שמות מסחריים
קלסטאון CLASTEON BIOAVENIR
המומחים של Infomed מסבירים:
מאת: מערכת אינפומד אושר על ידי: איסטרין מיכל
קלודרונאט הינה תרופה המשתייכת לקבוצת הביספוספונאטים. היא משמשת לטיפול בהיפרקלצמיה- יתר סידן בדם, הנגרמת ממאירויות וכטיפול תומך ומקל במצב של התמוססות או הרס תאי עצם כתוצאה מגרורות (המתבטא בהפחתת הסיכון לשברים בעצמות והקלת כאבי עצמות). יעילותה בהגבלת הפעילות של התאים ההורסי עצם, התורמת לעיכוב הרס העצם, נובעת מקישורה הסלקטיבי למינרל העצם. היא ניתנת כטבליות מצופות לבליעה.
אין להשתמש בתרופה במצב ליקוי חמור בתפקוד הכליות, ברגישות (אלרגיה) לחומר הפעיל, לתרופות דומות או למרכיבי התרופה הנוספים, בנטילת תרופות אחרות מקבוצת הביספוספונטים (כמו סודיום אלנדרונט, איבנדרוניק וסודיום ריזדרונייט), בעת הריון, קיום אפשרות כניסה להריון או בהנקה, במצב כאב או אי־נוחות חמורים בקיבה או במעי.
אין להשתמש בתרופה במצב ליקוי חמור בתפקוד הכליות, ברגישות (אלרגיה) לחומר הפעיל, לתרופות דומות או למרכיבי התרופה הנוספים, בנטילת תרופות אחרות מקבוצת הביספוספונטים (כמו סודיום אלנדרונט, איבנדרוניק וסודיום ריזדרונייט), בעת הריון, קיום אפשרות כניסה להריון או בהנקה, במצב כאב או אי־נוחות חמורים בקיבה או במעי.
מידע על התרופה
אופן נטילת התרופה
טבליות מצופות לבליעה. יש לבלוע את הטבליות עם מים רגילים.
ניתן לחצות את הטבליה לצורך הקלת הבליעה, אך יש ליטול את שני החצאים באותו הזמן.תדירות וזמן נטילה
1-2 פעמים ביום. בנטילה פעם ביום יש עדיפות לשעות הבוקר על קיבה ריקה עם כוס מים רגילים. לאחר נטילת הטבליות, אין לאכול, לשתות (מלבד מים רגילים), או ליטול תרופות אחרות דרך הפה במשך שעה.
בנטילת שתי מנות ביום- מנה ראשונה בבוקר, על קיבה ריקה עם כוס מים רגילים. לאחר נטילת המנה אין לאכול, לשתות (מלבד מים רגילים), או ליטול תרופות אחרות דרך הפה במשך שעה. את המנה השנייה יש ליטול בין הארוחות, כך שיעברו יותר משעתיים אחרי האוכל ושעה לפני אכילה ושתייה (מלבד מים רגילים). יש להימנע מחלב בתקופה זו או נטילת תרופות אחרות דרך הפה.טווח המינון
המינון ואופן הטיפול יקבעו על ידי הרופא בלבד. המינון היומי משתנה.
מינון מקובל: 1600-3200 מ"ג ליום, כמנה בודדת או בחלוקה ל-2 מנות.מנה שנשכחה
אם המנה לא נלקחה בזמן הדרוש, אין ליטול אותה. יש ליטול את המנה הבאה במועד הרגיל.הפסקת התרופה
אין להפסיק הטיפול בתרופה ללא הוראה מהרופא המטפל. יש להתמיד בטיפול.מינון עודף
יש לפנות מייד לרופא או לחדר מיון בצירוף אריזת התרופה. יש לשתות הרבה מים. ייתכן וייבדקו רמת הסידן בדם ותפקודי כליות וכבד. תסמינים של מינון יתר עשויים להיות בחילות או הקאות.אחסון
באריזה המקורית, בטמפרטורה הנמוכה מ-30 מעלות צלזיוס.
אזהרות
תזונה
את הטבליות או הכמוסות מומלץ ליטול על קיבה ריקה, כשעתיים לפני או אחרי האוכל, בליווי של נוזלים- מים רגילים, בכמות מרובה. מים ניתן לשתות בכל זמן.
יש לעדכן רופא בנטילת תוספי תזונה המכילים סידן. בנוסף, מזונות עשירים בסידן עלולים לפגוע בספיגת התרופה. מלבד שתיית מים רגילים, אין לאכול או לשתות במשך שעתיים לפני ושעה אחרי נטילת כל מנה. חשובה הימנעות משתיית חלב בפרק זמן זה.אלכוהול
לא צפויה השפעה ישירה. אלכוהול עלול להגביר את תופעות הלוואי של תרופה זו.נהיגה
אין השפעה ידועההריון
בדרך כלל, תרופה זו לא ניתנת לנשים במהלך הריון. יש לפנות לרופא לצורך ייעוץ, לפני נטילת התרופה בעת הריון, וכן בעת תכנונו.הנקה
אין להיניק בזמן הטיפול בתרופה.תינוקות וילדים
הטיפול בתרופה מיועד למבוגרים בלבד.קשישים
ייתכן שיהיה צורך בהפחתת המינון. יש להתחשב במצב הבריאותי ובתגובה לטיפול.דווח לרופא במקרה של
- תפקוד כליתי לקוי
- נמק בעצם הלסת
- טיפול שיניים או ניתוח דנטלי
- בעיות ידועות במערכת העיכול כאב, חולשה או אי-נוחות בירך, באגן או במפשעה
סיכון ממנת יתר
אין נתוניםסיכון מפיתוח תלות
נמוךתופעות לוואי
תופעות לוואי שכיחות כוללות רמות סידן נמוכות בדם ללא תסמינים, שלשול, בחילה והקאה (ייתכן שתעזור נטילת חצי ממספר הטבליות בבוקר, ואת היתר בערב), עלייה באנזימי כבד- טרנסאמינזות בדם, לרוב בטווח התקין.
בשכיחות שאינה ידועה ייתכנו בעיות נשימה בחולי אסתמה הרגישים לאספירין, תגובה אלרגית שגורמת לקשיי נשימה, בעיות בכליות אשר עשויות לכלול נזק חמור לכליות ובמקרים נדירים, אי ספיקת כליות המסכנת חיים. בעיות אלה שכיחות יותר כאשר נוטלים סוגים מסוימים של תרופות נוגדות דלקת )לרוב דיקלופנאק) יחד עם תרופה זו. מקרים בודדים של מחלה חמורה בעצם הלסת- נצפו בעיקר במטופלים שטופלו בביספוספונטים אחרים. פגיעה בתפקוד הכלייתי- עלייה ברמות קריאטינין בדם והופעת חלבון בשתן. כאב חמור בעצמות, במפרקים ו/או בשרירים- יכול להופיע מספר ימים עד מספר חודשים לאחר התחלת הטיפול. הפרעות עיניים.
פנייה לטיפול רפואי מיידי נדרשת במקרה תופעות הלוואי החמורות: חוסר תחושה ותחושות עקצוץ סביב הפה ו/או באצבעות הידיים והבהונות, התכווצויות שרירים או פרכוסים, בעיות בכליות- עלולות להתבטא בתחושה כללית לא טובה, ירידה בתיאבון, קצף בשתן. נזק חמור לכליות- עלול לכלול תסמינים מו חולשה או עייפות, שינוי בתדירות מתן שתן ונפיחות בפנים, בזרועות, ברגליים ובבטן. כאב, נפיחות או חוסר תחושה בלסת, תחושת כבדות של הלסת, או שן מתנדנדת. כאב חמור בעצמות, במפרקים ו/או בשרירים - יכול להופיע מספר ימים עד מספר חודשים לאחר התחלת הטיפול. כאב אוזניים, הפרשה מהאוזן, ו/או דלקת אוזניים- היכולים להיות סימנים לנזק בעצם האוזן- נדיר מאד. שבר חריג בעצם הירך- נדיר. כאב, חולשה או אי נוחות בירך, במותן או במפשעה- יכולים להוות סימן ראשוני לאפשרות של שבר בעצם הירך.
הפסקת הטיפול ופנייה מיידית לרופא במקרים של: צפצופים או קושי בנשימה, נפיחות של הפנים, הלשון או הגרון, תגובות אלרגיות בעור, כמו פריחה, אדמומיות או גירוד.פרטי תגובה עם תרופות אחרות
יש לעדכן רופא/ רוקח באשר לנטילת תרופות אחרות, כולל תרופות ללא מרשם וכן תוספי תזונה. בייחוד עבור:
[סותרי חומצה, תוספי סידן וברזל, מגנזיום]: תרופות אלו מפחיתות מיעילות קלודרונאט. יש להקפיד על מרווח זמן מספק בנטילה.[ אנטיביוטיקה מסוג אמינוגליקוזידים,כמו סטרפטומיצין וגנטמיצין ]: בשילוב תרופות אלו עם קלודרונאט גובר הסיכון להיפוקלצמיה. תיתכן הגברת ההשפעה מפחיתת הסידן של קלודרונאט. יש ליידע את הרופא בנטילת תרופות אלו במהלך החודש האחרון, גם אם הופסקו קודם לכן. [תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות, לרוב דיקלופנאק]: בשילוב עם קלודרונאט נקשר להפרעות בתפקוד הכליות.
אסטרמוסטין- עלייה בריכוזו של אסטרמוסטין פוספט בדם כאשר נלקח במקביל לקלודרונאט.
אין ליטול תרופות אחרות דרך הפה במשך שעתיים לפני ועד שעה אחרי נטילת כל מנה של קלודרונאט.השפעת שימוש ממושך
נדרשות בדיקות שגרתיות של תפקודי כליות, כולל רמות קריאטינין בדם, סידן וזרחן. מומלץ מעקב אחר רמות אנזימי כבד.
יש לרשום תרופות רק על פי ההתוויות של משרד הבריאות
המידע נלקח בין היתר מעלונים רפואיים ובכל מקרה אינו מחליף התייעצות עם רופא
המומחים שלנו לאונקולוגיה
אונקולוגיה
פרופ' אילן רון
קראו עליי עוד5 ( 11 חוות דעת )
"פרופ׳ רון הסביר בסבלנות רבה את מהלך הביקור, שלב רישום הפרטים, הבדיקה הרפואית והסיכום, וכל זאת באדיבות יוצאת דופן. גילה כלפיה אמפתיה אמיתית, עורר בה חיוך והעניק לה תקווה חדשה בזכות הטיפול ההורמונלי שהמליץ. המפגש התנהל באופן מקצועי, באווירה נעימה ומרגיעה. אני ממליץ בחום על פרופ׳ רון, אדם מיוחד במינו ורופא מעולה, בעל אישיות מקרינה, ניסיון וידע רב, המשלב מקצועיות גבוהה עם יחס אנושי מרגש.]"
אונקולוגיה
ד"ר נטלי מימון רבינוביץ
קראו עליי עוד5 ( 17 חוות דעת )
"רופאה רגישה, נעימה מקצועית תעשה הכל בשביל המטופלים שלה"
לכל המומחים שלנו לאונקולוגיה>
המומחים של Infomed ממליצים לקרוא:
תרופות קשורות
-
צטוקיסמאב
-
פאמידרונאט
-
אלדסלאוקין
-
אפרפיטנט
-
דימנהידרינאט
שאלות מתוך פורום סרטן ריאות
בניהול ד"ר נטלי מימון רבינוביץ
תשובת מומחה ד"ר נטלי מימון רבינוביץ 24/06/2026 | 15:32לא ניתן לדעת בוודאות האם הקשרית ממאירה או שפירה רק מהתשובה. יש צורך בהסתכלות.ישירה על הדיסק של הסיטי, ואם צריך אז עושים בירור נוסף.הוסף תגובה
קשרית ריאתית בRLL אביב 20/08/2019 | 15:19בן 27, מעשן נרגילה באופן מסיבי, לפני כחודשיים הגעתי למיון עם כאבי חזה ושוחררתי לאחר צילום חזה שנראה תקין. לפני כשבועיים הגעתי שוב למיון עם 40 מעלות חום, בליווי כאבי חזה, ואושפזתי למספר ימים לאחר שבבדיקת סיטי נמצאה קשרית ריאתית עם גבולות בלתי סדירים בריאה ימנית תחתונה בקוטר 1.2 ס"מ. לאחר הערכה לא ברורה של דלקת ריאות (למרות שלא היו שום סימני כאב מלבד חום גבוה) טופלתי באנטיביוטיקה ושוחררתי לביתי עם המלצה למעקב וביצוע CT חזה בעוד כחודשיים. סרטן ריאות ידוע כקטלני וגילוי מוקדם שלו עשוי לשפר משמעותית את סיכויי ההחלמה. כמה זמן ההמתנה הזה עד הבדיקה הוא קריטי? ומה הסיכויים לגידול ממאיר?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה תשובה ד"ר עבד אגבאריה 25/08/2019 | 20:37הקשרית שמתוארת מחייבת בירור עי ct חוזר לצורך מעקב . חודשיים זה זמן סביר ביותר למעקב לאחר הקשרית אך במידה והקשרית נראת לשודה כמובן מומלץ לא לדחות את הבירור ולקחת ביופסיההוסף תגובה
תוצאות בדיקהאביב 03/10/2019 | 19:02להלן תוצאות בדיקת הC.T שהתקבלו היום. אשמח לקבל פרשנות. מצאים: מבוא בית החזה ללא סטיות. אין לזהות לימפאדנופתיה בבתי שחי, במיצר או בשערי הריאות. טימוס. יש לציין תוספת רקמתית בצורת "משולש" במיצר הקדמי-עליון, ללא אפקט לחץ על האיברים הסמוכים. הממצא מתאים לשרידי הלב בגודל תקין. לא הודגם תפליט פלאורלי או פריקרדיאלי. הקנה והסימפונות הראשיים שמורים. הסננה פוקאלית שנצפתה ב-RLL בבדיקה הקודמת נספגה לחלוטין. ללא עדות לממצאים ריאתי חדש. מעבר החזה/בטן ללא סטיות. האדרנלים שמורים. האאורטה והעורק הריאתי בקוטר תקין. ללא נגע פוקאלי חשוד בעצמות. סיכום: ההסננה הפוקאלית שנצפתה בבדיקה הקודמת ב-RLL הפעם נספגה לחלוטין. ללא עדות לממצאים ריאתיים חדשים.הוסף תגובה
תשובת מומחה תשובה ד"ר עבד אגבאריה 08/10/2019 | 18:58אין פה קשרית ההסננה המתוארת מתאימה לדלקת שהגיבההוסף תגובה
קשריתSteph 16/06/2026 | 17:55יש לי סרטן אני ממש מפחדתהוסף תגובה
תשובת מומחה ד"ר נטלי מימון רבינוביץ 16/06/2026 | 18:43הי. מבינה את חששותייך. תרצי לפרט?הוסף תגובה
בדיקת רנטגן עם כתמים שחורים משה 04/06/2026 | 19:06ביצעתי בדיקת רנטגן עקב ליחה כרונית מעל חצי שנה. לפי הפענוח הכל תקין אבל הסתכלתי על הצילום ויש כמה כתמים שחורים שנראים מוזר. שה באמת תקין? מהם בדיוק הכתמים הללו? מצרף תמונות https://ibb.co/60jgW8w8 https://ibb.co/sJqKksj2 תודה רבה!!!!הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה ד"ר נטלי מימון רבינוביץ 04/06/2026 | 19:22מה שנראה לעין בלתי מקצועית כ"כתמים מוזרים" עשוי לעיתים קרובות להיות המבנה התקין של דרכי הנשימה, אזורי אוורור בריאות, או אפילו צללים אנטומיים שנוצרים כתוצאה מהזווית שבה צולם הצילום (כמו היטל של צלעות או כלי דם שחוצים את הרקמה). ההמלצה שלי: מכיוון שציינת שאתה סובל מליחה כרונית מזה חצי שנה, אל תסתפק בפענוח הכתוב בלבד. מומלץ מאוד לגשת עם הצילומים עצמם לרופא המטפל (רופא משפחה או רופא ריאות). הוא יוכל להשוות את ממצאי הדימות לתלונות הקליניות שלך ולשלול כל סיבה לדאגה בצורה מוסמכת.הוסף תגובה
הצללה אלבאולרית באונה הימנית בפיזור גיאוגרפיי דינה 24/04/2026 | 09:39לפי ctזה הפינוח מה זה אומרהוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה הצללה אלבאולרית באונה הימנית בפיזור גיאוגרפיי ד"ר נטלי מימון רבינוביץ 24/04/2026 | 10:20שלום. רק לפי התשובה בכתב וללא עיטן בדיסק קשה להתרשם. באופן כללי, מדובר באזור בריאה הימנית שבו שקיקי האוויר התמלאו בנוזל או בהפרשות (במקום באוויר), מה שיוצר מראה של "כתם" בעל גבולות ברורים בבדיקה. הממצא הזה מעיד לרוב על מצב רפואי כמו דלקת ריאות או הצטברות נוזלים, ומחייב התייעצות עם הרופא המטפלהוסף תגובה
תשובת מומחה הצללה אלבאולרית באונה הימנית בפיזור גיאוגרפיי ד"ר נטלי מימון רבינוביץ 24/04/2026 | 10:20שלום. רק לפי התשובה בכתב וללא עיון בדיסק קשה להתרשם. באופן כללי, מדובר באזור בריאה הימנית שבו שקיקי האוויר התמלאו בנוזל או בהפרשות (במקום באוויר), מה שיוצר מראה של "כתם" בעל גבולות ברורים בבדיקה. הממצא הזה מעיד לרוב על מצב רפואי כמו דלקת ריאות או הצטברות נוזלים, ומחייב התייעצות עם הרופא המטפלהוסף תגובה
C.t ריאות אלמונית 19/04/2026 | 09:17שלום אמא שלי בת 72 עש תה c.t ריאות) בית חזה( ולהלן תוצאות:לא נצפו בלוטות לימפה מוגדלות, הודגמו מוקדים סמי-סולידים בהיקף הריאות ובתבנית זכוכית מט קטנים מרובים בגודל עד 5 מ"מ, מומלץ ct עם בית החזה מעקב בעוד כ 6 חודשים, מה התוצאות אומרות?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה ד"ר נטלי מימון רבינוביץ 19/04/2026 | 14:49לא ניתן להתרשם רק מהתשובה בכתב ולכן יש לפנות עם הסיטי עצמו להערכה של מומחה ריאות להתרשמות קלינית והדמיתית.הוסף תגובה
Ct תוצאותאלמונית 19/04/2026 | 16:58על פניו זה נשמע מסוכן או לא?הוסף תגובה





