דיסאוטונומיה
פורום כאבי ראש ומיגרנה
פרופ' שלומית יוסט-כץ
פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה נוירולוגית בכירה. בוגרת ביה"ס לרפואה תל אביב. מומחית בנוירולוגיה ובנוירואונקולוגיה. התמקצעות בכאבי ראש. פירסמה מאמרים רבים בעיתונות מקצועית. מקבלת מטופלים בגבעת שמואל. פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה נוירולוגית בכירה במרכז הרפואי רבין (קמפוס בילינסון) ומנהלת היחידה לנוירו-אונקולוגיה במרכז דוידוף לסרטן (אשר במרכז רפואי רבין). נוירו-אונקולוגיה הינו מקצוע העוסק בגידולי מערכת העצבים ובמכלול הבעיות הנוירולוגיות בקרב חולי סרטן. פרופ' שלומית יוסט-כץ נבחרה ע"י מרכז רפואי רבין ונסעה להתמחות על בת שנתיים וחצי בנוירו-אונקולוגיה במרכז הסרטן MD ANDERSON אשר הינו מרכז הסרטן הגדול ביותר בארצות הברית. במסגרת עבודתה כנוירו-אונקולוגית פרופ' יוסט מטפלת בחולים עם מגוון בעיות: * גידולי מוח ראשוניים * גידולי מוח משניים - גרורות * סיבוכים נוירולוגיים בקרב חולי סרטן הכוללים: נוירופתיות משנית לטיפול כימותרפי פרכוסים משנית לגרורות מוחיות תופעות לוואי נוירולוגיות כתוצאה מטיפול כימותרפי וקרינתי חסרים נוירולוגיים וכאב משנית לגרורות גרמיות (cord compression) אירועים תרומבואמבוליים תסמונות פרהנאופלסטיות בנוסף, פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה רופאה בכירה במרפאה לכאב ראש בבית החולים בילינסון. במסגרת מרפאה זאת מטפלת בחולים עם כאבי ראש כגון: * מיגרנה * TENSION HEADACHE * CLUSTER HEADACH * כאבי פנים * HEMICRANIA CONTINUA * TRIGEMINAL NEURALGIA בנוסף לעיסוקיה העיקריים, ממשיכה פרופ' יוסט-כץ לעבוד כנוירולוגית כללית ומטפלת במגוון רחב של חולים עם בעיות נוירולוגיות שונות. פרופ' יוסט-כץ זוכה להערכה רבה מצד מטופליה.
דיסאוטונומיה (לת) ליאור 26/10/2025 | 09:08אני יפרט לפני כ 9 חודש התחלתי לא להרגיש טוב לחץ בחזה סחרחורת לאחר כחודש הרגשה, במיטה בצהריים לחץ בחזה חולשה חזקה בדיקה בקופת חולים אקג תקין דופק 138 הזמין הרופא אמבולנס בדיקה באמבולנס אקג תקין לחץ בחזה דופק 138 בדיקה במיון אקג תקין בדיקות דם תקין צילום חזה תקין שיחררו הביתה ולאחר כמה ימים הרגשתי טוב יותר לאחר כ3 חודש בדיקות עשיתי אקו לב תקין אקג 24 שעות תקין לאחר מספר חודשים שוב הרגשה לחץ בחזה ובחודשיים אחרונוץ לחץ בחזה סחרחורות בדיקת אקג בזמן סחרחורת במרפאה תקין ואחרי זה ניהיה רק סחרחורת והלחץ בחזה עבר אחר כך שוב חזר סחרחורת קבוע במשך כ 3 שבועות לפני כ חודשיים לא הרגשתי טוב לחץ בחזה סחרחורות בערב הלכתי למרפאה אקג תקין בבוקר הלכתי למיון אקג תקין בדיקות דם תקין צילום חזה תקין דר לפני כ25 ימים הרגשתי לחצים חזקים בחזה שמרגיש אותם לסירוגין כבר כמה שבועות הלכתי שוב למיון בדקו אקג בדיקות דם אמרו הכול תקין ושיחררו בדרך חזרה הביתה הרגשתי לחץ עדיין בחזה והצטרפה סחרחורת חזקה הגעתי הביתה עדיין לא הרגשתי טוב והם כתבו לי במיון אם יש החמרה לחזור הרגשתי סחרחורת לא יכלתי לעמוד לשבת הזמנתי אמבולנס הגיע טיפול נמרץ חיברו אותי לאג מסרו שהכול תקין הלחץ בחזה והסחרחורת נרגעו ונסענו לבית חולים בזמן נסיעה כחצי שעה הייתי מחובר רצוף לאקג ומדי פעם הייתי מרגיש לחצים בחזה כאב בחזה ואמרתי לפארמדיק והוא מסר שהוא מסתכל על המסך של האקג והוא מראה שהכול תקין כן הרגשתי במהלך נסיעה פעימה מוקדמת ואמרתי לפארמדיק עכשיו אני מרגיש כמו דפיקה בלב הוא אומר נכון אני רואה על מסך האקג היה לי 4 פעימות מוקדמות במהלך חצי שעה נסיעה הוא אמר שזה תקין לחלוטין וכול הנסיעה חצי שעה אקג תקין רק דופק מהיר כנראה מלחץ הגענו למיון רופא אחר במיון בדק אותי עשו שוב אקג אמרו הכול תקין ביקשתי שקרדיאולוג יבדוק אותי במיון הם לא יסכימו אמרו בקהילה תלך לקרדיאולוג ותעשה מבחן מאמץ הם אמרו אין לך שום דבר מסוכן ושיחררו אותי אם דופק 130 מה לפי דעתך זה יכול להיות בן 40 משקל 118 גובה 185 כלוסטרן רע 165 כולסטרול טוב 43 סוכר סביב 105 אחרי צום יש לציין לפני שבועיים וחצי הייתי אצל נירולוג בדק אותי מסר הוא לא מוצא כלום אבל נתן לי הפניה לMRI מוח ןבדיקות דם ויטמינים ויש לי גם הפניה מרופא משפחה דופלקס עורקי צוואר לפני מספר ימים עשיתי דופלקס עורקי צוואר התשובה תקין דופלקס עורקי צוואר הרופא במיון אמרה לי שלפי דעתו זה לחץ מתח סטרס ולא בעיה לבבית הסחרחורת קבועות לפעמים בעוצמה חלשה יותר לפעמים חזק יותר מתחזק סחרורת לפעמים במאמץ ולפעמים לא ובישיבה ועמידה מתחזק לפעמים וגם כאב ראש יש לפעמים לוחץ אצלי בבית יש מכשיר קטן שמודד דופק גם וגם חמצן ברגע שאני בשכיבה אני שם אותו על האצבע והוא מראה דופק סביב 85 ברגע שעובר לעמידה הדופק עולה תוך כ 20 שניות ל 115 ואז לאט לאט יורד וזה לא קבוע לפעמים דופק עולה קצת בשינוי תנוחה לדוגמא מ 90 ל 111 משכיבה לעמידה ותוך כ 20 שניות מתחיל לרדת ל 104 כתבתי את כול השתלשלות האירועים שכתבתי פה לchatgpt שכתב שהכי סביר שהבעיה שלי זה דיסאוטונומיה מסוג pots מה לדעתך זה יכול להיות ורק להוסיף לפעמים אפילו במאמץ קטן של הליכה של חצי דקה בלבד דופק יכול להיות 130 ויותר כבר חודשיים רצוף סחרחורות הלחץ בחזה נחלש הסחרחורת מתחזקת במאמץ קל לפעמים ובעמידה ושכיבה, ואני מושבת לא יכול לתפקד בעוד מספר ימים יש לי mri מוח,יש לציין שהיה יום אחד במהלך החודשיים זה הרגיש שזה הכול עבר והרגשתי יחסית טוב ואחרי יום הכול חזר והיה גם מספר ימים בודדים שזה עבר לכמה שעות וחזר תודההוסף תגובה
נושאים מרכזיים
מחלות קשורות
-
דלקת קרום המוח
-
נוירופיברומטוזיס
בדיקות קשורות
-
חומצה ולפרואית בדם
-
צפלוגרם
תרופות קשורות
-
קלוראזפאט
-
ארגוטאמין
מונחים קשורים
-
איבר סופני
-
גולגולת
רופאים בתחום

ד"ר מיה גרטי אופיר נוירולוגיה
מומחית בנוירולוגיה ובנוירואימונולוגיה,מנהלת המחלקה הנוירולוגית בבית חולים בני ציון

ד"ר דוד אוריון נוירולוגיה
4.9 ( 18 חוות דעת )
"מיום הראשון שנכנסתי לדר אוריון הבנתי שנכנסתי לרופא שמבין ענין ושולט במה שיש לי וזה מקנה סופר ביטחון בזמן קצר פתר כל בעיה שצצה לי כל החברים שלי כבר יודעים מזה ד"ר אוריון"
פורומים נוספים בתחום
פורוםכאבי ראש ומיגרנה
פורום כאבי ראש ומיגרנה מנוהל ע"י ד"ר שלומית יוסט-כץ, נוירולוגית בכירה ומנהלת היחידה לנוירו-אונקולוגיה בבלינסון. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום כאבי ראש ומיגרנהפורוםטיפולי קנאביס בילדים
בפורום טיפולי קנאביס בילדים ניתן להתייעץ עם ד"ר ורוניקה צ'רנוחה, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפולי קנאביס בילדים

פרופ' שלומית יוסט-כץ
ד"ר ורוניקה צ'רנוחה