דלג לתוכן

מחקר: כמה בשר אדום אפשר לאכול בלי להסתכן?

מחקר אירופאי חדש טוען כי גברים שצורכים כמויות מתונות של בשר אדום מעובד עלולים להיות בסיכון לתמותה ממחלות לב. כמה בשר אדום מעובד מצאו החוקרים שאפשר לאכול מבלי להסתכן במחלות לב ומוות?

מאת: מערכת אינפומד זמן קריאה: 1 דקות

המומחים הכי מבוקשים לקרדיולוגיה:

ד"ר ירון סטנובסקי קרדיולוגיה

ד"ר ירון סטנובסקי

קרדיולוג

פרופ' שמחה מיזל קרדיולוגיה

פרופ' שמחה מיזל

קרדיולוג בכיר ומנהל המערך הקרדיולוגי, המרכז הרפואי מעייני הישועה בני ברק

פרופ' יהודה קמרי פנימית

פרופ' יהודה קמרי

מנהל "המרכז לטיפול רפואי בהשמנה - פרופ' קמרי"

ד"ר גבריאל גרינברג קרדיולוגיה

ד"ר גבריאל גרינברג

מומחה בקרדיולוגיה ובצינתורי לב, מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית בבי"ח השרון פתח תקווה

פרופ' אלי זלצשטיין קרדיולוגיה

פרופ' אלי זלצשטיין

לשעבר מנהל יחידת לב ילדים - בית חולים סורוקה

ד"ר אוריאל כ"ץ קרדיולוגיה

ד"ר אוריאל כ"ץ

מנהל מכון הלב לילדים, בית החולים לילדים אדמונד ולילי ספרא, המרכז הרפואי שיבא, תל השומר

ד"ר אריה לורין שוורץ קרדיולוגיה

ד"ר אריה לורין שוורץ

רופא בכיר מנהל תחום קיצוב והפרעות קצב ביחידה להפרעות קצב, אלקטרופיזיולוגיה, המערך הקרדיולוגי, המרכז הרפואי תל אביב (איכילוב)

פרופ' אבישג לייש פרקש קרדיולוגיה

פרופ' אבישג לייש פרקש

מנהלת היחידה להפרעות קצב וקוצבים בבי"ח האוניברסיטאי אסותא אשדוד הציבורי  וסגנית מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים

פרופ' תרצה פוקס קרדיולוגיה

פרופ' תרצה פוקס

מומחית בקרדיולוגיה, הפרעות קצב לב (אלקטרופיזיולוגיה)

ד"ר שירית כזום בייזר קרדיולוגיה

ד"ר שירית כזום בייזר

מנהלת שירות אבחון וטיפול בקרדיולוגית ספורט ביה"ח בילינסון

ד"ר אמנון איתן קרדיולוגיה

ד"ר אמנון איתן

מומחה לקדיולוגיה, סגן בכיר למנהל המערך הקרדיולוגי בביה"ח כרמל מצנתר בכיר בביה"ח כרמל, בעל התמחות בפנימית ובקרדיולוגיה בביה"ח רמב"ם

פרופ' שרה שמעוני קרדיולוגיה

פרופ' שרה שמעוני

מומחית בקרדיולוגיה וברפואה פנימית

ד"ר רוברט הפנר קרדיולוגיה

ד"ר רוברט הפנר

קרדיולוג מומחה בכיר המרכז הרפואי וולפסון - טיפול נמרץ לב | מערך הלב

פרופ' ערן לשם קרדיולוגיה

פרופ' ערן לשם

מומחה להפרעות קצב וקוצבים, מנהל היחידה להפרעות קצב במרכז הרפואי הלל יפה חדרה

ד"ר יונתן קוגן קרדיולוגיה כללית והפרעות קצב לב

ד"ר יונתן קוגן

מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, אסותא אשדוד, קרדיולוג מומחה במחלות לב והתמחות בהפרעות קצב

אלעד לוי יתר לחץ דם

אלעד לוי

דיאטן קליני B.Sc

פרופ' מיכל לאופר פרל קרדיולוגיה

פרופ' מיכל לאופר פרל

קרדיולוגית בכירה, מנהלת מרפאות הלב ומנהלת שירות אי ספיקת לב באיכילוב, מומחית באי ספיקת לב, קרדיו-אונקולוגיה וקרדיולוגית נשים לגיל המעבר

ד"ר אהרון גליק קרדיולוגיה

ד"ר אהרון גליק

פרופ' יורם אגמון קרדיולוגיה

פרופ' יורם אגמון

מנהל לשעבר של היחידה לאקוקרדיוגרפיה (אקו לב) והמרפאה למחלות מסתמי הלב במרכז הרפואי רמב"ם, חיפה.

ד"ר אהרון מדינה קרדיולוגיה

ד"ר אהרון מדינה

מנהל היחידה לאלקטרופיזיולוגיה במרכז הלב המשולב - המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי אסף הרופא.

פרופ' מעין קניגשטיין קרדיולוגיה

פרופ' מעין קניגשטיין

מנהלת יחידת הצנתורים, היחידה לקרדיולוגיה התערבותית, המרכז הרפואי איכילוב תל אביב

ד"ר לואיז הנריקס קרדיולוגיה

ד"ר לואיז הנריקס

קרדיולוגית מומחית בהפרעות קצב וקוצבים

סאלוס פנימית

סאלוס

הבית לרפואה פרטית מתקדמת

פרופ' טוביה בן גל קרדיולוגיה

פרופ' טוביה בן גל

מנהל היחידה לאי ספיקת לב, מרכז רפואי רבין

פרופ' יעקב הנקין קרדיולוגיה

פרופ' יעקב הנקין

קרדיולוג בכיר, מנהל השרות למניעת מחלות לב וטיפול בשומני הדם בסורוקה. מומחה לקרדיולוגיה וטיפול בכולסטרול ושומני הדם.

המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא קרדיולוגיה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:

מחקר אירופאי חדש טוען כי גברים שצורכים כמויות מתונות של בשר אדום מעובד עלולים להיות בסיכון לתמותה ממחלות לב. כמה בשר אדום מצאו החוקרים שאפשר לאכול מבלי להסתכן במחלות לב ומוות?


בשר מעובד (להבדיל מבשר טרי) מכיל כמויות אדירות של מלח, ניטראטים, פוספטים ועוד, שחוברים יחד לעקה (סטרס) רצינית על פעילותם התקינה של כלי הדם.


במאמר שהתפרסם בכתב העת Circulation: Heart Failure מתואר ניסוי בן 12 שנים שנערך על כ-37 גברים שבדיים (בטווח גילאים 45 עד 79), ללא מחלות לב או סרטן בתחילת הניסוי.


הצלבת נתונים הראתה לחוקרים כי גברים שצרכו את כמות הבשר האדום המעובד הגדולה ביותר (מעל 75 גרם ביום) היו בסיכון לאי-ספיקת לב גבוה בכ- 30% אחוזים מזה של גברים שצרכו את הכמות הקטנה ביותר (פחות מ-25 גרם ביום). סיכון התמותה של אותם גברים היה כפול.


מסקנתם של החוקרים היתה, שכל תוספת יומית של 50 גרם בשר אדום מעובד (כשתי פרוסות נקניק) גררה עלייה של 8% בסיכון לאי-ספיקת לב ועלייה של 38% בסיכון למוות.


החוקרים מקנחים בהמלצה לצמצם את כמות הבשר בתזונה, כך שלא יכלול בשר מעובד כלל ולא יותר מ- 2 מנות שבועיות של בשר אדום לא מעובד.


המחקר

Kaluza J et al. 2014. Processed and unprocessed red meat consumption and risk of heart failure: A prospective study of men. Circulation: Heart Failure. 10.1161/circheartfailure.113.000921

מאת: מערכת אינפומד

האם המאמר עניין אותך?

הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום קרדיולוגיה וצנתור לב

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו