מידע על התרופה
אופן נטילת התרופה
טבליות, זריקות.תדירות וזמן נטילה
2-3 פעמים ביום.טווח המינון
מבוגרים: 50-100 מ"ג ליום.תחילת ההשפעה
טבליות: 30 דקות עד שעתיים; זריקות: 10-20 דקות.משך ההשפעה
טבליות: 30 דקות עד שעתיים; זריקות: 10-20 דקות.מנה שנשכחה
יש לקחת מייד כשנזכרים. אם צריך לקחת את המנה הבאה תוך שעתיים, קח מנה אחת עכשיו ודלג על המנה הבאה.הפסקת התרופה
אין להפסיק את התרופה בלי להיוועץ ברופא, הפסקתה עלולה להחמיר את המחלה.מינון עודף
יש לפנות לחדר מיון מייד. דרושה פעולת חירום במקרה של בחילות והקאות חמורות, קצב לב מהיר או איבוד הכרה.אחסון
לשמור במיכל סגור במקום קריר ויבש, הרחק מהישג ידם של ילדיםאזהרות
תזונה
אין הגבלות.נהיגה
אין בעיות ידועות.הריון
בחלק מחיות מעבדה הידראלאזין גורם למומים במינונים גבוהים מן המנה הניתנת לאדם. בבני אדם הבטיחות בהריון לא נקבעה. רצוי לא להשתמש בתקופת ההריון. יש להיוועץ ברופא (C)תינוקות וילדים
בטיחות השימוש בילדים ובצעירים מתחת גיל 18 שנה לא נקבעה. מומלץ להיוועץ ברופא.קשישים
ייתכן שיהיה צורך בהפחתת המינון.דווח לרופא במקרה של
- מחלת כבד
- מחלת כליה
- ארוע מוחי
- זאבת אדמנתית (lupus)
- נטילת תרופות אחרות
סיכון ממנת יתר
גבוהסיכון מפיתוח תלות
נמוךתופעות לוואי
רבות מתופעות הלוואי השכיחות פוחתות בשימוש ממושך. סחרחורת מופיעה בדרך כלל בקימה משכיבה לישיבה או מישיבה לעמידה, ותנועות איטיות עשויות לסייע במניעתה.פרטי תגובה עם תרופות אחרות
[נוגדי דיכאון טריציקליים ומעכבי מונואמין אוקסידאז (MAOI)] עלולים להגביר את ההשפעות של הידראלאזין. [פירידוקסין]: טיפול בהידראלאזין עלול לגרום לעלייה בצריכת ויטמין 6B . [פורוסמיד]: תיתכן ירידה בפעולתו. [חוסמי בטא- מטופרולול, פרופראנולול]: בתכשירים שאינם בשחרור מושהה, פעולתם מוגברת. יש להיזהר מתופעות לוואי לא רצויות כגון ירידה בקצב הלב, עייפות, קוצר נשימה.השפעת שימוש ממושך
זאבת אדמנתית (lupus erythematosus) שהיא מחלה דמויית מחלות חיסון עצמי, עלולה להופיע בשימוש ממושך. המחלה נעלמת בדרך כלל עם הפסקת התרופה. ניטור: יש לבצע בדיקות דם תקופתיות.
יש לרשום תרופות רק על פי ההתוויות של משרד הבריאות
המידע נלקח בין היתר מעלונים רפואיים ובכל מקרה אינו מחליף התייעצות עם רופא
המומחים שלנו ליתר לחץ דם
המומחים של Infomed עונים על שאלות:
שאלה: אני מחפשת מידע על תסמונת ריינו. האם תוכלו לעזור לי ?
תשובה: תופעת ריינו (Raynaud's phenomenon) היא תגובה מוגזמת של כלי הדם למזג אוויר קר או ללחץ נפשי. היא מתבטאת בשינוי חד בצבע העור על פני האצבעות, הנגרם עקב התכווצות העורקים המספקים דם לאצבעות, והעורקיקים המספקים דם לעור שעל האצבעות. תסמונת ריינו יכולה להיות ראשונית - כאשר היא אינה מלווה בשום תלונות נוספות, והיא עשויה להתלוות למחלות של רקמת חיבור, כמו לופוס (SLE) או סקלרודרמה, להיגרם עקב תרופות. התסמונת שכיחה במיוחד בנשים צעירות, והיא מופיעה, ע"פ מחקרים שונים, ברמות שונות של חומרה ב-5%-20% מן הנשים וב-4%-15% מן הגברים. התקף אופייני של תופעת ריינו מתאפיין בהופעה פתאומית של תחושת קור באצבעות הידיים או הרגליים, במקביל להופעת שינויי צבע: העור הופך לבן ו/או כחלחל. לאחר חימום האיזור, שינוי הצבע המתואר נמשך 15-20 דקות, ואז העור הופך לאדמדם - עקב זרימת הדם החוזרת לאיזור. ההתקף מתחיל בדר"כ באצבע אחת, ואז מתפשט באופן סימטרי לאצבעות הנוספות בשתי הידיים. הטיפול בתופעה נחלק לטיפול התנהגותי, טיפול תרופתי ואפילו טיפול ניתוחי. הטיפול מומלץ גם אם מדובר בריינו ראשוני וגם אם מדובר בריינו משני. יש להימנע מטמפרטורות נמוכות, מתח נפשי ותרופות הידועות כמכווצות כלי דם. בזמן התקף מומלץ לסובב את הזרועות בתנועות סיבוביות ולטבול את הידיים במים פושרים. טיפול התנהגותי וטכניקות של הרפיה - מומלצות. ביופידבק לא הוכח כיעיל. הטיפול התרופתי כולל תרופות המרחיבות כלי דם, בהן יש להשתמש בעיקר בחורף. תוכלי לקרוא עוד על תסמונת ריינו: http://www.niams.nih.gov/hi/topics/raynaud/ar125fs.htm
לפתיחה בעמוד חדש >שאלה: מהו הטיפול לקדם רעלת הריון ולרעלת הריון?
תשובה:
התרופה האמיתית היחידה לקדם רעלת הריון ולרעלת הריון היא לידת התינוק.
קדם רעלת הריון קל (לחץ דם מעל 140/90 המתרחש לאחר עשרים שבועות הריון אצל אשה שלא חוותה יתר לחץ דם קודם לכן ו\או כמות קטנה של חלבון בשתן – ניתן לטיפול במעקב זהיר בבית החולים או בבית יחד עם הגבלת פעילות.
אם עדיין לא הגיע הזמן ללידה, ניתן לשלוט במצב עד שאפשר יהיה ללדת את התינוק בבטחה. ייתכן שהרופא ירשום לך מנוחה במיטה, אשפוז או תרופות כדי להאריך את ההריון ולהגביר את סיכויי הוולד שלך לשרוד. אם ההריון קרוב לתומו, ייתכן שהלידה תואץ.
הטיפול לקדם רעלת הריון חמורה (בעיות בראייה, בעיות בריאות, כאבי בטן, מצוקה אצל העובר או סימנים ותסמינים אחרים) עלולים לחייב טיפול חירום – לידה יזומה של התינוק – למרות גיל ההריון.
בין הטיפולים האחרים נכללים:
- הזרקת מגנזיון לווריד בכדי למנוע שבץ המקושר לרעלת הריון.
- מתן הידראלאזין או תרופה אחרת נגד יתר לחץ דם בכדי למנוע עלייה קיצונית בלחץ הדם.
- מעקב אחר צריכת הנוזלים.
שאלה: אני בת 29, סובלת מאי-סבילות ללקטוז. אני מחפשת גלולות למניעת הריון שאינן על בסיס לקטוז. ניסיתי אפשרויות אחרות (כמו אוורה) שגרמו לתופעות לוואי.
תשובה: רוב סוגי הגלולות למניעת הריון מכילים לקטוז, אך בריכוז נמוך. נטילת גלולות למניעת הריון גורמת לתסמינים בנשים אשר רמת הסבילות שלהן ללקטוז נמוכה ביותר. ישנן גלולות המכילות פרוגסטרון בלבד (Mini Pill) והן בוודאות לא מכילות לקטוז. בנוסף ניתן לשקול אמצעי מניעה שאינם גלולות למניעת הריון, כגון התקן תוך-רחמי רגיל או מסוג מירנה, שאינם מכילים לקטוז. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
לפתיחה בעמוד חדש >
המומחים של Infomed ממליצים לקרוא:
תרופות קשורות
-
פוסינופריל
-
אמילוריד + הידרוכלורותיאזיד (קלוריל)
-
בנאזפריל
שאלות מתוך פורום נפרולוגיה ויתר לחץ דם (מחלות כליה, מחלת כליות כרונית, אי ספיקת כליות ודיאליזה, לחץ דם גבוה)
קצף בשתן אדי 05/05/2025 | 08:26אני בן 41, לאחרונה שמתי לב שיש לי קצף בשתן. ביצעתי בדיקות דם לאחרונה נמצא קריאטינין 1. ובבדיקת שתן נמצא שהכל תקין חוץ מחלבון 1+, SG גבוה האם זה אומר שיש לי מחלת כליה?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה קצף בשתן ד"ר יובל הורביץ 05/05/2025 | 11:53שלום ותודה רבה על השאלה, נתחיל לפי שלבים: קריאטינין 1 , מדד ליכולת הסינון של הכליה הינו תקין לחלוטין לאדם בגילך ואינו מעיד על מחלת כליה. שתן קצפי עלול להיות סימן לחלבון בשתן (וחלבון בשתן יכול להעיד על בעיה בכליות) אבל כמובן שמראה של שתן קצפי - זאת לא הדרך לאבחן מחלת כליה: שתן קצפי יכול להופיע גם מסיבות אחרות, לפעמים גם סיבות טריויאליות כמו חומר הניקוי של האסלה, שתן מרוכז או זרם חזק. ולכן צריך בדיקה נוספת של השתן – בדיקה כמותית לכמות החלבון והאלבומין בשתן. אמנם בבדיקת שתן איכותית (שתן כללית או סטיק שתן) נמצא אצלך חלבון +1. אולם בנוכחות שתן מרוכז זהו ממצא שכיח ולא מעיד בהכרח על בעיה כלייתית. המלצתי הינה לבצע בדיקה כמותית לחלבון ואלבומין בשתן: בדיקת שתן ליחס חלבון קריאטינין ויחס אלבומין קריאטינין על מנת לראות אם יש הפרשה של חלבון בשתן. בשולי הדברים אציין כי משקל סגולי גבוה של השתן מעיד על שתן מרוכז, ושתן מרוכז מעיד על פי רוב על שתיה לא מספקת. ממליץ להקפיד על שתיה של 8-10 כוסות מים ליום , ולבצע הבדיקה תוך הקפדה על שתיה זו. אני תקווה כמובן שהבדיקה הכמותית שתבצע תוכיח את בריאותך. (ואם בכל זאת ימצא חלבון , אני כאן לרשותך לכל שאלה) בברכת בריאות שלמה, יובלהוסף תגובה
בדיקת שתןאלמונית 17/12/2025 | 18:55שלום יצאה לי בדיקת שתן של MICROALBUMIN/CREAT תוצאה 7.04 mg/gr האם זה אומר שיש לי איזו בעיה בכליות? אין לי סכרת, ולא לחץ דם אשמח למענה תודה מראשהוסף תגובה
תשובת מומחה קצף בשתן ד"ר יובל הורביץ 17/12/2025 | 19:23זו תשובה תקינה אשר אינה מעידה על בעיה כלייתיתהוסף תגובה
קיראטנין בדם בין 1.35 לבין 1.5 .גבי 09/06/2026 | 11:16יש לי קריאטנין שנע בבדיקות בין 1.35 עד 1.5. אלבומין יחס לקריאטנין 4.2 באן 20. אבל הgfr הוא 55-58 האם נחשב מחלת כליה.?הוסף תגובה
תשובת מומחה ד"ר יובל הורביץ 09/06/2026 | 19:19תודה על השאלה. על מנת לענות על השאלה צריכים נתונים נוספים כגון גיל,מין, משקל גובה? הרגלי חיים.(למשל עיסוק בספורט, אימוני כוח עלולים להעלות את מסת השריר דבר שיגרום לעליה קלה בקריאטינין מבלי שיהיה מדובר בהכרח במחלת כליה). מה הערכים של יחס אלבומין קריאטינין? מיליגרם לגרם או גרם לגרם? האם יש הדמיית כליות, בדיקת שתן כללית?. כעקרון מדובר בערכי קריאטינין גבוהים יחסית ואשר עלולים להעיד על ירידה בכושר הסינון הכלייתי עד כדי עמידה בהגדרה של מחלת כליה. לשם החלטה האם מדובר במחלת כליה נדרשים כאמור הנתונים הנוספים. ממליץ לפנות לרופא המשפחה לשם השלמת הבירור. לרבות איסוף שתן 24 שעות לפינוי קריאטינין ,הפרשת חלבון ואלבומין ב24 שעות וכן בדיקת שתן לכללית והדמיית כליות. בריאות שלמה ובשורות טובות. יובלהוסף תגובה
תגובה אלרגית אפשרית איתן 03/06/2026 | 07:28יובל היקר, בן 56, סובל מרסטנוזיס של 80% בעורק כליה ימנית, עם מדדי כליות ול.ד מאוזנים!. בגלל שילוב של CVI דו"צ, ובצקות קשות בקרסוליים, הפסקתי דופלקס 80/5, והתחלתי ליטול וקטור 80, כדי חנטרל את מרכיב האמלו. הבעיה: הבצקות ירדו משמעותית, אך פתחתי נפיחות בארובת עין ימין, שתוך חודש התפשטה גם לעין שמאל, ועדיין ממשיכה. סיבה סיסטמית נשללה במיון וע"י קרדיולוג (אין נפרולוג זמין בקופה). סיבה אפשרית: מדובר באנגיואדמה תרופתית שנגרמת מהכדור (הווקטור). השאלה: מאחר ולפי הספרות, התופעה אפשרית גם בטריטייס, האם אםשר לבקש מהרופא משפחה לנסות לבודד את הסיבה, ע"י החלפת הווקטור ל-ARB אחר (כמו לוסארטן 50 מ"ג או אטקנד), שגם מתאים לרסטנוזיס...או אולי אפילו כדור פמיד 1.25 מ"ג למשך שבוע ולראות את התגובה. מה מומלץ לנסות במצב זה?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה ד"ר יובל הורביץ 03/06/2026 | 12:04איני יכול לענות על שאלה זו במסגרת הפורום. אלו החלטות שמתקבלות מול הרופא המטפל במרפאה. כל תשובה אחרת תהיה חסרת אחריות. בריאות שלמההוסף תגובה
האם ל.ד 100/60 תקין או מסוכן לכליה במצב של רסטנוזיס 80%? יוסי לוי 21/05/2026 | 16:14היי, אני נוטל וקטור 40 (חצי כדור), עם ג'רדיאס 10 מ"ג. CKD 1.3-1.4. דופק נמוך במנוחה 60. הכליה צריכה דם בלחץ, אבל לא גבוה מידיי כי יש לי זרימה מערבולתית במהירות 300 סמ/לשניה. ולכן, לגבי השאלה שבכותרת, לפי המדדים שלי והמדע, מה עדיף לכליה להאריך את חייה, ל.ד 100/90 או 120/130 בגבוה על 80/85 בנמוך או ששניהם טובים באותה מידה? אם 100/60 נמוך מידיי, אולי אפשר לנסות רק רבע וקטור, של 20 מג ביחד עם הרגיאנס שהוא כדור חובה עבורי?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה האם ל.ד 100/60 תקין או מסוכן לכליה במצב של רסטנוזיס 80%? ד"ר יובל הורביץ 22/05/2026 | 14:18זו שאלה מורכבת ותלויה בהמון גורמים: אם אתה חש סחרחורת במהלך היום או חולשה- כמובן שיש להוריד מינון או להפסיק התרופה. , מה גילך? עבור אנשים מעל גיל מסוים זהו לחץ דם נמוך מדי. לעומת זאת עבור אנשים צעירים יותר אם הם מרגישים טוב. זהו לחץ דם מצוין . ממליץ להשלים הולטר לחץ דם 24 שעות ובהתאם לערכים להחליט על השינוי הנדרש במסגרת מפגש מרפאתי עם רופא המשפחה או הנפרולוג. בריאות שלמה וחג שמח יובל נ.ב. לגבי ההצרות בעורק הכליה ,על סמך מה נקבעה?. אם זה אולטרסאונד , זה לא מדויק וצריך להשלים הדמיה נוספת cta /mra?הוסף תגובה
מענה לשאלתך...יוסי לוי 22/05/2026 | 16:26כיום בן 56. ההיצירות במוצא עורק של כליה אחת בלבד. לאחר צנתןר עם התויית נגד לפיולה חוזרת. אין לי סחרחורות או חולשה טילוסית לל.ד נמוך. ולכן חוזר לשאלה הראשונה: האם בנתונים האלה, תשובתך משתנה מבחינת מה נכון יוצר לכליה כדי למנוע סתימה מוחחטת לההאריך חיים - ל.ד 100/60 או 130/85?הוסף תגובה
תשובת מומחה האם ל.ד 100/60 תקין או מסוכן לכליה במצב של רסטנוזיס 80%? ד"ר יובל הורביץ 23/05/2026 | 00:19הפורום אינו תחליף לפגישה מרפאתית בה הרופא בוחן את ערכי לחץ דם (לרבות תזמון הערכים לאורך היום וביחס לטיפול התרופתי) ,בוחן את ההדמיות( יש חשיבות למי ביצע ההדמיות ומי ביצע המדידות, ואיזה סוג הדמיה בוצע להערכת מידת ההצרו) ההחלטה על שינוי תרופתי תבוצע בהתאם. ההחלטה על ערכי היעד של לחץ הדם אינה דיכוטומית בין 135/85 ל100/60 ערכים ממוצעים של 110-120/70-80 הינם יעד רצוי, ערכים נמוכים יותר אם הם א-סימפטומטיים והתפקוד הכלייתי יציב יכולים להיות מקובלים במקרים מסויימים בריאות שלמה יובלהוסף תגובה
לחץ דם תנודתי תמר 04/05/2026 | 21:04בת 60. לפני שלושה ימים הגעתי למוקד,כי מדדתי לחץ דםנשלנ170 על 100 ונבהלתי כי אני לא מכירה לחץ דם כזה. נתנו לי אסריל. אני מודדת פעם ב רק כדי לדעת אבל לא אובחנתי עד היום עם לחץ דם גבוה. אתמול בלילה הגעתי למיון עקב,לחץ דם שעלה ל 22 על 120. במיון הוא ירד. עשט ליהאקג בדיקות דם לאנזים בלב וסיטי ראש ושחררו אותי לבירור בקהילה. לא קיבלתי עדיין כדורים ושלחתי גם להולטר לחץ דם שיהיה רק עוד 3 שבועות. מה הסיבות להופעת לחץ דם כזה גבוה באופן פתאומי ולתנודתיות שלו. והאם יכול להיות קשר לכליות תודההוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה לחץ דם תנודתי ד"ר יובל הורביץ 04/05/2026 | 21:44תודה על שאלתך, לאור מה שתארת אני סבור כי במקביל לביצוע מדידות לחץ דם סדירות במהלך היום , קרוב לודאי שיהיה צורך להתחיל בתהליך של טיפול בלחץ הדם באם הערכים אכן מוגברים. בערכים אלו כפי שתארת ,אם אכן חוזרים על עצמם , הטיפול הינו משולב בשינוי אורחות חיים( הורדת צריכת מלח, פעילות גופנית , הורדת משקל במצבי עודף משקל) וטיפול תרופתי. במקביל יבוצע בירור לסיבות שניוניות ללחץ הדם. (ברוב המקרים אין סיבה שניונית אולם במצבים של הופעה פתאומית על פי רוב נעשה בירור גם בהקשר זה), ובירור נוס, שיכלול בדיקת רופא עיניים , אקו לב ובדיקות נוספות לתפקודי כליה. אני ממליץ לפנות לרופא המשפחה להתחלת הבירור והטיפול ובמידת הצורך לפנות למרפאה נפרולוגית להעמקת הבירור. בריאות שלמה יובלהוסף תגובה
רנין אבי 04/05/2026 | 16:26היי בן 50 נוטל נורבסק 5 מ"ג אוני מאוזן תוצאות בדיקות .Renin Direct (Concent 13.7 Aldosterone upright (B 19.22 Aldosterone/Renin Ratio B 1.4 האם זה תקין בפרט היחס תודה רבההוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה רנין ד"ר יובל הורביץ 04/05/2026 | 21:34תודה על שאלתך, לצערי לא צרפתי יחידות לערכי הבדיקה - זה מקשה על מתן התייחסות פרטנית ומהימנה. אני מניח שהאלדוסטרון הוא ביחידות ננוגרם לדציליטר- זהו ערך גבוה. לעומת זאת רמות הרנין גבוהות גם כן( אינן מדוכאות) ועל כן זהו מצב המתאים להיפראלדוסטרוניזם שניוני.( ולא מצב ראשוני בו גידול באדרנל גורם להפרשת אלדוסטרון) מצב כגון התייבשות יחסית, או נטילת משתנים יכולה אף היא להשפיע על רמות הרנין ולהעלות אותן. בנוסף יש מצבים נוספים אותם יש לשלול בהקשר של יתר לחץ דם כגון הצרות עורקי הכליה שיכולה להביא למצב זה בו גם הרנין וגם האלדוסטרון יהיו גבוהים. ניתן לשקול בטרם העמקת הבירור לחזור פעם נוספת על הבדיקה. בכל מקרה ממליץ לפנות למרפאה נפרולוגית להמשך הבירור וטיוב איזון יתר לחץ הדם. בריאות שלמה, יובלהוסף תגובה





