שמות מסחריים
לוריוון Lorivan
לוראזפאם הוא חומר פעיל הנמצא בתרופה בשם לוריוון (Lorivan) – חומר מקבוצת תרופות הנקראות בנזודיאזפינים, שנועדה להקל על התמודדות עם מתח ועצבנות ומסייעת להרפיית שרירים ולהשראת שינה.

צילום: Shutterstock
יעיל לטיפול ב:
לוראזפאם (לוריוון, Lorivan) משמש לטיפול במצבי חרדה. לוראזפאם מסייע גם להקלה על מתח.
הנחיות חשובות:
הטיפול בלוראזפאם (לוריוון, Lorivan) מיועד לטווח קצר בלבד – שבועיים עד חודש - מחשש להתפתחות סבילות (ירידה בהשפעה) ומחייב פיקוח רפואי הדוק. שימוש ממושך בלוראזפאם (לוריוון, Lorivan) עלול להוביל לפיתוח תלות, התמכרות ולתופעות גמילה קשות בעת הפסקת השימוש.
קשישים שנוטלים לוראזפאם (לוריוון, Lorivan) צריכים להיזהר במיוחד ממעידות ונפילות, בגלל שהתרופה עלולה לגרום לבעיות בקואורדינציה ובערנות.
נטילת תרופה זו עם תרופות ממשפחת האופיואידים, תרופות אחרות המדכאות את מערכת העצבים המרכזית, כולל סמים, או אלכוהול עלולה לגרום לתחושת ישנוניות עמוקה, קשיי נשימה, תרדמת ומוות.
מתי אסור להשתמש בתרופה:
במקרים הבאים אין להשתמש לוראזפאם (לוריוון, Lorivan):
- רגישות לחומר הפעיל עצמו, למרכיבי התרופה או לחומרים נוספים ממשפחת בנזודיאזפינים.
- אם אתם סובלים מבעיות קשות בנשימה - דיכוי נשימתי, אי ספיקה או מחלת ריאות חמורה, תסמונת דום נשימה בשינה (sleep apnea) בדרגה חמורה.
- במקרה של מיאסתניה גרביס- עייפות או חולשה משמעותית של השרירים.
- אם אובחנו אצלכם בעיות חמורות בכבד.
מידע על התרופה
אזהרות
תופעות לוואי
יש לרשום תרופות רק על פי ההתוויות של משרד הבריאות
המידע נלקח בין היתר מעלונים רפואיים ובכל מקרה אינו מחליף התייעצות עם רופא
רופאים בתחום
המומחים של Infomed עונים על שאלות:
שאלה: אני חודש לאחר לידה רגילה, ללא תפרים. קיבלתי מהרופא שלי גלולות למניעת הריון בשם סרזט שזוהי גלולה שמתאימה להנקה. שאלתי היא: אני משתמשת גם בסימילק וגם בהנקה, האם זו בעיה? האם הסיכון להיקלט להריון הוא גבוה, או נמוך? תמיד השתמשתי בגלולות בשם גינרה לפני ההריון. האם הגלולה סרזט מכילה כמות גדולה יותר של הורמונים, מכיוון שידוע לי שיש גלולות שמנפחות את הגוף.
שאלה: אני בן 41. מגיל 40 יש לי צואה יבשה וקשה. זה לא עובר כבר שנה. המרווח בין היציאות נשאר כמו תמיד, פעם ביום. בעיית הצואה היבשה הופיעה ביום אחד, לא בשלבים, ושנה היא קבועה אין שינוי במצב. אבקש רשימה של המחלות שזה התסמין שלהן. רופאים גסטרואנטרולוגים שולחים במקרה כזה לבדיקת קולונוסקופיה, שיש בה סיכון של ניקוב המעי. אני לא רוצה לעבור את הבדיקה עד שלא אמצה את כל המחלות האחרות שאת מציאותן אפשר לבדוק באופן לא פולשני. צואה יבשה היא בדרך כלל ביטוי למיעוט נוזלים בצואה, שלרוב קורה עקב חוסר סיבים תזונתיים. הסיבים התזונתיים מצויים בעיקר בפירות ובירקות, אולם נמצאים גם בתכשירים רפואיים ובכאלה הנמכרים ללא מרשם רופא. פרט לכך שהצואה יבשה לא מסרת במה זה מפריע לך. התיאור שמסרת מצומצם, ולדעתי יש לגשת לרופא גסטרואנטרולוג או לדיאטנית רפואית כדי שיוכלו לכוון אותך להרגלי תזונה נכונים. ד"ר נחום ורבין
שאלה: אני בת 26 ולפני כמה חודשים התחלתי לרוץ בחדר כושר. לאחר פרק זמן קצר הופיע לי כאב חד ופתאומי בברך שמאל באיזור הפיקה בצד הלטרלי ולעיתים ממש סביב הפיקה. הכאב מנע ממני לרדת במדרגות וגרם קשיים בהליכה,כל שכן בפעילות גופנית. אורתופד נתן לי סלקוקס, ולאחר כמה בדיקות גופניות קבע שמדובר בשחיקה של הסחוס. צילום הראה שאין הבדל ממשי בין הברכיים. לאחר מנוחה של כמה שבועות נעלמו הכאבים לחלוטין, אך שבו והופיעו לאחר כל ניסיון נוסף לפעילות גופנית - גם לאחר הליכה מתונה של חצי שעה בפארק.רופא נוסף בדק אותי כשהייתי ללא כאבים ואמר שלא בטוח שזו שחיקה וכי עלי לחזק את השריר הארבע ראשי ולהשתמש במדרסים (עקב כפות רגלים שטוחות). צילום רנטגן תקין. - האם הסימפטומים נראים כמו שחיקת סחוס? - כיצד ניתן לטפל, והאם יש פעילות גופנית אירובית שמותר לעשות במצב זה ושאינה מעמיסה על הברכיים? מאוד חסרה לי הפעילות הגופנית שהייתי רגילה אליה.
שאלה: אני בת 18. לפני כחודש נשלחתי לבדיקות עקב מחזור לא סדיר, ובהן נמצא כי רמת הטסטוסטרון ( Testosterone total Ichil) ורמת האנדרוסטנדיאון (Androstendion) אצלי גבוהות. נורמת הטסטוסטרון היא 0.8 ואצלי הערך הוא 1.07, ונורמת האנדרוסטנדיאון היא 2.7 ואצלי הערך הוא 2.79. האם התוצאות משמעותיות? האם העלייה היא קלה או קריטית? והאם גלולות נגד הריון יכולות לטפל בבעיה?
המומחים של Infomed ממליצים לקרוא:
בדיקות קשורות
-
תפקודי כבד
-
בדיקות דם
תרופות קשורות
-
וורטיאוקסטין (ברינטליקס)
-
קלוטיאפין
-
מירטאזאפין (מירו)
-
טראזודון
-
ריספרידון (ריספרדל, ריספרידקס, ריספונד)





