פורום כאבי ראש ומיגרנה - עמוד 22
פרופ' שלומית יוסט-כץ
פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה נוירולוגית בכירה. בוגרת ביה"ס לרפואה תל אביב. מומחית בנוירולוגיה ובנוירואונקולוגיה. התמקצעות בכאבי ראש. פירסמה מאמרים רבים בעיתונות מקצועית. מקבלת מטופלים בגבעת שמואל.
פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה נוירולוגית בכירה במרכז הרפואי רבין (קמפוס בילינסון) ומנהלת היחידה לנוירו-אונקולוגיה במרכז דוידוף לסרטן (אשר במרכז רפואי רבין).
נוירו-אונקולוגיה הינו מקצוע העוסק בגידולי מערכת העצבים ובמכלול הבעיות הנוירולוגיות בקרב חולי סרטן.
פרופ' שלומית יוסט-כץ נבחרה ע"י מרכז רפואי רבין ונסעה להתמחות על בת שנתיים וחצי בנוירו-אונקולוגיה במרכז הסרטן MD ANDERSON אשר הינו מרכז הסרטן הגדול ביותר בארצות הברית.
במסגרת עבודתה כנוירו-אונקולוגית פרופ' יוסט מטפלת בחולים עם מגוון בעיות:
* גידולי מוח ראשוניים
* גידולי מוח משניים - גרורות
* סיבוכים נוירולוגיים בקרב חולי סרטן הכוללים:
נוירופתיות משנית לטיפול כימותרפי
פרכוסים משנית לגרורות מוחיות
תופעות לוואי נוירולוגיות כתוצאה מטיפול כימותרפי וקרינתי
חסרים נוירולוגיים וכאב משנית לגרורות גרמיות (cord compression)
אירועים תרומבואמבוליים
תסמונות פרהנאופלסטיות
בנוסף, פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה רופאה בכירה במרפאה לכאב ראש בבית החולים בילינסון.
במסגרת מרפאה זאת מטפלת בחולים עם כאבי ראש כגון:
* מיגרנה
* TENSION HEADACHE
* CLUSTER HEADACH
* כאבי פנים
* HEMICRANIA CONTINUA
* TRIGEMINAL NEURALGIA
בנוסף לעיסוקיה העיקריים, ממשיכה פרופ' יוסט-כץ לעבוד כנוירולוגית כללית ומטפלת במגוון רחב של חולים עם בעיות נוירולוגיות שונות. פרופ' יוסט-כץ זוכה להערכה רבה מצד מטופליה.
-
טופיתרים 25 מג
דינה 21/06/2016 | 10:55שלום רב, הייתי מטופלת בסלואו דרלין 80 מג במשך כשנתיים ולאחרונה הפסיקו לייצר אותו. הנוירולוג המליץ לי לנסות תרופה בשם טופיתרים 25 מג ואמר שתופעות הלוואי היחידות הן ירידה במשקל וזרמים בידיים. לאחר קריאה קצרה באינטרנט התברר שתופעות הלוואי הן גדולות הרבה יותר! סיכון למחשבות אובדניות, בלבול, חוסר קואורדינציה, אבנים בכליות ועוד... בנוסף רשום שאסור להעלות את טמפרטורת הגוף. האם תופעות הלוואי האלה נפוצות? או שזה תופעות לוואי כמו כל תופעות הלוואי שרשומות על רוב הכדורים ולרוב לא מופיעות? כי הן מאוד מפחידות אותי. בנוסף, שאלתי את הרופא אם זה ישפיע על הגלולות והוא אמר שלא כי התרופה לא עוברת דרך הכבד. מהאינטרנט הבנתי שזה דווקא מוריד את יעילות הגלולות. מי צודק? כמו כן ראיתי שאסור לשתות אלכוהול, דבר נוסף שלא נאמר לי בפגישה. ודבר אחרון - האם העבודה שאסור להעלות יותר מדי את טמפ הגוף אומר שאסור לי לעשות ספורט עם הכדור? תודה מראש, דינההוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
טופיתרים
ד"ר דניאל עובד 26/06/2016 | 17:52לכל תופעת לוואי שכיחות משלה, למשך אבנים בכליות כ- 2.5%, תחושת זרמים בידיים- יותר נפוץ. לגבי יעילות הגלולות, כדאי להתייעץ עם רופא נשים. רצוי לא לשתות אלכוהול. מותר ורצוי לעשות פעילות גופנית.הוסף תגובה
-
תופעה ליווי
איילה 21/12/2022 | 09:59שלום ,אני סובלת ממיגרנה כבר יותר מ 25 שנה ,כל פעם טיפול בכדורים שונים לא עזר לי,כרגע נתנו לי "טופיתרים " כרגע קראתי עליון זה מלא תופעה ליווי ולא פשוטים מה לעשות מפחיד ....הוסף תגובה
-
-
מיגרנה כרונית קשה
ללא שם 30/05/2016 | 12:11אני חייבת עזרה והמלצה הכי מקצועית שאפשר. כי אני כבר מאבדת תקווה. אני בחורה צעירה בובלת ממיגרנה כרונית כבר כמעט שנה. יש לי מיגרנה כמעט בכל יום,בערך 20 יום מתוך חודש. טופלתי באלטרול/ט,דפלפט כרונו,קורס פרדניזון ובעוד תרופה מונעת שאני לא זוכרת את שמה משהו כמו פרונולול. להתקפים קשים אני לוקחת רילרט היחיד שעוזר לי ונותן לי שקט לכמה ימים מתוך חודש,יוצא לי לקחת בממוצע 9-10 בחודש. המצב שהגעתי אליו הוא שכנראה בגלל התרופות הרבות והרילרט עצמו כבר נהיים לי התקפים והצדירות רק עולה. אני עומדת מול שתי אופציות ולא יודעת מה להחליט- או לנסות להתחיל טופמקס(היחידה שעוד לא ניסיתי) ותוך כדי רילרט בהתקפים קשים או להתאשפז לגמילה מרילרט .. אני אישית פחות מאמינה שאם אפסיק את הכדורים לגמרי כל משככי הכאבים זה מה שיפסיק את המיגרנות,מצד שני לקיחת הרילרט באמת נראה לי גורמת לשכיחות של ההתקפים לעלות אבל איך לעזאזל אפשר חעבור שבועיים בלי שום משכך כאבים שבשבועיים האלה יביו לי לפחות 9-10 התקפים!!! וההתקפים שלי כלכך קשים זה תופס לי חצי ראש לא יכולה לפתוח את העין באותו צד כל הרקה מתפוצצת מכאבים עצמות הלחיים כואבות כלכך אפילו העורף כואב ושורף לי האוזן מבפנים עמוק ומתחתיה כואבת חזק בזמן התקף ,בקיצור-כאבי תופת. מה אתם ממליצים לי לעשות? אני כבר מיואשת ברמה שאין לתאר..:(הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
אותו נושא
אותו נושא 30/05/2016 | 19:03מחכה לתשובההוסף תגובה
-
אותו נושא
/ 02/06/2016 | 12:51עדיין מחכה לתשובההוסף תגובה
-
כאב ראש כרוני
ד"ר שלומית יוסט כץ 03/06/2016 | 09:12שלום רב, לטיפול באשפוז בסטרואידים השפעה טובה על כאב הראש ולכן עוזר בגמילה מתרופות ואין הדבר כמו להפסיק תרופות ללא סטרואידים. כמו כן בד"כ עם התחלת הטיפול בסטרואידים מתחילים גם טיפול מונע לכאב הראש. במידה ולא ניסית טיפול בטופמקס הייתי ממליצה לנסות. רפואה שלמה!הוסף תגובה
-
מיגרנה כרונית קשה המשך
המשך💆🏼 03/06/2016 | 13:36היי,קודם כל תודה רבה על תשובתך! בנוגע לטופמקס-התחלתי והיום אטול את הכדור ה-5 ..בנתיים בכל יום כולל היום התעוררתי עם מיגרנה אבל קצת יותר חלשה ונסבלת מהרגיל,אבל לא אחת כזאת שיכלתי לצאת לבלות או לעשות משהו מיותר איתה..רק דברים שהייתי חייבת.חושבת לקחת בערב רילרט אם ארצה לצאת. האם תוכלי להסביר לי מה זה האישפוז של הסטרואידים בדיוק? לא שמעתי על זה עדייןהוסף תגובה
-
-
ללא שם 03/06/2016 | 13:42חשבתי שהאישפוז בגמילה מרילרט ומכל משככי הכאבים כטיפול מונע התחלתי למיגרנות זה נטו אישפוז שלא לוקחים שום כדור ופשוט נמצאים בבית חולים תחת פיקוח של נוירולוג/רופאים. נכון הדבר? או שכן נותנים משהו לשיכוך כאב באישפוז? כי הסיבה היחידה שלא הייתי מוכנה כשהנויורלוגית הציעה לי להתאשפז זה כי אני יודעת שלא אהיה מסוגלת לסבול כאבי תופת שכאלה שבועיים רצופים בלי שום כדור שישכך..!!הוסף תגובה
-
מיגרנה
ד"ר שלומית יוסט כץ 06/06/2016 | 23:37אני חושבת שכדאי שתיפגשי עם הנוירולג המטפל שלך ותלבנו מה מטרת האשפוז ואת התהליך. במידה ואת מרגשה טוב ומצליחה להוריד את תכיפות השמוש ברילרט יתכן ונתין להמנע מאשפוז.הוסף תגובה
-
דילמה קשה
המשך 07/06/2016 | 01:03היי,תודה על תשובתך. כמו כן,הפסקתי ליטול את הטופמקס לאחר 7 כדורים (שבוע טיפול) בגלל כאבי עיניים חזקים שהרגשתי שנגרמים לי שהיו בעבר,בלבול במילים ובעיות זיכרון קלות שהפריעו לי מאוד! המיגרנות שלי תכופות מאוד (בערך 4 התקפים בשבוע) ואף יותר לפעמים,מנסה כמה שפחות רילרט , ועם כל זה יוצא לי לקחת בערך 10 בחודש. ניסיתי המון כדורים כטיפול מונע - אלטרול/ט , קורס פרדניזון, דפלפט כרונו , טופמקס , סלואו דרלין .. וכל תרופה באמת מיציתי וניסיתי לפחות שבועיים ומעלה חוץ מהטופמקס שבאת הכאבי עיניים עצמם עשו לי כאבי ראש לכן הרגשתי שזה מיותר לנסות. מאגישה אבודה! שום טיפול מונע תרופתי לא עוזר . רק הרילרט מעלים את הכאבי ראש החזקים שמופיעים כמעט כל יום והרי אסור לי לתלות בו את תקוותי אלא להיפך לנסות להרחיק אותו מהקיבה... מה עושים במצב כזה למטופלת ?? יש פיתרון ? אני לא מוכנה לחיות עם המיגרנות הקשות האלה אי אפשר לתפקד בטח שלא ליהנות ממשהו כמו בן אדם.. ומיותר לציין שהייתי במרפאת כאבי ראש 4 פעמים.הוסף תגובה
-
מאחת שסובלת ממיגרנות 30 שנה
ריבה 18/06/2016 | 22:22היי לך אני סובלת מעל 30 שנה ממיגרנות וניסיתי הכל. כולל כל הכדורים למניעה, בוטוקס, כל סוגי הטיפולים האלטרנטיביים, זריקות בצוואר, גמילה מרילרט (3 פעמים). הגעתי ל-30 כדורים בחודש. השבוע הגעתי לד"ר קוריצקי ברעננה והוא נתן לי טיפול משולב של 3 כדורים. אני יומיים ללא מיגרנה, מה שלא היה לי חודש. ממליצה לך להגיע אליו. הוא איש נעים, מקשיב והטיפול נראה שעוזר. לא יודעת מה תופעות הלוואי שיהיו לי במשך הזמן אבל אני סומכת עליו. אל תוותרי. ההתקפים האלו רק יתגברו ויהיו תכופים יותרהוסף תגובה
-
דילמה קשה
ד"ר שלומית יוסט כץ 20/06/2016 | 23:03אני עדיין חושבת שאפשר לעזור לך אך לא ניתן לעשות זאת דרך המחשב. עליך להיות במעקב נורולגי מסודר. צריך לבדוק אותך ולהעריך את מצבך ולהחליט בהתאם. בהצלחה!הוסף תגובה
-
המשך
המשך 30/06/2016 | 15:15היי לריבה זו שסובלת מעל 30 שנים. רציתי לדעת האם את עדיין מרגישה טוב בלי מיגרנות ? או שזה חזר ? ואם לא אז אילו כדורים הוא רשם לך דוקטור אריה קוריצקי ?הוסף תגובה
-
מיגרנה
Moshe 02/05/2021 | 20:41היי האם את עדיין סובלת ממיגרנה? מעניין אותי לדעת איך את מרגישה? אני סובל בדיוק כמוךהוסף תגובה
-
דביר
דביר 14/12/2022 | 20:55אני גם בדיוק כך,סובל מגיל 20 והיום בן 24. ניסיתי הכל,הכל!!!!מיגרנות יום יומיות,לא מסוגל לתפקד,לא עובד. חולשה וטשטוש בעיניים,חולשה.. אלוהים מה כן יעזור? אשמח לדעת אם מישהו חווה מצב דומה ויכול לייעץהוסף תגובה
-
-
כאב ראש נקודתי
יובל 19/08/2012 | 17:20ד"ר שלום אני סובל מזה מספר שבועות מכאב נקודתי בראש. בחלק העליון בראש ליד הקודקוד (קצת יותר קדימה אליו) כשאני לחוץ עם האצבע על האזור הנקודה כואבת מאוד. הנקודה כואבת לי כל הזמן .כל יום .הכאב מקרין לי על כל הראש. הלכתי לניורלוג .סיטי יצא תקין .גם בדיקות דם יצאו תקינות .אתמול עשיתי קצת מס'ג עם האצבע במקום במטרה להקל על הכאב והיום המקום סובל משריפה ואדמומיות חזקה . מה דעתך ?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
כאב נקודתי
דר' דניאל עובד 19/08/2012 | 20:08יובל שלום, יתכן שאתה סובל מדלקת מקומית של עצב שטחי. אם אכן מדובר בדלקת מקומית, לעיתים ניתן להזריק מאלחש מקומי. כדאי לפנות למרפאת כאבי ראש לצורך אבחנה וקביעת טיפול. בהצלחההוסף תגובה
-
כאב ראש נקודתי
כרמית 04/12/2022 | 19:34גם אני סובלת מזה כבר הרבה זמן כאב נקודתי בכמה מוקדים בראש ואם אכן מדובר בדלקת בעצב מה הטיפול של זה רק אילחוש ומרפאת כאב?הוסף תגובה
-
-
לחץ בראש ובאף
קטי 23/04/2014 | 20:35שלום לאחרונה אני מרגישה לחץ חזק באזור הקרקפת והאף שאינו מלווה בכאב . לעתים הלחץ נעלם לשעה שעתיים ואז שוב חוזר . בדיקות דם תקינות מלבד הפרמטרים של ברזל פריטין והמוגלובין שהם נמוכים מהקו התחצון של הנורמא הלחץ ממש מטריד וממש חזק ומאוד מפריע בתפקוד היומיומי לעתים יש תחושה של סחרחורת ועייפות שנוחתת בערך פעמיים ביום אילו בדיקות עלי לעבור על מנת לזהות את מקור הבעיה והאם מתח בשרירי הצוואר יכול להסביר את תופעות הלוואי הללו. חשוב לציין שדווקא מתח בצוואר אני לא מרגישה כלל ושום דבר לא כואב לי תודה מראשהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
לחץ בראש ובאף
ד"ר דניאל עובד 26/04/2014 | 15:51קשה לומר, כדאי לפנות לבדיקה של רופא נוירולוג או מרפאת כאבי ראש...הוסף תגובה
-
חוויה דומה
א.ח 01/12/2022 | 16:15היי אני עובר ממש את אותו הדבר לחץ בפנים ובאף ר שאצלי לפעמים זה מחמיר עם כאבים בפנים.. אשמח חדעת אם הצלחת לעלות על מקור הבעיה?הוסף תגובה
-
-
אחרי סיטי ראש אדם בגיל 89 אבחון פסיכיאטרי (לת)
אריאלה 30/11/2022 | 14:32בפיענוח סיטי ראש בסיכום כתוב ללא דמם או סימני לחץ שינויים אסכמיים כמתואר אטרופיה מוחית למה הכוונה?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש -
כאבים בקרקפת (לת)
ענתי 26/11/2022 | 16:16דלום בת 62 סובלת שנים רבות ממיגרנה כרונית. בחודשיים האחרונים כאבים עזים בקרקפת, מעיין גקירות ורגישות כמו במקום דלקתי. הכאבים לא פוסקים, רק עוצמת הכאב משתנה. במיון עשו סיטי מוח שיצא תקין. ממה יכולים לנהוע הכאבים ואיזה סוג של טיפול מומלץ?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש -
מיגרנה וטינטון פועם (לת)
רמי 24/11/2022 | 23:56שלום האם מיגרנה גורמת לטינטון פועם בזמן התקף?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש -
מיגרנה
אתי 20/11/2022 | 15:10שלום רב קיבלתי זריקת ajovy לאחר התקפי מיגרנה יום יומית. זה עזר לשבוע, אחרי שבוע שוב קיבלתי התקף. האם זה בנורמה, או יש צורך לשנות טיפול. תודה מראשהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
אגובי
יפית 21/11/2022 | 11:13היי, מהיכן השגת את התרופה? וכמה היא עולה?הוסף תגובה
-
-
בדיקת MRI מדאיגה (לת)
שולי 13/11/2022 | 20:54שלום רב אני בת 36 הופניתי לMRI בעקבות חשד לדיסקציה אך התוצאות היו אחרות לגמרי ומדאיגות.. אני לא מבינה מה זה אומר ומה יכולה להיות הדיאגנוזה... אני מרגישה טוב חוץ מכאבי ראש פה ושם.. והבדיקה הנוירולוגית שלי הייתה תקינה לגמרי.. אשמח להבהרות? להלן הממצאים חדרי המוח, ציסטרנות וחריצים ברוחב תקין. מודגמים מוקדי אות חריג בחומר הלבן סובקורטיקלי ועמוק , בעלי מראה בלתי ספציפי, T2/FLAIR בסדרות בולטים ביחס לגיל הנבדקת . חללים פריווסקולריים מורחבים בגרעיני הבסיס משמאל. ללא הפרעה רסטריקטיבית בדיפוזיה. לא נצפו מוקדי דמם ברקמת המח. אין עדות לאפקט מסה. קו האמצע שמור. לאחר הזרקת חומר גדוליניום אין עדות להאדרה פתולוגית. אות זרימה תקין מכלי הדם התוך גולגולתיים ראשיים. מעבר קרניו צרוויקלי - שקדי המוחון בגובה של פורמן מגנום, ללא הצפפה. לסיכום: מוקדי אות חריג בחומר הלבן סופרה-טנטוריאליים כמתואר. באבחנה מבדלת על רקע כאבי ראש כרוניים? הפרעות קרישה? וסקוליטיס? להמשך בירור גורמי סיכון קרדיווסקולריים.הוסף תגובה
פתח בחלון חדש -
כאב ראש (לת)
מאורי 10/11/2022 | 20:30שלום אני מרגיש כבדות בראש ולחץ ומרגיש מעורפל וחלש ומסוחררהוסף תגובה
פתח בחלון חדש
נושאים מרכזיים
-
מחלות קשורות
-
דלקת קרום המוח
-
נוירופיברומטוזיס
-
בדיקות קשורות
-
קובלט בשתן
-
חומצה ולפרואית בדם
-
תרופות קשורות
-
ריזאטריפטאן
-
חומצה כנודאוקסיכולית
-
מונחים קשורים
-
אנצפלוגרפיה
-
אסינדזיס
רופאים בתחום
ד"ר ראובן אייכנבאום
נוירולוגיה
4.8
( 6 חוות דעת )
"ד"ר אייכנבאום רגיש למצבנו. שם לב לשיפור במצב, על אף שעברה כמעט שנה מהפעם האחרונה בה היינו בביקור. הוא היה רגיש ואדיב וקשוב"
ד"ר מיכאל רוטשטיין
נוירולוגיה
5
( 21 חוות דעת )
"ד"ר רוטשטיין רופא מקצועי, מדבר ישן ולעניין, אדיב עם גישה מצויינת לילדים, עשה סדר ב"בלאגן" ואנחנו שמחים מאוד שהגענו אליו."
פורומים נוספים בתחום
פורוםכאבי ראש ומיגרנה
פורום כאבי ראש ומיגרנה מנוהל ע"י ד"ר שלומית יוסט-כץ, נוירולוגית בכירה ומנהלת היחידה לנוירו-אונקולוגיה בבלינסון. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום כאבי ראש ומיגרנהפורוםטיפולי קנאביס בילדים
בפורום טיפולי קנאביס בילדים ניתן להתייעץ עם ד"ר ורוניקה צ'רנוחה, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפולי קנאביס בילדים
פרופ' שלומית יוסט-כץ
ד"ר ורוניקה צ'רנוחה