימוש במכונת לב-ריאה. 3) כל ניתוח ללא שימוש במחזור חוץ גופי יכול להיות מומר לניתוח עם שימוש במכונת לב-ריאה כמעט בכל שלב שלו ולפי יציבותו של החולה במהלך הניתוח. 4) כמות הניתוחים הגלובלית מסוג זה עלתה בהדרגה עד שנת 2007 והחלה לרדת מאז. 5) לסיכום, הכל תלוי בנסיונו של המנתח ובפרופיל המנותח. בברכה, ד״ר דוד יעקובי


פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפולי פוריות
פורום טיפולי פוריות מנוהל ע"י פרופ' יעקב אשכנזי, מומחה בתחום הפריון, פוריות האישה, פוריות הגבר והפריה חוץ גופית. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום טיפולי פוריותפורוםהריון ולידה
פורום הריון ולידה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום הריון ולידהפורוםפסיכיאטריה
בפורום פסיכיאטריה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום פסיכיאטריהפורוםגניקולוגיה
בפורום גינקולוגיה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גניקולוגיהפורוםגסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים
בפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדיםפורוםחרדה
בפורום חרדה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום חרדה

פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
מערכת אינפומד